Cell je stále výkonnější než procesory dneška
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Cell je stále výkonnější než procesory dneška

Cell je stále výkonnější než procesory dneška

David Plecháček

David Plecháček

10. 12. 2019 11:07 16
Reklama

Složitý vývoj her pro PlayStation 3 a absence zpětné kompatibility na PS4 právě s předchozí generací mají společný původ. Je jím architektura Cell. PlayStation 3 byl sice výkonnější konzolí než konkurenční Xbox 360, ale rozhodnutí umístit do jeho srdce procesor Cell byla problematická a dosud její komplikovanost pociťujeme právě v nepřítomnosti zpětné kompatibility na PS4. Přesto se stále ozývají hlasy, že Cell je dosud revoluční technologií.

Technický ředitel studia Guerrilla Games, které je známé především pro Killzone a Horizon: Zero Dawn, jde ještě dál. Michiel van der Leeuw tvrdí, že ani dnešní nejvýkonnější procesory od Intelu se tehdejšímu Cellu nevyrovná: „Ani dnešní desktopové procesory, nejrychlejší Intel, který si můžete koupit, není tak silný, jako bylo CPU Cell,“ tvrdí. Jedním dechem ale dodává, že problém byl dostat z tohoto procesoru výkon. „Cell podle mě předběhl svou dobu, protože fungoval zhruba tak, jak fungují dnešní grafické karty, ale celé fungování nebylo tak vyladěné a těžko se s ním pracovalo. Cell byl přestřelený co se týče výkonu, ale mělo se více mířit na použitelnost. V každém případě to byl vizionářský kus hardwaru,“ soudí i po letech.

Se svou výpovědí se van der Leeuw svěřil reportérům z Game Informeru, kde celý problém rozebral více dopodrobna. Kámen úrazu spočíval v mikroarchitektuře, vývojáři totiž neustále museli přepisovat základní kód pro jednotlivá jádra procesoru. „Síla Cellu se těžko odemykala, museli jste napsat spousty speciálních kódu. Jakmile jste to udělali a to samé udělali pro fyziku, ragdoll efekty a další asi tunu věcí, bylo to skvělé, ale všechno to trvalo až příliš dlouho,“ dodává.

Cell tak dokázal ve výsledku ovládnout jen zkušený tým. To je samozřejmě diametrálně odlišná situace oproti současné generaci (a ani na té budoucí se příliš nezmění). Při designování PS4 šlo Sony opačnou cestou a chtělo udělat vývoj co nejjednodušší. I díky tomu se velice snadno tvoří všechny verze, ať už jde o PC, Xbox One nebo PS4. Jednotlivé porty se od sebe liší manuálně. Daní za to je ale relativně slabý procesor Jaguar,

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama