Tvůrci Dishonored odhalují Weird West

13. prosinec 2019 09:10 / Tadeáš Pepř / Novinky / Diskuze (23)

Že vám jméno Wolfeye Studios nic neříká? A co Raphael Colantonio a Julien Roby? Pořád nic? Arkane Studios, Dishonored, Dishonored 2, Prey? Á, už přihořívá. Právě zmíněná dvojice bývalého kreativního ředitele Arkane a výkonného producenta Arkane zformovala tým Wolfeye Studios a vyvíjí svou první hru nazvanou Weird West pod záštitou svérázného vydavatele Devolver Digital. Odhalující, nepříliš výmluvné záběry zveřejnili během letošní akce The Game Awards.

“Objevujte novou představu divokého západu ve stylu dark fantasy, kde se zákon a pistolníci dělí o svět s fantaskními příšerami. Odhalte původ skupiny podivných hrdinů ze kterých se skrze vaše rozhodnutí stanou legendy nelítostného světa. Každá cesta je unikátní a šitá na míru vašimi činy - sérií vypjatých příběhů ve kterých záleží na každém kroku a kde svět reaguje na vaše rozhodnutí. Zformujte domobranu nebo putujte osaměle do temných zákoutí Weird West a napište svou vlastní legendu,” láká tým na titul v oficiálních materiálech.

O moc více toho o hře samotné nevíme. První trailer více než hratelnost ukazuje povedenou stylizaci temného westernového světa. Pravděpodobně si jej užijeme v izometrickém pohledu a spekuluje se, že se hratelnost v určitém směru přiblíží Diablu.

Zdroj: Gamesradar+

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20842776
JabJab21 napsal 14. 12. 2019 v 19.20

Mitsurugi: To je hrozne relativni podle toho jak definujes hrani atp. Klidne si to pojmenuj takhle jestli potrebujes. Myslim ze v ramci tvy definice je to to co chci.

Editováno: 14. 12. 2019 v 19.22

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 14. 12. 2019 v 14.53

JabJab21: Jednoduše řečeno nechceš jen svobodu hraní (kterou Dishonored má), ale i svobodu od následků (kterou Dishonored naštěstí nemá).

Editováno: 14. 12. 2019 v 14.56

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 14. 12. 2019 v 14.13

Mitsurugi: Ale jo, branej. Pokud udelas X, tak nasledky budou X a pokud udelas Y tak nasledky budou Y. To je jadro my kritiky. Opravdova volnost by pro me znamenala, ze at uz si clovek vybere X nebo Y, porad muze dosahnout vysledku X nebo Y.

Kdyz to hodne zjednodusim, tak volnost v hernim stylu je pro me to, kdyz mas pred s sebou v Minecraftu reku, a ted si vyberes, jak ji prekonas. Jestli ji preplaves, preplujes na lodce, premostis nebo treba kompletne vysusis. At uz udelas cokoliv, skoncis na tom samym druhym brehu. A to je ta podstata o ktery mluvim.

Chapu ze je umelecky rozhodnuti vydat se jednim nebo druhym smerem a kazdy ma svoje plusy a minusy, jenom rikam, ze to jejich rozhodnuti mi nesedi a ze mi to neprijde jako opravdova svoboda kdyz k dosazeni X proste musis delat X. Samozrejme ale chapu ze se najdou lide, kteri zas reknou ze kdyz je ten vysledek vzdycky stejnej, tak ty volby nemaj zadnej vyznam a tudiz ze tam ta svoboda vlastne taky neni.

Me jde ale o neco mezi obema extremy. Tzn, aby byly odlisny konce, ale aby zavisely treba na interakci s NPC (dialogy apod.) a ne na tom jestli hrajes stealth ci jinak. Treba reznik muze na konci hry udelat neco neskutecne hrdinskyho a tim se dostane k tomu dobrymu konci, nebo naopak ghost udela ke konci nejakou obrovskou prasarnu a tim se dostane k tomu spatnymu konci. Obe veci by byly volitelny, jenom pro ty, kteri by chteli svuj konec zmenit, jinak by se to odehralo jako obvykle. Nekdo rekne, ze v tom pripade jsou vsechny volby na nic, jinej rekne, ze to je ta prava svoboda vyberu. Ja jsem v ty druhy skupine.

