Co týden dal: Velké konzolové novinky

8. prosinec 2019 17:00 / Tadeáš Pepř / Novinky / Diskuze (11)

Po několika uvolněných víkendech se vracím na místo činu a pro dnešek střídám Kubu v pozici autora týdenního souhrnu. Druhý prosincový týden přinesl spoustu novinek ze všech konzolových světů, ke slovu se dostává Capcom s dalším pravděpodobným remakem oblíbené klasiky a zaujal i dotazník, se kterým přišel francouzský Ubisoft. Pojďme si zpříjemnit neděli stručným připomenutím posledních dní.

KONZOLOVÝ VESMÍR


Lehčí, levnější a plně závislý na on-line službách. Přesně takový je Xbox One S All-digital. Experiment Microsoftu se zřejmě vyplácí, sázka na nižší pořizovací náklady a atraktivitu současné nabídky služeb Xbox Live a Xbox Game Pass v podobě konzole, která naprosto postrádá diskovou mechaniku, bude pokračovat i nadále. Alespoň to naznačují uniklé informace mluvící o pokračujícím vývoji projektu Xbox Lockhart, levnějšímu bratříčkovi očekávaného Xbox Scarlett. 

Nová konzole se má taktéž obejít bez mechaniky, výkonnostně se prý rovná PlayStationu 4 Pro a naplno ukáže možnosti připravované streamovací služby xCloud. Pro nové konzolisty, zdá se, velmi atraktivní kombinace. Uvidíme, jak se bude prodávat v praxi.

Největší konkurent PlayStation slaví velké jubileum. Populární “modrá” konzole je s námi už 25 let, poprvé nakoukla do hráčských obýváků ke konci roku 1994 v Japonsku. Na úspěch navázala společnost Sony v dalších zemích, postupně se z prvního, a především masivně úspěšného druhého PlayStationu stal celosvětový fenomén, který překonalo až Nintendo Wii. Následný zádrhel s přehnaně komplikovaným hardwarem PlayStationu 3 vyvážila velmi bohatá nabídka kvalitních exkluzivit, další trefou do černého je ale současná generace PlayStation 4.

Velkým úspěchem pro Sony byl i vstup na trh handheldů s PlayStation Portable. Svého času (před nástupem smartphonů) snad neexistoval hráč, který by v batohu hrdě nenosil Nintendo DS nebo PSP, druhý zmíněný ale jasně dominoval čistým hardwarovým výkonem. Nástupce PS Vita bohužel podobně populární nebyl a mimo Japonsko se jednalo spíše o propadák. Pravděpodobně i proto Sony o dalším handheldu neuvažuje a hodlá se soustředit na to, co dělá v současnosti. “Velké” konzole a VR.

Ani Nintendo nezahálí, svůj Switch konečně přináší na perspektivní čínský trh, kde dosud konzole působila pouze ve vrstvě šedé ekonomiky. To samozřejmě hráče příliš neomezovalo, jediným problémem byla absence podpory on-line služeb. A zdá se, že “legalizace” Switche se vyplatila, v prvních dnech se prý po konzolích jen zaprášilo a čínská komunita hráčů se, i přes zatím poměrně malý výběr her, prudce rozrůstá.

DOTAZNÍK ZLOMU

Ubisoft nepatří ke společnostem, které by byly známy pro svůj přístup k zákazníkům, přeci jen se ale možná blýská na lepší časy. Zveřejnil totiž výsledky dotazníku týkajícího se Ghost Recon Breakpoint a slibují brzkou nápravu všech zmíněných problémů. A je jedno, jestli se týkají absence AI parťáků a vynuceného multiplayeru, nedostatku nového obsahu nebo oprav bugů.

V praxi tak Ubisoft přislíbil, že vylepší prakticky všechny aspekty hry a od základu přebuduje sociální složku. Obecně úpravy naznačují, že hráči touží hrát sami a bez zbytečných RPG prvků, otázkou je, zda se tím společnost bude i do budoucna řídit a co ji vlastně k vytvoření dotazníku vedlo. 

MÍT TO POD KONTROLOU

Finští Remedy se po letech vrávorání opět pevně chopili otěží akčních her. Nedávno vydaný Control sice nepatří ke komerčně nejúspěšnějším hrám letoška, u kritiků ale boduje, náš David titul hájí na každém kroku a spokojenost prý panuje i ve Finsku. Za relativně smysluplné peníze, vyvinutá během rekordně krátké doby, totiž hra produkuje stabilní prodeje. Společnost je na svůj výtvor patřičně hrdá a tvrdí, že si zachovává střízlivý odstup, uvidíme tedy jak to ovlivní její budoucnost.

