„Můžeme si dovolit riskovat," říká Spencer
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka „Můžeme si dovolit riskovat," říká Spencer

„Můžeme si dovolit riskovat," říká Spencer

David Plecháček

David Plecháček

14. 1. 2020 12:32 16
Reklama

Připomeňme si jednu z nejdůležitějších informací o launchi nové generace Xboxu: „Hry, které vyjdou v následujícím roce, v následujících dvou letech – všechny naše hry – budou nahoru i dolu kompatibilní skrze naší rodinu zařízení. Chceme si být jistí, že kdokoliv investuje do Xboxu v době od teď až do vydání Series X, uvidí, že investoval správně a v tomto směru jsme odhodláni nabídnout mu zajímavý obsah.“ To jsou slova Matta Bootyho, člověka z managementu Xbox Game Studios.

Předchozí odstavec lze dešifrovat různými způsoby. Ano, na konci generace se opravdu často mluví o tom, jestli je vůbec rozumné kupovat konzoli na konci jejího cyklu, na druhou stranu ten moment, kdy už ji studia přestanou podporovat, přijde dříve či později tak jako tak. Někteří tak na předchozí zprávu reagují pozitivně, jiní si klepou na čelo. Jedná se o geniální tah, nebo o čiré bláznovství?

Zpráva, že se nemusíte Xboxu One zbavovat hned na Vánoce, proletěla internetem jako šoková vlna. Stále však ve vzduchu visí jiná otázka – měl by Xbox vůbec co nabídnout? I my jsme v podcastu hovořili o tom, kolik her vlastně bude k dispozici při launchi, na Xboxu půjde zřejmě o Halo a Forzu, možná i o Hellblade. Nová studia pod hlavičkou Microsoftu ale stále ještě potřebují čas, aby vše šlapalo jako hodinky. To dnes přiznává i Phil Spencer.

Spencer magazínu Stevivor řekl, že ačkoliv je divize Microsoft Game Studios v provozu a funkční, stále ještě nabírá další a další vývojáře. „Stále máme otevřeno,“ říká. „Líbí se mi geografická rozmanitost, když se například podíváme do Asie, tam nemáme jediné first-party studio. (S našimi stávající studii) jsme už nicméně najeli z režimu akvizice do režimu produkce. Nebavíme se o tom, jaké budeme mít logo, ale jak budou vypadat naše hry,“ dodal.

Strategií Microsoftu je mít silná studia, která se neustále vyvíjí. V tomto ohledu mluvil Spencer například o dalších scénáristech, kteří by do některých týmů přinesli svěží vítr. V tomto ohledu mají týmy ještě určité mezery. Zároveň bude jejich náplní i částečně experimentovat – všechny týmy k tomu teď mají potřebné zázemí. „Studií máme dost, máme i dostatek projektů, a tak to není buď anebo. Měli bychom být schopní unést i případný risk,“ tvrdí Spencer v nedávném rozhovoru. Než ale uvidíme výsledky jejich snažení, nějaký čas to zabere. Například nejbližší hry, totiž Bleeding Edge od Ninja Theory nebo Grounded od Obsidianu, už Microsoft viděl v době, kdy studia kupoval. To, že všechny hry v prvních letech Xbox Series X budou dostupné i na Xboxu One, s tím může též souviset.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama