Jak se Riot vyhnul kritice za mobilní hry

7. leden 2020 09:30 / Radek Raudenský / Novinky / Diskuze (2)

V minulých letech se snaha AAA studií přivést své velké tituly i na mobilní zařízení nesetkala s hráčským přijetím. Blizzard byl za oznámení Diablo Immortal lynčován, Valve s Artifactem na tom nebylo o moc lépe. Minulý rok se ale na scéně objevilo i Riot Games, které oznámilo hned několik mobilních titulů, ale hráči je naopak přijali velmi pozitivně. Jak je to možné? Komunitní manažer Ryan Rigney z Riotu se podělil o strategii, které studio zvolilo

Z počátku je nutné si přesně stanovit, co vydáváte, a i kdo jiný podobnu hru dělá. Když se podíváte na Teamfight Tactics, je vidět jasná inspirace Dota Auto Chess. Proto se Riot nezdráhal tuto hru ve svém oznámení i použít, a říct, že právě tato hra je inspirovala k vytvoření TFT. Zároveň pro tento žánr vymysleli i název- autobattler, který se všeobecně uchytil.

Dále je potřeba splynout s komunitou. Riot na to šel pomocí memů. Blizzard nechtěně spustil meme „dont u guys have phones?“, a Riot jej využil ke svému prospěchu, i když prý nebylo záměrem poškodit tím samotný Blizzard. V oznámení TFT na mobily se tak použije fráze „vidíme, že očividně mobily máte.“

Dalším bodem je ukázat, že ve hru vy sami věříte, a opravdu jí máte rádi. Wildrift je mobilní kopie League of Legends, jelikož na ní ale pracuje zcela jiný tým, vytvořil pro hru několik unikátních novinek, jako například animace, které v PC verzi nenajdeme. To má hráče přesvědčit, že hru netvoříte jen pro zisk.

Jelikož Riot cílí se svými tituly zejména na již existující hráčskou základnu, ne tolik na nové hráče, je potřeba stávající hráče překvapit. Proto jsme se dočkali přibližně 20 vteřinového videa, kde Riot ukázal hned několik titulů, o kterých hráči neměli ani tušení. Proběhla zde bojovka, karetní hra, diablovka i střílečka. I když tyto žánry nemusí oslovit všechny hráče, každého zaujme alespoň jedna hra. Hráč si pak řekne, že studio myslí i na něj. V následujících týdnech pak má studio čas na to tituly představit podrobněji, což je právě případ Legends of Runeterra, karetní hry, která přijde taktéž na mobilní zařízení.

Nakonec je hráče nutné ujistit, že vývojáři jsou stejní jako oni. I když je trh s karetními hrami přeplněný, Riot se rozhodl hráče přesvědčit tím, že vytvořil video se dvěma vývojáři, kteří hovoří o tom, že jako malí hráli spoustu karetních her, a proto chtějí vytvořit svou vlastní verzi. Velmi zajímavá strategie, která nakonec opravdu funguje. Jaký máte na mobilní hry názor vy?

Zdroj: Twitter

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20838031
13gizzy napsal 8. 1. 2020 v 10.36

jako kupa keců okolo toho, jak na to šli strašně chytře, ale realita je naprosto jednoduchá - fanoušci to přijali především ze dvou důvodů:
1) celkově to bylo pro spoustu fanoušků velké překvapení, protože neočekávali tolik nových her
2) mobilní tituly byly oznámeny spolu se spoustou dalších PC/konzole titulů, tzn. že tam bylo pro každého něco (a tohle bylo imho přes 90% úspěchu)

jakékoliv další části měli minoritní dopad

Nahlásit nevhodný obsah

20878919
Tom11 napsal 7. 1. 2020 v 15.57

jestli je tohle ta spravna cesta? mozna, tezko rict. Je ale jasny, ze to, jakym zpusobem hru predstavil blizzard nebo EA je ta spatna cesta a tak by se to delat nemelo.

Nahlásit nevhodný obsah