Grafika Doom Eternal potěší i konzolisty

24. leden 2020 11:33 / Jakub Štěpánek / Novinky / Diskuze (2)

Pavel měl ve Varšavě možnost vyzkoušet chystané pokračování populární střílečky Doom. Vraždění démonů dle jeho slov ještě nikdy nevypadalo tak dobře, alespoň tedy na PC. Jak se ale vývojáři popasovali s konzolovou verzí? Podle nich nepřijdou o skvělou podívanou ani majitelé PlayStation 4 a Xbox One.

V rozhovoru pro VGC se o konzolích rozpovídal game director Marty Stratton. „Myslím, že tahle hra je tou nejlepší technologií, jako jsme kdy udělali. Jsme na konci hardwarového cyklu, kdy mu tým skutečně rozumí a dokáže z něj vytěžit maximum. Zvýšili jsme kvalitu grafiky, počet polygonů… vše jsme posunuli o kus dál, zatímco hra stále běží na konzolích, na nichž běžel Doom z roku 2016,” prohlásil Stratton.

Zajímavý je také obsáhlý rozhovor pro server Metro. Zde také figuroval Marty Stratton. Mimo jiné padla i jedna nevyhnutelná otázka: Objeví se hra také na Xbox Series X a PlayStation 5? Stratton podotknul, že se o této záležitosti zatím pořádně nebavili, i tak se ale k další generaci vyjádřil. „Myslím si, že je logické, že se do toho pustíme a pokusíme se být jednou z nejlepších her také na těchto platformách.”

Od další generace konzolí se očekává určitá forma zpětné kompatibility. Dle slov Strattona to však vypadá, že se hra dočká dodatečné péče, aby mohla naplno vytěžit potenciál nového hardwaru. Nepředbíhejme ale. Doom Eternal vychází 20. března na PC, PlayStation 4, Xbox One a Stadii. Verzi pro Switch má na starost studio Panic Button, kvůli odkladu nicméně potřebuje více času, aby mohlo zapracovat vzniklé úpravy. Zde zatím není určeno pevné datum vydání.

Zdroj: Metro, VGC, Gaming Bolt

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20877091
Tombaniero napsal 24. 1. 2020 v 15.36

Ocelotr NN: Moc nechápu jestli nadáváš na konzole nebo na vývojáře, že konzole neumějí využít. Gamecube sice byl lepší než PS2, ale od tý doby Nintendo nevydalo jedinou konzoli, která by byla výkonnější než měli jejich dva konkurenti. Na Switchy sice exkluzivity běží v 60fps, ale víme, že to má spíš blíž k PS3 než PS4 (nemluvim o náplni samotných her ofc). Gamecube prostě byla nejvýkonnější krabice v tý době, a i third party tituly na ní vypadaly líp než na PS2, jako třeba RE4 a další. Na tom nejlepším se dá hrát nejkrásněji, tak to funguje a fungovat bude. Nintendo bych do elity, co umí vytěžit hardware na max netahal, to svoje kvality těží jinde.

Editováno: 24. 01. 2020 v 15.37

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr NN napsal 24. 1. 2020 v 13.30

Kdo umí, umí. Vždycky mě fascinujou ty kydy o slabých konzolích, či PC konfiguracích, 30ti FPS a pak prostě přijdou lidi jako Blizzard, ID nebo Nintendo a nemaj s tim problém. Každej kdo hrál na PS2 a přešel na GAMECUBE zažil šok. Pro Nintendo a jejich first party tituly bylo už tenkrát prostě 60 (50) FPS standardem. Navíc byly při stejném rozlišení jako PS2 nehorázně ostřejší.

Nahlásit nevhodný obsah