Do Ubi se vrací Beland, povede Splinter Cell?

24. leden 2020 10:49 / David Plecháček / Novinky / Diskuze (2)

Ubisoft zásadně překopal svou strategii vydávání her. Nejprve všechny nadcházející projekty odložil, aby měly týmy více času na vychytání všech případných mušek, později se odhodlal k tomu říznout do svých řad a zásadně mění strukturu a fungování svého redakčního týmu, který zasahoval do podoby jednotlivých her. A teď se do Ubisoftu vrací Maxime Beland.

Chápeme, že úvod může být matoucí: jak souvisí změna strategie s příchodem jediného člověka? Pro určité fanoušky by mohla souviset poměrně dost. Jestliže ze změny struktury a pravomocí stočlenného týmu můžeme usuzovat, že se jednotlivé hry z portfolia Ubisoftu budou lišit, můžeme předpokládat, že zdaleka ne všechny budou otevřenými světy s notným důrazem na kooperaci. Beland v Ubisoftu jednu sérii, která přesně taková nebyla, kdysi dávno společně s dalšími lidmi vyvíjel. Byla jí série Splinter Cell.

Po návratu Sama Fischera volají hráči už několik let, ale hra dosud nezapadala do nastoleného konceptu her a sám Ubisoft přiznal, že si je s jeho novou podobou poměrně nejistý a působí bezradně. Pokud ale vydavatel opustí myšlenku, že všechny jeho hry musí být open-worldy s online složkou, Beland by se mohl ke své práci opět vrátit. V rámci společnosti sice pracoval i na sériích Assassin's Creed, Far Cry nebo Rainbow Six: Vegas, ale nejvýraznější stopu zanechal coby kreativní ředitel Splinter Cellů Conviction a Blacklist, přičemž druhý jmenovaný vznikal ve studiu Ubisoft Toronto, které sám spoluzakládal.

Právě proto s jeho příchodem vyvstává otázka, jestli Ubisoft opět jednoho z nejznámějších videoherních agentů nevyšle do boje. Možná právě Beland dodá týmu klid a jasnou vizi, které i podle výkonného ředitele Yvese Guillemota dosud u Splinter Cellu chyběly. Ostatně jestli jsou informace portálu VGC pravdivé, Beland zaujme pozici viceprezidenta ve zmiňovaném redakčním týmu – a z této pozice by měl mít (každý viceprezident) na starosti jednu stanovenou sérii. Pravdou nicméně je, že před roční anabází v Epicu pracoval v Torontu na Far Cry 4, 5 a Far Cry Primal. A to je také série, která by potřebovala menší... korekci kurzu.

Zdroj: Video Games Chronicle

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20876350
Ocelotr NN napsal 24. 1. 2020 v 12.28

To je ta hra, kdy nikdy není jistý, za jakých okolností vás nepřítel viděl ?
Narozdíl od METAL GEARu, kde je vždy jasné kdo kde kdy vás viděl a hlavně kdy vás uvidí, jsem nikdy nepřišel na to podle čeho vás nepřátelé ve SPLINTER CELL odhalí. Někdy na 100 metrů, někdy ani né na 5. Navíc mi nesedlo, že většina levelů je postavena na "viděli tě" GAME OVER.

Splinter Cell je lineární stealth, v podstatě jakákoliv snaha o "vlastní cestu" je tvrdě trestána. Může vypadat COOL, když má člověk level nacvičen, jinaK JE TO save/load trial/error HITMAN 2. Jediný co kvituju je hlavní hrdina, SAM FISHER prostě to charisma má a určitě se může postavit na druhé místo za SOLID SNAKEM. Myslim, že by spolu zachlastali :)

Návratem bych neopovrhl. Navíc MGS už nebude, takže směle do toho, SAME. A prosim, jdi do toho sám, netřeba hacker/teen spolupracovník a jiná klišé týmu nýmandů s cool účesama.

Editováno: 24. 01. 2020 v 12.32

Nahlásit nevhodný obsah

20808184
GudMen napsal 24. 1. 2020 v 12.14

Ach jo, jedna z nejúmornějších věcí na videoherním průmyslu je tahle obsese sequely. Ale proč vůbec vymýšlet něco nového, že áno? Kdo o to vůbec stojí??

Nahlásit nevhodný obsah