Ubisoft dělá kroky, aby výrazně odlišil série

20. leden 2020 11:36 / David Plecháček / Novinky / Diskuze (10)

Označení Ubisoft: The Game je hanlivý vtípek hráčů, kteří tvrdí, že každá hra od francouzského vydavatele je jako kopie nějaké jiné. Vždyť v jednu chvíli se kritizované „věže“ dostaly i do The Crew? Ačkoliv už se s ním nesetkáváme tak často, Ubisoft sám zřejmě stále vnímá, že jde o problém, který je potřeba řešit. A tak přeskládá tým, který je za diverzitu her zodpovědný.

Zprávu přinesl magazín Video Games Chronicle. Pro pochopení toho, oč jde, je potřeba rozklíčovat, kdo je v Ubisoftu zodpovědný za to, které hry půjdou do vývoje, a jak budou vypadat. Svou roli zde sehrával „redakční tým“, který mohl do tohoto procesu vstupovat a ovlivňovat, co ve vývoji ještě projde a co ne, případně co kde dodělat, aby produkt splňoval interní požadavky na kvalitu. Právě ten zřejmě bude mít diametrálně jiné složení, než dosud.

Tento krok má za cíl jediné – zajistit, aby se od sebe hry francouzského vydavatele více lišily. Celé dvě dekády totiž tým fungoval stejně, a tak když Ubisoft zavelel po Ghost Recon Breakpoint k obratu, muselo zákonitě dojít i na stočlennou skupinu sestávající se z designérů a producentů, kteří zasahovali do všeho, počínají game designem, konče scénáři.

Tato skupina může za to, že hry od Ubisoftu bezpečně poznáte, což sice ze začátku zdaleka tolik neškodilo, ale od určitého momentu to bylo ku škodě. To samé se dá říct o dalším specifiku vývoje – každý projekt se tímto způsobem mohl učit od všech předchozích projektů. I to mohlo být ze začátku přínosné, ale s postupem času tento rys vyústil jen v to, že prakticky všechny hry obsahovaly to samé a jen se snažily mechanismy vylepšit.

Jestliže hry od Ubisoftu popisujeme prakticky výhradně jako open-worldy s čím dál masivnější online složkou, tak i to je samozřejmě něco, pramenilo právě z této zažité struktury. Možná, že tak před sebou máme nejdůležitější rozhodnutí Ubisoftu ze všech, které vydavatel v předchozích měsících učinil. Fakt, že své hry odložil, aby jim dopřál trochu času navíc na zrání, je sice sympatické, ve výsledku se ale jejich podstata nezmění. Výrazná proměna editorial teamu, jak jej Ubisoft nazývá, ale ovlivní všechny hry do budoucna a možná tak vývojářům rozváže ruce v tom, jak budou ochotní riskovat a co do svých her budou moci implementovat.

Jestli ale čekáte, že se tým zmenší, stane se pravý opak. „Posilujeme náš „redakční tým“, aby byl pružnější a pomáhal našim vývojářským týmům po celém světě k tomu, aby vytvořily ty nejlepší hry pro hráče,“ říká nekonkrétně oficiální stanovisko. V praxi: šéf skupiny, Serge Hascoet, na své pozici zůstává. Přibude ale několik pozic viceprezidentů, kteří by měli být autonomnější. Celkem jich bude sedm, každý povede svou „vlastní“ značku, a každý bude moci dělat vlastní rozhodnutí, přičemž Hascoet bude jen v pozici supervizora. Právě tak Ubisoft doufá, že jednotlivé značky získají mnohem zřetelnější vlastní tvář, která jim dosud tolik chyběla.

Zdroj: Video Games Chronicle

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20875587
Drew7878 napsal 20. 1. 2020 v 23.36

John.h: Ehm, New Dawn vyšel před Rage 2.

Nahlásit nevhodný obsah

20925923
John.h napsal 20. 1. 2020 v 23.29

Nikdykde: new dawn vypada jako ten samej rychle spichnutej odpad, co se chtel svezt na vlne uspechu Rage 2, jenze ten uspech Rage 2 se nedostavil a na new dawn uz si nikdo nevzpomene. Kez by radeji vydali Blood Dragon 2, to byl posledni dobrej Far Cry a ten soundtrack, OCH!

Nahlásit nevhodný obsah

20922459
Siebenburgen napsal 20. 1. 2020 v 16.31

Ocelotr NN: No, je vidět, že si skončil v AC Brotherhood jak si jednou psal. Zrovna poslední dva díly na vysokou obtížnost ( kterou už si můžeš od Origins nastavit ) není žádné procházení s prstem v nose a mačkání všemožných tlačítek.

Nahlásit nevhodný obsah

20925422
Nikdykde napsal 20. 1. 2020 v 15.11

John.h: jo, mně už se pětka taky nelíbila, ačkoliv spousta lidí ji hodnotila vysoko.

New Dawn je už mnohem lepší hra, minimálně těma úkolama skutečně ano. Tu bych ti doporučil a pětce se vyhnout obloukem.

tomas.hluchnik: ale zrovna v AC Odyssey je bojový systém inspirovaný Dark souls a musím říct, že je to velice dobře. Samozřejmě, můžeš si to dát na nižší obtížnost, ale na hard je ta hra velice dobře vyvážená. A ani s dobrým vybavením a vysokým levelem to neznamená, že tě jednotka nepřátel nesundá na pár ran.
Podobně jako v Divizi i zde platí, že vyšší obtížnost přidává nepřátelům inteligenci a ne pouze HP.