Editováno: 14. 12. 2019 v 14.28

Nahlásit nevhodný obsah

20876673
rohaac napsal 14. 12. 2019 v 11.44

Mitsurugi: Souhlas :) Těch způsobů jak nezabít není mnoho. A zabití je tak neodolatelně propracované a zábavné, že používám oboje. Nechápu že to někdo hraje nějak kvůli filmečku na konci, ale to je můj pohled. Další věc jsou přímé následky už během hraní. Taky v pořádku pokud tě tvůrci chtějí vybídnout k určitému stylu hraní. Tedy ideálně jet stylem "Aj, tady to jinak nešlo než ho zabít, ale neměl bych to dělat " :)

Editováno: 14. 12. 2019 v 11.51

Nahlásit nevhodný obsah

20876673
rohaac napsal 14. 12. 2019 v 11.30

JabJab21: Nestalo se nic jiného, než že jsem si dal tu zbytečnou práci a na tu tvoji "kritiku" reagoval. Jestli já jsem fanboy ty seš hnidopich, kterej nepochopí systém ani základní mechaniky hry a pak je vydává za slabinu. A abys měl poslední slovo vytahuješ už uplné blbosti. Je mi jasné, že ti ego nedovolí něco takového připustit, tak seš jako v jiných diskuzích schopnej se týden dohadovat a vytahovat další věci. Holt JabJab :)

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 14. 12. 2019 v 10.31

JabJab21: Nebráněj ti v ničem, akorát hraní za řezníka má svoje následky, což ti hra ostatně řekne hned v prvním levelu. Moc nechápu proč tady mluvíš o nějakém "dobrém" a "špatném", oba průchody jsou dobré, akorát v jednom je Corvo bezohledný mstitel a zabiják a v druhém lord protektor, který chce zachránit svojí dceru a obnovit její vládu. Je na tobě co chceš dělat a hře to přidává na znovuhratelnosti, jelikož oba styly jsou hratelnostně odlišné.

Jediné, co bych tomuhle systému vytknul, je, že v jedničce není dost schopností a nástrojů pro průchod bez zabíjení, člověk používá akorát Blink a uspávací šipky, takže průchod se zabíjením je o něco nápaditější.

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 14. 12. 2019 v 09.00

rohaac:No tady uz fakt neni co na to dal rict. Proste jenom nesneses kritiku na svoji oblibenou hru tot vse. To je problem, se kterym ti ja nepomuzu, musis se sam naucit nebyt fanboy.

Editováno: 14. 12. 2019 v 09.02

Nahlásit nevhodný obsah

20876673
rohaac napsal 14. 12. 2019 v 00.46

JabJab21: Jistě že ignoruju většinu toho co píšeš když je to s prominutím hloupost. Když už musíš hrám otřískávat o hlavu takové blbosti jako třeba tady ty krysy. Krysy se živí výhradně mrtvolama ? :D To se podle tebe měli raději přemnožit motýli nebo rybičky v akvárku ? Prosímtě už se nestrapnuj. Jistěže ve hře oproti reálnému světu rozpor najseš. Ale to vážně nemáš nic lepšího na práci ? Je to hra. Je to stealth hra, tedy vzácnost. I MGS5 jde hrát akčně, ale proč když stříleček je všude plno.

Editováno: 14. 12. 2019 v 00.48

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 13. 12. 2019 v 23.41

rohaac: Zase ignorujes vsechno co jsem napsal. Odkud furt tahas to ze se mi ta hra nebo podobny hry nelibi? A jasne, to ze neni telo neznamena, ze jsi nezabil cloveka, ale to ze zabijes cloveka automaticky neznamena ze musej lidi panikarit nebo ze se rozmnozi krysy. Kdyz o tom nikdo nevi tak zadna panika proste neni (maximalne budou lidi rozladeny ze lidi mizej, ale to se neda srovnat s tuctem zkrvavenych mrtvol na ulici) a kdyz nejsou tela tak nejsou zadny krysy. Proboha to fakt musim vysvetlovat takovy primitivnosti?

Editováno: 13. 12. 2019 v 23.42

Nahlásit nevhodný obsah

20876673
rohaac napsal 13. 12. 2019 v 22.50

JabJab21: Ne nic mi neuniká, ale nechci rozumět tvému uvažování a vidění světa. Když někoho zabiješ, ale hned ho hodíš do kyseliny, tak jsi ho nezabil :D Atd, Atd Ty seš nekonečnej diskutér jak známo a to že musíš mít poslední slovo a do věci se donekonečna zamotávat neznamená, že je to fakt co si o tom myslíš. Zkus si zahrát Prey to bude teprve na knížku nedostaků co sepíšeš i když je to fantastická hra, ale toho už si nevšimneš.

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 13. 12. 2019 v 21.39

rohaac: Uplne ti unika pointa toho, co jsem rikal. Dishonored od zacatku delalo PR s tim ze muzes hrat jak chces, coz ale proste neni pravda. Ta jedina spravna cesta je stealth bez zabijeni, vsechno ostatni je "spatne". To neni zadnej vyber.

Mimo to krome prvnich par urovni zadny cakance krve nebyly, nevim proc si do me promitas neco ze sebe, jestli si ty uzivas cakance krve tak budiz, ale necpi to me. A na perku sakra zalezi. Neni vubec logicky, ze kdyz zabijes vsechny vsem na ocim a mrtvoly tam nechas lezet, ze to zvysi chaos stejne jako kdyz ty lidi zabijes ze stinu, okamzite je nechas rozlozit na prach a nikdo ani nevi ze umreli. To s krysama taky nedava zadnej smysl kdyz neexistujou tela na kterych by se krmily.

