Vývojářský tým System Shocku 3 již neexistuje
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Vývojářský tým System Shocku 3 již neexistuje

Vývojářský tým System Shocku 3 již neexistuje

David Plecháček

David Plecháček

10. 2. 2020 09:23 2
Reklama

Ne každý návrat legendární série se povede tak jako se to povedlo například loňskému remaku Resident Evil. Uspět podobným způsobem se starou hrou by chtěl každý, kdo otevírá neznámou pandořinu skříňku v podobě oživení legendární značky. OtherSide Entertainment takto chtělo vzkřísit System Shock – předělat první díl, vytvořit díl třetí. Ne každý pokus ale skončí happy endem a nakonec možná fanouškům zůstanou oči pro pláč.

O remaku se zatím nehovoří, ale se System Shockem 3 to vypadá bledě. Web Video Games Chronicle uvádí, že drtivá většina seniorských pozic projektu už nadále s OtherSide nespolupracuje. Jedná se jak o scénáristy, tak režiséra, ředitele divize designérů, vedoucího programátora, ale i další zástupce vysoce postavených pozic. Exodus evidentně nepřišel ze dne na den, nicméně se udál v období posledních pěti měsíců.

Situace ale může být mnohem vážnější. Jeden z vývojářů totiž magazínu anonymně řekl, že OtherSide už nezaměstnává celý tým. Problémy pravděpodobně pramení s neschopností naleznout nového vydavatele. Původně se o vydání měla postarat společnost Starbreeze, ta ale sama prochází velice složitým obdobím na okraji bankrotu, a tak už před rokem prodala práva na hru zpět vývojářům. O celé situaci ve švédském týmu si můžete přečíst zde v rozsáhlé zprávě.

Ještě v květnu téhož roku kreativní ředitel Warren Spector tvrdil, že probíhají námluvy s několika vydavateli, kteří by měli zájem. Tehdy tvrdil, že OtherSide má prostředky na to, aby vývoj studio nějakou dobu udržovalo. Ta zřejmě uplynula. O tom, že zaměstnanci opustili své pozice, svědčí i některé profily na profesní síti LinkedIn, naposledy svou pozici upravil Chase Jones, dlouholetý spolupracovník Warrena Spectora v oblasti designu.

Současná situace tak koresponduje s tím, co tvrdila bývalá komunitní manažerka Sam Luangkhotová, která přiznala dřívější propouštění a už v prosinci vyjádřila obavy o budoucnost projektu. Anonymní zdroj teď jen potvrzuje už dřívější spekulace, s tím, že hovoří o nejčernějším scénáři. „Kdyby Starbreeze neprocházelo krizí, myslím, že bychom vytvořili něco neuvěřitelně zajímavého se svěží a inovátorskou hratelností,“ píše zdroj v příspěvku na RPGCodex. Výsledky už bohužel zřejmě neuvidíme.

Společnost OtherSide Entertainment založil v roce 2014 herní veterán, vývojář a designér Paul Neurath, který stál i u zrodu legendárního týmu Looking Glass Studios. Podílel se na kultovních sériích jako Ultima Underworld, Descent, Thief a samozřejmě také hře System Shock 2. Jaký bude osud bostonského studia, zůstává pro tuto chvíli najasné. 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama