Ubisoft dělá kroky, aby výrazně odlišil série
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Ubisoft dělá kroky, aby výrazně odlišil série

Ubisoft dělá kroky, aby výrazně odlišil série

David Plecháček

David Plecháček

20. 1. 2020 10:36 9
Reklama

Označení Ubisoft: The Game je hanlivý vtípek hráčů, kteří tvrdí, že každá hra od francouzského vydavatele je jako kopie nějaké jiné. Vždyť v jednu chvíli se kritizované „věže“ dostaly i do The Crew? Ačkoliv už se s ním nesetkáváme tak často, Ubisoft sám zřejmě stále vnímá, že jde o problém, který je potřeba řešit. A tak přeskládá tým, který je za diverzitu her zodpovědný.

Zprávu přinesl magazín Video Games Chronicle. Pro pochopení toho, oč jde, je potřeba rozklíčovat, kdo je v Ubisoftu zodpovědný za to, které hry půjdou do vývoje, a jak budou vypadat. Svou roli zde sehrával „redakční tým“, který mohl do tohoto procesu vstupovat a ovlivňovat, co ve vývoji ještě projde a co ne, případně co kde dodělat, aby produkt splňoval interní požadavky na kvalitu. Právě ten zřejmě bude mít diametrálně jiné složení, než dosud.

Tento krok má za cíl jediné – zajistit, aby se od sebe hry francouzského vydavatele více lišily. Celé dvě dekády totiž tým fungoval stejně, a tak když Ubisoft zavelel po Ghost Recon Breakpoint k obratu, muselo zákonitě dojít i na stočlennou skupinu sestávající se z designérů a producentů, kteří zasahovali do všeho, počínají game designem, konče scénáři.

Tato skupina může za to, že hry od Ubisoftu bezpečně poznáte, což sice ze začátku zdaleka tolik neškodilo, ale od určitého momentu to bylo ku škodě. To samé se dá říct o dalším specifiku vývoje – každý projekt se tímto způsobem mohl učit od všech předchozích projektů. I to mohlo být ze začátku přínosné, ale s postupem času tento rys vyústil jen v to, že prakticky všechny hry obsahovaly to samé a jen se snažily mechanismy vylepšit.

Jestliže hry od Ubisoftu popisujeme prakticky výhradně jako open-worldy s čím dál masivnější online složkou, tak i to je samozřejmě něco, pramenilo právě z této zažité struktury. Možná, že tak před sebou máme nejdůležitější rozhodnutí Ubisoftu ze všech, které vydavatel v předchozích měsících učinil. Fakt, že své hry odložil, aby jim dopřál trochu času navíc na zrání, je sice sympatické, ve výsledku se ale jejich podstata nezmění. Výrazná proměna editorial teamu, jak jej Ubisoft nazývá, ale ovlivní všechny hry do budoucna a možná tak vývojářům rozváže ruce v tom, jak budou ochotní riskovat a co do svých her budou moci implementovat.

Jestli ale čekáte, že se tým zmenší, stane se pravý opak. „Posilujeme náš „redakční tým“, aby byl pružnější a pomáhal našim vývojářským týmům po celém světě k tomu, aby vytvořily ty nejlepší hry pro hráče,“ říká nekonkrétně oficiální stanovisko. V praxi: šéf skupiny, Serge Hascoet, na své pozici zůstává. Přibude ale několik pozic viceprezidentů, kteří by měli být autonomnější. Celkem jich bude sedm, každý povede svou „vlastní“ značku, a každý bude moci dělat vlastní rozhodnutí, přičemž Hascoet bude jen v pozici supervizora. Právě tak Ubisoft doufá, že jednotlivé značky získají mnohem zřetelnější vlastní tvář, která jim dosud tolik chyběla.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama