Co týden dal: Odklady, odklady a další odklady

19. leden 2020 17:00 / Jakub Štěpánek / Novinky / Diskuze (0)

Asi jste si všimli, že nás zasáhla nepříjemná smršť odkladů. Bohužel se týkala hned několika očekávaných her, týden byl tedy poměrně smutný. Skoro se zdá, že tradiční okurková sezóna letos začala o něco dříve. A na podzim zase nebudeme vědět co dřív.

BOLESTIVÉ ODKLADY

První polovina letošního roku vypadala ještě pár měsíců nazpět docela slibně. Videoherní nadšenci se mohli těšit na řadu zajímavých titulů, před letní okurkovou sezónou měla dozrát hromada skvělých her. Po sérii odkladů to však vypadá, že budou následující měsíce poměrně chudé.

Vzpomenout můžeme například novinky od Ubisoftu. Nová značka Gods and Monsters od autorů Assassin’s Creed Odyssey měla dorazit 25. února, premiéra byla však odložena na neurčito. Stejný osud potkal pokračování série Watch Dogs, které se k hráčům mělo dostat 6. března. Posun se týkal také Rainbow Six Quarantine. Odklady v tomto případě patrně souvisí se změnou filozofie a přístupu k tvorbě her pod hlavičkou Ubisoftu.

Polské studio CD Projekt RED pravděpodobně potěšil především posunutí Watch Dogs Legion, jejich vlastní open-world totiž mířil na datum 16. dubna. Cyberpunk 2077 měl tedy dostatečný prostor. Polští vývojáři jsou však evidentně velcí puntičkáři. Přestože je hra již nyní kompletní a hratelná, berou si ještě nějaký čas navíc, aby se ujistili, že je vše skutečně perfektní. Že se dubnový termín nestihne, s tím kdekdo počítal. Podobné prohlášení se ostatně objevilo během odkladů třetího Zaklínače. Do Night City se tedy podíváme až 17. září.

CD Projekt RED zároveň prozradil, co je tím dalším záhadným projektem, na němž studio pracuje. Podle všeho jde o multiplayerový režim pro Cyberpunk 2077. O něm v minulosti příliš nemluvil, možná právě proto, že ještě nebylo rozhodnuto, zda hráčům někdy v budoucnu režim pro více hráčů vůbec nabídne. Projekt nicméně nakonec skutečně dostal zelenou. Není se čemu divit. Z multiplayeru se může stát malý zlatý důl, úspěch GTA Online je zářným příkladem. Z úst vývojářů ale zároveň zaznělo, že režim zřejmě nestihnou doručit ani v roce 2021. Evidentně je čeká ještě hodně práce. Vedení studia také přiznalo, že se vývojáři v rámci dokončování hry nevyhnou přesčasům.

S odklady přispělo také vydavatelství Square Enix. Na remake Final Fantasy VII si hráči počkají zhruba o měsíc déle, hra bude k dispozici 10. dubna. Avangers se pak zpozdí o trochu více, objeví se až v září. K nim se koncem týdne přidal také Iron Man pro VR, přiletí až 15. května.

EPICKÝ STORE

Epic Games Store neměl jednoduchý start. Musel se potýkat s nepříjemnou kritikou ze strany hráčů, kteří mu kdeco vytýkali. Bezesporu se mu ale podařilo stát se důstojným konkurentem pro Steam. Nasvědčují tomu čísla shrnující loňský rok.

Z nich lze vyčíst, že k virtuálním regálům nalákal přes 300 milionů uživatelů, 108 milionů si pak stáhlo alespoň jednu hru. Steam měl v dubnu loňského roku přes miliardu registrovaných uživatelů, je tedy stále co dohánět. I tak jde ale o úctyhodná čísla.

Výsledek si pochvalují i Tim Sweeney a Steve Allison. Jsou si moc dobře vědomi, že se jim těchto čísel podařilo dosáhnout díky neodolatelné nabídce exkluzivního obsahu a pravidelné nadílce v podobě her zdarma. Těch rozdali celkem 73. Strategie se zřejmě osvědčila, v rozdávání totiž hodlají pokračovat i nadále. V prohlášení se nezapomnělo podotknout, že peníze putují tím správným směrem, díky platbám za exkluzivní obsah totiž dochází k financování vývoje konkrétních her.

Významnou skupinu zákazníků má Epic Games Store také v České republice. Naše země totiž figuruje v žebříčku nejaktivnějších hráčů za měsíc prosinec.