No a pak předčasně vydali schizoidní Breakpoint. Hra, ve které všechno co má funguje, ale stejně je to nějaký divný. Přitom kdyby si na ni víc zapracovali, mohla to být skutečně bomba a ne jen něco, co teď jen tak, nějak, plyne.

To jejich současné rozhodnutí je správné, protože do jejich systému se prostě dostala chyba a ta se pravidelně vracela. Týmy mají dobré, lidi schopné a jejich vedení je výborný, přešel k nim i režisér Dragon Age Inkvizice z BioWare, pochytali dokonce i lidi co pracovali na zaklínači. Pokud vyřeší i tuhle chybu ve vedení (a vypadá to že ano), tak by se nám za dva roky mohlo dostat fakt hodně zajímavých titulů.

Takže uvidíme v budoucnosti, snad to nepodělají.

Nahlásit nevhodný obsah

20925923
John.h napsal 20. 1. 2020 v 14.08

Ubisoftim hram uz se zpravidla vyhybam, pokud nejde vylozene o nejakou odbocku typu south park. Assassina jsem naposled hral Black Flag. U Far Cry jsem udelal chybu a koupil petku. Ta hra je tak nudna, ze ji mam ohromnej problem dohrat. Kdyz uz je tam zajimavej quest, hned dalsi quest v ramci hlavni dejove linie (!!!) Je fetch quest odpad typu sezen 2 kuze skunka a medveda grizzlyho. Takze vy jako paka cekate nekde v lese hodinu, az se nahodne vygeneruje za stromem medved. A tento fetch quest byl jiz aso treti v ramci hlavni linky. Poprve to po me chtelo odpalit pet lodi na rece, ktere se generujou nahodne velmi zridka, takze jsem letal dve hodiny helikopterou nad rekou a cekal, az se tam objevi lodicka jak pako. Prisaham, ze jeste jeden fetch quest tak odinstalovavam tento prumerny odpad.

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 20. 1. 2020 v 13.47

No konecne. Ta neoriginalita byla do nebe volajici.

Nahlásit nevhodný obsah

20869592
tomas.hluchnik napsal 20. 1. 2020 v 13.38

Ocelotr NN: co to je zase za kec? Dikybohu že se tu najde aspon nekdo, kdo nedělá souls hry. Vždyť skoro každý rpg, ktery posledni roky vychází, ma souls zaklad. Nevím jak Ty, ale ja chci, kdyz přijdu v 9 vecer z práce, jen tupě mačkat jedno tlačítko a nepotrebuju dvě hodiny zkoumat moveset nějakýho průměrného protivníka, abych ho na čtyřicátý pokus upižlal a v jednu v noci se plácal po ramenou, že jsem borec, protože jsem za dnešní videoherni seanci sejmul jednoho protivníka. Navíc třeba Division je celkem těžký, musíš tam hodně grindovat. AC je taky těžký - musíš udělat vetsinu vedlejších questu, abys nebyl podlevelovaný.

Nahlásit nevhodný obsah

20925422
Nikdykde napsal 20. 1. 2020 v 13.35

Ocelotr NN: což znamená jako jo, měl jsi pravdu a jen doplňuju, že to věděli už dlouho, ale až teď se rozhodli do toho praštit (a odneslo to ěnkolik her velkým odkladem).

Nahlásit nevhodný obsah

20925422
Nikdykde napsal 20. 1. 2020 v 13.25

Ocelotr NN: mno, ale tohle není vyloženě nová informace, už u Origins se mluvilo ze strany Ubi o tom, že týmy dostávají větší volnost a u Odyssey se to jen potvrzovalo, že to tomu svědčí (mimochodem zrovna u Odyssey skutečně neprojdeš s mačkáním jednoho tlačítka). U DIvizí ti to taky nepomůže a u Ghost reconů taky ne, jsi v tom malinko o pár let zpět.

U projektu beyond good and evil 2 se o tom taky mluvilo, že si jde vlastní cestou.
Zjevně ta změna tam probíhá už delší dobu a nyní se rozhodli ten systém celej přestavět (o tom jsem zase v minulosti psal já, že Ubi mají chybu ve svý výrobě a že si ji uvědomují a budou to měnit.

Jen připomenu, že Ubisoft je ve výrobě her efektivnější než jiné společnosti, včetn asijských a že se nikomu jinému nedaří vytvářet systémově hry jako jim - tedy že každé studio v různých zemích světa udělá svůj díl a on pak zapadne do celého celku. Z toho vyplývá, že ta změna je hluboká a že skutečně se jedná o dost zásadní přestavbu Ubisoftu a jejích organizace výroby.

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr NN napsal 20. 1. 2020 v 13.03

Já to říkal. UBISOFT vyrábí jednu a tu samou hru dokola a najednou si to uvědomuje i Ubisoft. Tak nějak hry, co člověk projde s prstem v nose anebo bojuje s nekonečným HP nepřátel, ale vzpomíná někdo na jednu hru, co by na hráče kladla nároky jako SEKIRO nebo DARK SOULS ? Troufám si tvrdit, že ne tohle jsou hry, co člověka hrajícího 20 let ubijou do 10ti minut svojí lehkostí. V podstatě walking simulátory, kde stačí mačkat libovolná tlačítka a zabije nepřítele. Vykrejvací OKNA jsou k smíchu, tohle zvládne i cvičený pavián. Nepamatuji, že bych k umlácení nepřítele v Ubisoft hře potřeboval nějaký hrubší skill, v podstatě každýho dostanete buttonmashingem.

Pamatuje si někdo na FAR CRY PRIMAL a může z něj vypíchnout nějaké stěžejní momenty ? Open world šablony, jež nepřežili rok po vydání.

Editováno: 20. 01. 2020 v 13.05

Nahlásit nevhodný obsah