Platforming má Doom ozvláštnit

22. leden 2020 12:09 / Radek Raudenský / Novinky / Diskuze (8)

I když Doom Eternal sbírá vesměs pozitivní hodnocení, jedna věc je vývojářům vytýkána- a to je tzv. platforming, tedy skákání přes překážky či prázdná místa. Na tuto věc upozornil i Pavel, nyní se k této věci vyjadřuje i samotné id Software, které doufá, že přidání platformingu a puzzlů Doomu pomůže.

„Co bylo dříve monotónní aréna-chodba-aréna-chodba, se nyní může rozdělit na tyto zábavné platform puzzle. Nechceme to přehánět. Všechny jsou vcelku lehké, ale rozbijí to gameplay natolik, díky čemuž, v kombinaci se vším ostatním, to hráče více zaměstná.“

Dle studia tak má nová mechanika a tvoření horizontálních levelů změnit monotónnost. „Opičí hrazda a lezení po zdi nám dovolilo více otevřít prostor a udělat ho více „epičtější“, a to třeba tím, že musíte dvakrát dashovat přes obrovské rokle. Mění to tempo hry.“ Co vy říkáte na platforming v Doomu?

Zdroj: VG24/7

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20882244
Bildo napsal 23. 1. 2020 v 18.35

Mitsurugi: Jak bych to jenom popsal. Bavil mě hodně třeba Hollow knight. Metroidvania, rubačka, skákačka, souboje s bossy !!! Najednou tam dají "WHITE PALACE". Level na styl "Super meat boy" ...A nejhorší je, že ho potřebuji projít, abych získal důležitý předmět. Tím u mě ta hra skončila, a nedohraji ji. :( Absolutně něco jiného co jiné levely. :/ Nemám sílu ten level procházet. A to samé by pro mě bylo to skákání v Doom Eternal. Na skákání bych si vybral jinou hru. Třeba Super Mario odyssey.

Nahlásit nevhodný obsah

20917754
catmeows napsal 23. 1. 2020 v 12.20

My, jeho skvělost Catmeows, říkáme: Nelíbí! A taky říkáme, že "platform puzzling" z prvního pohledu nikdy moc nefungoval a že double dash nedělá dobíhání naší císařské tramvaje epičtější ale votravnější. Taky říkáme, že byste se měli zahrát Dusk, abyste viděli, jak se dá udělat dobrá FPS. A taky máme pocit, že v posledním Doomu bylo vertikality a platformingu tak akorát.

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr NN napsal 23. 1. 2020 v 07.49

Bildo: Netřeba být tak radikální, kdo ví třeba nakonec bude platforming fajn. Uvidíme jak to zvládne ID, tušim že v obrovskym světě DOOM ETERNAL, dávkovat, pokud bude všeho "tak akorát", skákání, střílení a bude to dobře mixlý, pak cajk. Tohle "tak akorát" udělalo MASS EFFECT 2. Nebylo to nejlepší střílení, ani nejlepší adventura, ale všechny složky hry se střídaly ve skvěle vyladěnym tempu. U DOOMa se obávám, že jednotlivý složky budou vyladěný, ale jak říkalo i preview tady na HREJ.CZ, to tempo bude narušený.

Editováno: 23. 01. 2020 v 08.51

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 22. 1. 2020 v 20.28

Bildo: Děláš, jako by většina hry nemělo být masakrování démonů...

Nahlásit nevhodný obsah

20853654
RuThaN napsal 22. 1. 2020 v 20.00

Platforming s Fps camerou je zlo, je mnoho odbornych clanku, ktery o Tom mluvi, uz od dob Hexena kde se skakalo s behem fakt me..

Nahlásit nevhodný obsah

20882244
Bildo napsal 22. 1. 2020 v 19.28

Tak já si právě proto nový DOOM nekoupím. Doom má zůstat DOOMem. Ne nějakou "Skákačkou". :/
Tak další DOOM třeba obzvláštní nějaká strategie. Ach jaj. Proč neplatí, ševče, drž se svého kopyta. :(

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 22. 1. 2020 v 17.20

Ocelotr NN: Přesně. Pokud je to relativně jednoduché a je možné sekvence opakovat, tak to nemusí být zlé. Další zabavný platforming z první osoby je Portal. Tam sice skoky umí být smrtící, ale nestojí na tom hratelnost. Valve se poučil z Xenu v HL a i když na platforming nezanevřel, už ho nikdy tak nedrtil.

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr NN napsal 22. 1. 2020 v 13.29

Proč jediná FPS kde si na platforming nikdo nikdy nestěžoval, ba ho kvitoval je METROID PRIME ? Nikdy jsem na to nepřišel, ale v PRIME je skákání zábava.

EDIT: Už vim proč. Protože v Metroidu málokdy znamená špatný skok smrt.
Levely jsou tak postavené. Zatímco DOOM (a to bylo i v DOOM2016) sází na "levitující kameny" nad bezednou propastí. Umřít v souboji s démony je OK, umřít při skoku je vopruz. Ani v původním DOOMu nebylo skoč či umři. Skoky se používali jako cesta levelem, né jako možná smrt.

Editováno: 22. 01. 2020 v 13.39

Nahlásit nevhodný obsah