BÝT ČI NEBÝT NA E3

V dnešní době již dávno není důležité být na konkrétním místě, mnohem větší váhu má správné načasování. Uvědomují si to i společnosti angažované v herním průmyslu. Marketingové strategie si mnohdy vystačí se sílou internetových médií, fyzická přítomnost na konkrétním místě je druhotná. Týká se to také E3. Přítomnost na herním veletrhu už není tak zásadní, ač se to na první pohled nemusí zdát. Kdekdo využívá pouze konkrétní termín konání akce, aby se svezl na informační lavině, přestože se jinak nijak nezapojuje.

Význam E3 bývá často zpochybňován. O krizi identity mluví ostatně i Geoff Keighley, který je letos součástí týmu zajišťujícího přípravu červnové akce. Jaký má E3 význam a pro koho se tahle show pořádá? Těmto otázkám se bude snažit přiřadit správnou odpověď. Podle Keighleyho je klíčové, aby se akce zúčastnili všichni, aby se vrátili k jednomu stolu a byli součástí této show.

S tím ale bude zřejmě malý problém. U stolu totiž v loňském roce chyběl jeden z nejvýznamnějších členů. Spokojili jsme se s vysvětlením, že šlo o slabší ročník, to zásadní přijde v roce 2020 s příchodem další generace konzolí. To už si Sony nedovolí vynechat. V týdnu však analytik Michael Pachter naznačil, že tomu tak být nemusí. Podle něj Sony nenavštíví Los Angeles ani letos. Jedním dechem neváhal dodat, že jde o velkou chybu.

Zástupce SIE následně tuto informaci potvrdil. E3 se údajně nehodí k demonstraci chystaných novinek. Na rozhodnutí okamžitě zareagoval Phil Spencer, který s radostí zdůraznil, že Microsoft na akci rozhodně bude. Z vyjádření je jasné, že Microsoft vnímá E3 zcela opačně, letošní ročník označil Spencer jako důležitý milník na jejich cestě.

Pořadatelé červnové show pak ve vlastním prohlášení ubezpečili, že E3 2020 bude vzrušující a energická show plná zážitků. Všichni si ale jistě pamatujeme na podivnou prázdnotu, která kvůli absenci japonského giganta nepříjemně visela ve vzduchu. Dokážou se s ní letos vypořádat?

PŘÍPRAVY NA LAUNCH

Rozdílný přístup ze strany výrobců konzolí je patrný také vzhledem k launchovým hrám, alespoň tedy podle informací od Jasona Schreiera. Podle něj obdrží PlayStation 5 exkluzivní tituly, které nebudou hratelné na PlayStation 4. Zde se tedy vlastně nic nemění. Zato Xbox Series X v prvních letech nic takového nenabídne. Všechny hry budou totiž hratelné také na Xbox One. Microsoft chce podle všeho zajistit, aby byl nový obsah dostupný také zákazníkům, kteří do aktuálního Xboxu investovali teprve nedávno, nebo si ho koupí v budoucnu. Schreier také podotknul, že obě konzole obdrží mezigenerační tituly od třetích stran, jmenoval také neoznámené pokračování série Assassin's Creed.

Je to ze strany Microsoftu skutečně krok správným směrem? To je těžká otázka. Možná jde však pouze o jakýsi úhybný manévr. Je zde malé podezření, že zkrátka nemá co nabídnout. Spencer se v průběhu týdne shodou okolností rozpovídal právě o práci Microsoft Game Studios. Zmínil se, že se studia už přehoupla do produkční fáze. Je ale jasné, že si na většinu plodů jejich práce ještě nějaký čas počkáme. Spencer se také zmínil, že projektů je dostatek, což jim dává možnost zkusit trochu experimentovat.

Pro nápadité projekty má ostatně Microsoft skvělé místo. Xbox Game Pass v tomto ohledu pochválil autor Outer Wilds - Loan Verneau. Dle jeho slov je tato služba jako stvořená pro tvůrce netradičních a nápaditých her. Předplatné totiž nabízí širokou knihovnu titulů. Je pravděpodobné, že hráči čas od času sáhnou také po hrách, které by si jinak nepořídili. Outer Wilds tedy podle Verneaua díky tomu navštívili hráči, o nichž by si jinak vývojáři ze studia Mobius Digital mohli nechat zdát.

Tím se vracíme zpátky k Sony. Dojde s PlayStation 5 také na podobnou formu předplatného? Nebo se pojede v zajetých kolejích? To se snad dozvíme již brzy.

Jason Schreier v uplynulých sedmi dnech tasil z rukávu jednu zajímavou informaci za druhou. Možná si něco pošetřil i na příští týden. Nezbývá než doufat, že půjde o pozitivnější zprávy. Hrejte s námi!

 

Zdroj: Vlastní

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!