Black Mesa lze hrát od začátku do konce

9. prosinec 2019 10:09 / David Plecháček / Novinky / Diskuze (5)

Dlouhých 12 let měl projekt Black Mesa jedinečnou šanci uzmout si pozornost hráčů Half-Life pro sebe. Valve ale přeci jen na vesmír, v němž Gordon Freeman nepřímo způsobil zničení komplexu Black Mesa, otevření portálů do Xenu a následnou invazi Combine, nezanevřel a chystá se do něj vrátit ve VR hře s Alyx v hlavní roli. To vše v době, kdy Black Mesa stále není hotová. Už chybí ale jen poslední krůček.

Black Mesa je předělávkou kultovní hry z roku 1998. Její velká část je hotová už několik let, ale pokud toužíte i po kapitole Xen, tak tu stále hra neobsahuje. Je to proto, že ji se autoři rozhodli pojmout mnohem komplexněji, a tak z nějaké hodinky, která byla v původní hře, se stala výrazně větší část, která vzniká na čistém papíře. Pokud chcete, její pasáže jsou dostupné v rámci bety. S novým updatem je tam Xen již kompletní.

V podstatě se dá říct, že je konečně Black Mesa v cíli. To poslední, co zbývá, je vyladit veškeré technické problémy, které jsou s betou spojené, a vydat finální verzi. Pravdou je, že hra má zatím problémy se požadavky a vyžaduje ještě notně zabrat co se týče optimalizace, ale poslední build by měl být v tomto ohledu výrazně lepší.

Změn je samozřejmě mnohem víc, nová verze opravuje i hromadu dalších chyb, ale to nejtěžší už mají lidé z Crowbar Collective za sebou. Teď už jen zbývá počkat na definitivní verzi 1.0, která završí dlouholeté čekání. O tom, kdy se tak stane, vývojáři mlčí, my ale čekáme začátek příštího roku. Rok 2020 by tak jen stěží mohl začít pro fanoušky Half-Life lépe.

Zdroj: DSO Gaming

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20876350
Ocelotr NN napsal 10. 3. 2020 v 13.43

Nic o BLACK MESA ? Dneska se o tom píše všude .... recenze atd. a mě by třeba docela zajímalo, jak toj autoři módu / Valve vyrovnaný s penězi, co z toho má Valve, co maj modeři, krátkou historii BLACK MESA něco..... když je ta okurková sezóna.

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr NN napsal 9. 12. 2019 v 14.15

Smaug.: +1

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 9. 12. 2019 v 14.07

Ocelotr NN: V XENu mi přišel nejhorší začátek. Ani nevím kolikrát jsem umřel, než jsem překonal první skákací pasáž (tu, ve které pro jistotu začínáš rovnou ve vzduchu). Boss se dost otravný, souboj opravdu není zábavný, ale když víš, jak na něj (nebo si to zbaběle přečteš v návodu jako já), tak není těžký.
Ale moc dobře vím, jak ses musel cítit. Mě podobně vypeklo Pillars of Ethernity - poslední dungeon bez možnosti návratu a u bosse zjistím, že mám buď špatně zvolenou partu nebo málo nagrinděno. Předtím jsem s žádným soubojem v hlavní linii neměl problém. Tedy kromě dračice, ale jelikož s ní nebylo třeba bojovat, tak jsem se tomu prostě vyhnul.

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr NN napsal 9. 12. 2019 v 12.57

spoock: Technicky vzato, taky jsem to nedohrál. Skončil jsem u hlavního bosse, se 7% zdraví, hra udělala SAVE a nešlo z toho vybruslit (né že bych to nějaqk hluboce zkoumal, jestli se tam dá někde nabrat zdraví). Vždy jsem začínal bossfight se 7%. Nahrání po smrti na PENTIUV 133 Mhz trvalo dvacet minut. Závěrečná část (XEN) byla to nejnudnější a nejhorší z celýho HALF-LIFE. Skákací pakárna. Modlil jsem se ať to skončí, no hra vyhrála. Podobnou pakárnu jsem zažil jen u MIRRORS EDGE pasáž s jeřábem. Něco se po mě chtělo, chtělo se abych to udělal rychle (časové omezení) a já nikdy nepřišel na to o co go.

Editováno: 9. 12. 2019 v 13.06

Nahlásit nevhodný obsah

7739207
spoock napsal 9. 12. 2019 v 12.02

že bych konečně dohrál HL1 ? :D

Nahlásit nevhodný obsah