Dishonored je jedna z tech lepsich her co jsem hral, ale to o poctu moznosti jak hru projit je proste jenom pohadka. Cesta je jasne dana a jakykoliv jiny postup je zbytecnej voser (proboha kdo by misto uspavacich sipek a dyky/skrceni co zabere asi 10 sekund nabehnul na nepratele s mecem a minuty se s nima rval?), kterej ti jeste ke vsemu zprzni hru a NPC te potrestaj.

Editováno: 13. 12. 2019 v 22.14

Nahlásit nevhodný obsah

20876673
rohaac napsal 13. 12. 2019 v 20.55

JabJab21: Jéjejjeje. Tobě vadí, že když to tam všechno celou hru morduješ a užíváš si cákance krve, že ti na konci řeknou seš zlej :D Není pravda, že ti to neřeknou. Jen sis toho nevšimnul Nebo já nevím. Mě vyskočilo okno přes celou obrazovku kde to bylo napsáno. Ono to má i přímé dopady, třeba pokud vím je tam pak více krys, bojí se tě civilisti a možná ještě něco. Ono je totiž těžší to jet stealth a bez zabíjení víš. Hra je na to designovaná, ale jde to i akčně. Opravu vyčítat stealth akci že tě vybízí hrát stealth kde si s tím stealth postupem dali opravdu hodně práce......... A je přece uplně jedno jakej máš perk. Když někoho zabiješ tak je to zabití. To ti člověk musí vysvětlovat tohle ? Víš já mám pocit, že je to na tebe moc složitá hra. Přitom je jen krásně propracovaná a je v ní 10 krát tolik detailů než v ostatních hrách. Proto miluju Dishonored i Prey. Ty hry jsou uplně jiné než zbytek akční produkce. Musí se u nich přemýšlet a užívat si možnosti.

Editováno: 13. 12. 2019 v 21.03

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 13. 12. 2019 v 18.22

Mitsurugi: No prave. Ale za prvy ti to nereknou, a za druhy ti tim branej v urcitym stylu hry. Technicky vzato by ti rovnou mohli sebrat dyku i mec, protoze je stejne nikdy nepouzijes.

Editováno: 13. 12. 2019 v 18.23

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 13. 12. 2019 v 16.13

JabJab21: Stav světa, postav a ending se neurčuje podle toho, jak moc ti jde stealth, ale podle toho kolik lidí zabiješ, je jedno jestli na férovku, nebo ze stealthu a jestli někdo najde, či nenajde mrtvolu.

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 13. 12. 2019 v 15.31

rohaac: No me v tomhle Dishonored zklamalo. Nevim jak je na tom dvojka, ale jednicka je delana tak, ze kdyz nehrajete stealth, tak vas hra vojebe. V podstate jedina spravna cesta je jit stealthem a omracovat (a schovavat tela), jinak jste ten zlej a hroznej a deje se dalsich X spatnejch veci.

Nastesti jsem zrovna clovek, co rad hry prochazi stealthem, ale strasne me nastvalo jak me hra vojebala kvuli tomu, ze z nezkusenosti jsem prvnich par urovni hral "normalne" tzn. kdyz se to povedlo se plizil, ale jinak na mece. Potom, kdyz uz jsem stealthoval, tak jsem pro zmenu nevedel, ze kdyz nekoho zabijete s tim perkem, kterej to telo okamzite rozlozi na prach/stin, ze se to pocita jako smrt na mece. No a kvuli temto vecem me tam ten pitomec na konci nenavidel a vystrelil mi tam svetlici nebo co a vubec byl z toho ten jakoby spatnej konec (i kdyz byl vlastne dobrej).

Hra vubec nebrala v uvahu ze ke konci uz jsem byl skoro ghost. Bylo dulezity ze jsem pouzival ten shadow kill nebo co to je a ze jsem podelal zacatek. Kvuli tomu jsem na tom byl stejne jako kdybych od rana do vecera vrazdil lidi za bilyho dne pred svedkama, i kdyz vsechno probihalo ve stealthu a nikdo se nic nedozvedel, tela neexistovala.

V kazdym pripade kdyz jsem hral DLC tak uz jsem vedel jak hra funguje, takze tam jsem dostal ty spravny konce se stealthem a bez zabijeni. Myslim si ale, ze je velka chyba ze vas hra do stealthu nuti, mela konce odvijet od neceho jineho aby si hrac skutecne mohl vybrat styl hrani.

