Sony na přístupu k AAA hrám nic nezmění
Sony Interactive Entertainment si prošlo před oznámením nové generace konzolí personální změnou. Nejviditelnější se udála na postu nejvyšším, když z čela Sony Worldwide Studios odstoupil Shawn Layden a na jeho místo nastoupil dosavadní šéf studia Guerrilla, Hermen Hulst. Čekáte, že se něco v pojetí všech studií, kterým Hulst bude vévodit, změní? Nikoliv. Vše zůstane při starém.
Vyjmenovávat všechny silné first-party hry posledních let asi nemá cenu. V herním magazínu je něco takového jako nosit dříví do lesa. Tak či tak se spousta lidí ptá, co se na PS5 změní; slovy Hulsta, který odpovídal na dotazy portálu GamesIndustry v rubrice People of the Year, se ale nezmění vůbec nic a PlayStation zůstane věrný nastolené vizi. „Zůstáváme věrní typu her, které tady ve Worldwide Studios poslední dekádu děláme,“ řekl doslova.
Jde tedy především o „spektakulární“ zážitky s příběhem a uvěřitelnými hrdiny v jejich středu. „Přesně takové hry budeme dělat i nadále, protože přesně takové je milujeme,“ dodal. Nezapomněl ale poznamenat, že Sony je připraveno ukázat novou generaci vývojářů, kteří pod jejími křídly připraví „jiné, odlišné zážitky pro novou generaci hráčů“.
Těžko říct, co si pod tímto tvrzením představit. Je možné, že Hulst naráží na nějaké nové studio, ať už vybudované od základů nebo jen nově koupené, tak či tak můžeme vedle tradičních her čekat i takové, na které nejsme od Sony zvyklí. To nejdůležitější poselství je každopádně jisté – Sony na first-party tituly nezanevře ani v budoucnu.