Co týden dal: Nálož informací k Outriders

16. únor 2020 17:00 / Jakub Štěpánek / Novinky / Diskuze (0)

Týden ve znamení krize. Někteří jsou v krizi právě teď a možná ani neví, jak jí překonat (OtherSide Entertainment v rámci vývoje System Shock 3), jiní krizové období přečkali a nyní se chystají na lepší zítřky (BioWare vzhledem k vylepšování Anthemu), další společnosti krizové situace teprve čekají (Sony kvůli výrobní ceně konzole PlayStation 5, možná i People Can Fly, až dojde na crunch během dokončování Outriders). Nezbývá než doufat, že si všichni poradí a těžké období zvládnou.

PROKLETÝ SYSTEM SHOCK

V týdnu k nám doputovaly šokující informace ohledně vývoje hry System Shock 3. Na starost ho má studio OtherSide Entertainment, zdá se však, že se potýká s velkými problémy. Tým totiž opustila řada klíčových lidí, bez nichž se jen těžko obejde. Chybí scénárista, vedoucí programátor nebo ředitel divize designérů. Krize měla nastat v uplynulých pěti měsících.

Že se vývoj neubírá správnou cestou, naznačil také anonymní zdroj v příspěvku na RPGCodex. Podle něj práce výrazně zaostává za stanoveným časovým harmonogramem, sám odhaduje, že mají hotovou teprve polovinu hry. Naznačil také, že by se jim možná podařilo doručit zajímavou a inovativní hru, jen kdyby vydavatele Starbreeze nepotkala krize. Jedním dechem ale dodává, že by i tak šlo o mnohem menší titul, než jaký lidé očekávají.

Původně bylo vydání hry skutečně úkolem Starbreeze. Vydavatel byl však nucen prodat práva zpět vývojářům. Společnost se nyní snaží vzdorovat vysokým ztrátám, právě rozprodávání práv na konkrétní značky jí pomáhá udržet se nad hladinou. Je jasné, že se v budoucnu bude chtít soustředit na jednu jedinou – Payday.

OtherSide Entertainment by možná zachránil jiný vydavatel. Kreativní ředitel Warren Spector se již nějaký čas snaží najít nového partnera, zdá se však, že se mu námluvy příliš nedaří. Možná je značka System Shock prokletá. S problémy se ostatně pravděpodobně potýkají autoři také remaku prvního dílu. Nightdive Studios na něj v srpnu roku 2016 získali dostatek finančních prostředků prostřednictvím Kickstarteru, vývoj se však nepříjemně protahuje, přičemž ani nyní není úplně jasné, kdy bude hra dokončena.

ZNOVU A LÉPE

Anthem brzy oslaví první narozeniny. Ano, je tomu již rok, co dostali hráči možnost zažehnout trysky opancéřovaných exoskeletů a trochu se proletět. Hra byla doprovázena masivní marketingovou kampaní, možná si vzpomenete i na kraťoučký filmeček, který zajistil Neill Bloomkamp. Ten byl následně pro jistotu překřtěn na teaser, těch 18 sekund záběrů si ani jiné označení nezasloužilo. Premiéra nové značky bohužel nedopadla zrovna slavně. V recenzích byla často zmiňována primitivní hratelnost, nevyužitý potenciál a nedotaženost jednotlivých detailů. Hra navíc trpěla na celou plejádu otravných chyb, nefungoval třeba matchmaking, nahrávací obrazovky také na náladě nepřidaly, časté padání už vůbec ne.

Následná reportáž z pera Jasona Schreiera poukázala na komplikovaný vývojový proces. Z výpovědí několika zaměstnanců studia až běhal mráz po zádech. Ke spáse nepomohlo ani pověstné kouzlo, známé jako „BioWare magic”, jehož síla doposud nedovolila, aby titul z produkce oblíbeného studia dopadl špatně. Sluší se připomenout také trable s enginem Frostbite, jemuž nikdo pořádně nerozuměl, zmatené vedení, rozmary nespokojeného Patricka Soderlunda a neúnosný crunch. To vše udržovalo zaměstnance v nepřetržitém stresu, časem byli psychicky úplně na dně. Řada talentovaných vývojářů raději tohle malé peklo na Zemi opustila. O atmosféře ve studiu se v týdnu vyjádřil i Drew Karpyshyn, který odešel, aby se mohl připojit k nově vzniklému týmu Archetype. Dle jeho slov kouzlo zmizelo, protože se z BioWare stal korporát, jehož cílem je dělat hry na základě průzkumu trhu.

Je vlastně úspěch, že se podařilo poslepovat fungující hru. I tak se ale nové značce nedařilo vůbec špatně. Data z října prozradila, že v prodejích od začátku roku do srpna patřil Anthem mezi pět nejprodávanějších her v Severní Americe. Hra navíc stojí na live-service modelu, potenciál pro generování peněz rozhodně má i do budoucna. Není tedy divu, že mají autoři velké plány.

A ne zrovna malé. Casey Hudson v blogovém příspěvku potvrdil, že se hra dočká rebootu. BioWare se chystá zacloumat se základními pilíři hratelnosti, ať už jde o výzvy, které by měly hráče dostatečně motivovat k dalšímu postupu, nebo třeba systém lootu, v jehož rámci by se měli dočkat adekvátních odměn za své úsilí. Na aktuální verzi se ale podle všeho nezapomíná, počítá se s novými eventy a dalším obsahem.