Editováno: 13. 12. 2019 v 15.38

Nahlásit nevhodný obsah

20876673
rohaac napsal 13. 12. 2019 v 15.04

Ocelot NN : Víš říkám to všem. To že se někomu něco nezdá, neznamená, že je to udělaný špatně. Já si Dishonored jedu steath stylem, hru ukládám kdyby se to pos*alo a pokud se mi povede se k němu připlížit tak je škrtím zezadu a přijde mi, že je to udělaný tak akorát a dobře. Zabíjím je udělátkama nebo jak se mi zachce. Uplně se vyhýbám soubojům na meče, to beru jako spackanej pokus. Ale i ty souboje jsou udělaný excelentně jak píšeš a je na hráči jak si to hraje a co ho baví. Dál to fakt nehodlám rozebírat

Editováno: 13. 12. 2019 v 15.05

Nahlásit nevhodný obsah

20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 13. 12. 2019 v 14.51

Ocelotr NN: Mne v Dishonored bavilo nezabíjet. Asi je to o nátuře hráče ;-) Jen to bylo pomalejší a těžší. Líbilo se mi, jak pak ta malá holka nakreslila obrázek, jak tě vidí. Když jsi zabíjel, byl jsi krvavá příšera? Taky převozník na loďce okomentoval to, že po tobě zůstávaly jen mrtvoly. Bylo to fajn. Ale mrzelo mne, když se mi některý level nepovedlo projít bez zabití a některé byly se zabíjením výrazně lehčí. Například ten v restauraci - základně, kterou bylo úkolem zpátky obsadit. Nebo tam něco zneškodnit. Už nevím. Já si to už moc nepamatuju.
Dvojku i ten zvlášť prodávaný doplněk mám doteď v krabičkách ještě v celofánu a pořád jsem se k nim nedostal. Tolik her, tak málo času.
Škoda že tahle nově oznámená hra asi nebude akční adventura jako Dishonored.

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr NN napsal 13. 12. 2019 v 13.42

rohaac: Já neříkám, že jsem si DISHONORED neužil, ale nemůžeš jednu legitimní část hry jako autor odzigat a jako hráč se tvářit, že tam neni.

Vždy když hraju hru zanalizuju její možnosti podle ovládání, skill tree, tutoriálu a snažím se jí od začátku dostat na dřeň, jak hluboko vede. Pokud si po tutoriálu dokážu představit celou hru a už tam to vidím nenápadité vim, že to bude klasická šablona, kde si autoři půjčili kde mohli a házim to do koše. Skončil bych ve druhym, třetim levelu a jen by to zabíralo místo na HDD.

A pak když přijdou takový DARK SOULS 1 a po čtyřech měsících, člověk nedostane tu hru z hlavy a nedokáže se jí dostat na dřeň, přemýšlí půl hodiny kam umístit ten jeden bod při levelingu a co to ovlivní a všechno je tak mimozemský, ale dobrý a objeví ASH LAKE sám bez návodů, na dva měsíce podlevelovanej skončí na dně Blightownu, bez návodů, pro tohle žiju. když zjistim, jak jsou autoři her strašně moc chytrý lidi a jak jsem byl hloupý, jak ten systém zacvakl do sebe, jak všechno má účel ......

No a pak je tu 95% standartní produkce :D

catmeows: +1 jo Dishonored má super svět a vynikající level design a skvělej souboj se zbraněma na blízko = to má málokdo (Sekiro vykrejvačky, že) a kdyby úplně vyškrtli nenásilný přístup, kterej tam je do počtu z nějakýho "morálního hlediska", co dostal někdo za pět minut dvanáct, ale jako herní mechanika celou hru zpomaluje na nudu a RPG prvky který jsou přesně jak se říká LIGHT, což znamená v překladu k hovnu. Položka v menu kde naklikáte +1 na žiletkovou minu, ale je to jen tak na oko, aby to ve hře vypadalo, že je na co klikat, nemá to smysl jako v těch DARK SOULS, MGS, kde je vyškrtáno vše, co nehejbe celým vesmírem hry.

Editováno: 13. 12. 2019 v 14.34

Nahlásit nevhodný obsah

20917754
catmeows napsal 13. 12. 2019 v 13.23

Bože, já chci Dishonored 3. :D

Nahlásit nevhodný obsah

20917754
catmeows napsal 13. 12. 2019 v 13.21

Ocelotr NN: na jednu stranu pravda, na druhou mi na málokterém herním světě záleželo tolik jako na světě Dishonored (1/2). A zábava v Dishonored byla spíš v tom balancování na hraně mezi neviditelným ninjou a brutálním zabijákem. Běžně jsem si našetřil nějaké to "dobro" abych mohl zmasakrovat hlavní antagonisty. Navíc v Dishonored není volba jen zabít/obejít. Stráže šlo i uspat. Že je pak občas sežraly krysy/mouchy, je věc jiná.

Nahlásit nevhodný obsah