Osud Anthemu by se dal přirovnat k No Man’s Sky. Sean Murray spolu s autory ze studia Hello Games po zpackané premiéře sklopili uši a prostřednictvím updatů dotáhli hru na původně slíbenou úroveň, dokonce i ten multiplayer se stal skutečností, hráči se nakonec v procedurálně generovaném vesmíru skutečně potkali. Snad i Anthem s trochou další péče ze strany vývojářů vyroste do krásy.

RIDERS ON THE STORM

Na live-service modelu evidentně stojí i Outriders, nová značka představená na loňské E3. Hra je popisována jako drop-in-drop-out kooperativní first-person střílečka až pro tři hráče. Ti se vydávají na planetu Enoch, aby prozkoumali zdroj tajemného signálu. Autoři slibují bohatý storytelling, 4 třídy postav, propracovaný RPG systém a hlavně frenetickou akci plnou krve. V týdnu se hra představila v nových záběrech, s nimiž přišla také informace, že se jí dočkáme před Vánoci na PC, PlayStation 4, Xbox One a také na příští generaci konzolí.

Zatímco trailer hned v úvodu upozorňuje, že jde o změť gameplay záběrů, CGI ukázek a scén zachycených v enginu hry, další ukázky už o hře řekly mnohem více. Na internet se totiž dostaly gameplay záběry od herních novinářů a influencerů, kteří byli pozváni do Los Angeles, aby si chystanou novinku mohli vyzkoušet. Hra vzniká ve studiu People Can Fly, vydavatelem je Square Enix. Historie studia je pro Outriders naprosto klíčová, sami autoři pravidelně připomínají, že stojí za kousky jako je Painkiller, Gears of War Judgment nebo Bulletstorm. Tím chtějí patrně vyvolat pocit, že se nemůže stát, aby jejich aktuální počin neuspěl.

Se zaklínadlem ale moc neuspěli. Odkaz na původní tvorbu studia byl na internetu tak dlouho omílán, až to nevydržel jeden z jeho zakladatelů – Adrian Chmielarz. Ten ho spolu s dalšími kolegy opustil v době, kdy studio převzal Epic. Z jeho vyjádření na Twitteru vyplývá, že v podstatě nikdo z kreativců, kteří mají na svědomí Painkillera a Bulletstorm, už ve studiu nepracuje. People Can Fly už vlastně nemají s původním týmem nic moc společného.

To nicméně neznamená, že se jim Outriders nepovedou. Autoři se také nechali slyšet, že se chtějí vyhnout vydání nedokončené hry. Slíbili, že v den vydání obdrží hráči kompletní zážitek. Zároveň prozradili, že mají se značkou velké plány, do světa Outriders by rádi investovali svou energii i v budoucnu.

ZA KOLIK?

Do Vánoc je sice ještě dost času, boj o zákazníky mezi Microsoftem a Sony se však nezadržitelně blíží. Čím hráče zaujmout? Exkluzivním obsahem? Výhodnou předplatitelskou službou? Inovativní funkcí nové konzole? Ano, to vše jistě hraje velkou roli v těžkém rozhodování o novém přírůstku do obývacího pokoje. Neméně důležitým faktorem je také cena. A s ní by mohl mít jeden z výrobců velký problém.

informací přišel magazín Bloomberg. Na základě vlastních zdrojů odhaduje, že by se výrobní cena konzole PlayStation 5 měla pohybovat kolem 450 dolarů za kus. Důvodem by měl být nedostatek jistých kompletů, konkrétně jde o flashové paměti DRAM a NAND. Těch je nyní nedostatek, cena tedy nebezpečně roste. Hodně peněz spolkne také chlazení, což je věc, na níž si Sony zkrátka nemůže dovolit šetřit. Pokud tedy nehodlá konzole dotovat, mohla by se pořizovací cena vyšplhat až na 500 dolarů.

V týdnu se objevily také další střípky informací o funkcích PlayStation 5. Asi nepotěší patent umělé inteligence, která bude za peníze nabízet pomocnou ruku. Například v případech, kdy se hráči zaseknou během průchodu hrou. Detaily o nové vychytávce zatím známy nejsou. Ředitel Ubisoftu Yves Guillemot zase naznačil, že by měla konzole zvládnout téměř všechny hry z předchozích konzolí, což sám označil jako velkou novinku pro celý průmysl.

A co Microsoft? O nových funkcích Xbox Series X jsme se nic nedozvěděli, neprozradil ani detaily o ceně konzole. Společnost ale získala významného partnera. Tím je Samsung. Od něj na konferenci zaznělo, že s Microsoftem spolupracuje na prémiové cloudové herní streamovací technologii. Microsoft následně potvrdil, že jde o xCloud. Na detaily si však budeme muset počkat.

Valentýnský týden je za námi. Co přinese ten další? Konečnou cenu příštích konzolí? Představení nového next-gen titulu? Nechme se překvapit. Nezapomeňte si přečíst recenzi Warcraft III Reforged, kterou pro vás sepsal David Rozsíval, nebo si pusťte poslední zamilovaný hPod. Hrejte s námi!

 

Zdroj: Vlastní

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!