Zároveň ale řeší velké nedorozumění. V rozhovoru se totiž šéf značky Xbox Phil Spencer zmínil o tom, že hra brzy rozšíří nabídku služby Xbox Game Pass. Remedy ale rychle přispěchali s tvrzením, že to není pravda a s Xbox Game Pass Control nijak nespojují. Situace dosud vyřešena nebyla, zatím nám tedy nezbývá nic jiného, než věřit Remedy a Control ve službě neočekávat.

NEMESIS SE VRACÍ

Resident Evil 2 na začátku letošního roku vyrazil hráčům dech. Téměř dvacet let starou klasiku dokázalo studio Capcom naprosto plnohodnotně převést do podoby moderní hry se vším všudy. Perfektní grafika, dynamická hratelnost, hutná atmosféra a osvědčený design, to vše dělá z RE2 hit. Bylo by tedy více než podivné, kdyby Capcom na úspěch nenavázal a podobnou péči nevěnoval dalšímu dílu značky.

Nabízí se následující, třetí díl s podtitulem Nemesis. Nejdříve Capcom lákal na letošní slevovou mánii obrázkem, který kromě postav ze všech moderních titulů vyobrazoval i hrdiny zmíněné trojky. V kombinaci se známým faktem, že japonské studio vyvíjí dosud neoznámený projekt byl remake Resident Evil 3 na spadnutí.

Ještě větší důkazy poskytl Capcom sám, když do japonské fotobanky nahrál tři obrázky s přebaly hry. Ty ukazují novou vizáž Jill, Carlose i samotného ústředního nepřítele Nemesis. Kromě oficiálních názvů v lokálních distribucích ale podrobnější informace nenabízí, otázkou samozřejmě zůstává, kdy bude hra oznámena.

Vánoce se nezadržitelně blíží, a s tím se vážou i redakční povinnosti a radosti. Konkrétnější detaily se dozvíte již brzy, zatím se však můžete těšit na další týden nabitý informacemi ze světa her a herních přístrojů. Nu, po dlouhé době mohu napsat onu kouzelnou hlášku. Hrejte s námi!



Zdroj: Vlastní

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20876350
Ocelotr NN napsal 9. 12. 2019 v 13.23

Nikdykde: Vyrostl jsem z hanění UBISOFTU (snad) a jelikož jsem moc jeho her v posledních letech nehrál, nezbývá než ti věřit, jelikož mluvíš rozumě a navíc máš s jejich produkty zkušenost.
Tak na lepší zítřky ;-)

Nahlásit nevhodný obsah

20925422
Nikdykde napsal 9. 12. 2019 v 11.34

Ocelotr NN: to je dobrý postřeh - Ubisoft skutečně má převážně na projektech kolektivní vedení a jejich přístup je přesně, až na pár vyjímek, opačný. U nich vlastně na většině projektů neexistuje autoritativní vedení jednoho tvůrce.
A ano, bude to půl napůl, ale já patřím k těm, koho produkty Ubi baví hodně a hraje je více, než třeba ty "pevně vedené". Kojimu i další hluboce uznávám, ale nekupuju takové – tak silně autorské hry – často.

Určitě je to dobré pro to, aby nabídka her na trhu byla bohatší a já patřím k těm, kdo Ubi fandí, hraje to a těch diskuzí se tam aktivně účastní.

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr NN napsal 9. 12. 2019 v 11.15

Nikdykde: Je to asi jako všechno na týhle planetě. Dá-li se rozhodování do ruky lidem vyjde z toho vždy 50/50. Půlka chce to a půlka chce ono. A přiklonit se pak na stranu 52/48 znamená, že půlka bude nespokojena.
Proto si myslim, že timhle to nevyhrajou, lepší je vedoucí projektu - diktátor, co má jasno. A tyhle lidi typu (zase) Hideo Kojima, Ken Levine, Hidetaka Myizaki hlavně západním molochům buď chyběj, nebo ty nadějné za ta léta společnosti požadavky manažerů, orientováním na maximální zisk a vývojem her dle módních trendů, udusili.

Úspěch Hry jako služby se nedá naplánovat.

Editováno: 9. 12. 2019 v 11.18

Nahlásit nevhodný obsah

20925422
Nikdykde napsal 9. 12. 2019 v 11.13

Ocelotr NN: existuje spousta žánrů a Ubi se snaží skloubit vize vývojářů a svých talentů společně s komunitou svých hráčů – to je prostě jiný přístup a podle mne zcela legitimní. Někdo dělá koridorové příběhovky (já tomu říkám občas "průchody muzei voskových figurín", jiní lidé tomu říkají více či méně interaktivní filmy, obecně jsou to akční adventury) a někdo se snaží dělat víc interaktivní světy, kde si každý může zažívat i své příběhy a tam potřebuješ mít podchycenou zpětnou vazbu. Klidně si to i nazvy i jako Hra jako služba (v tomhle případě funkční) v kombinaci s komplexním open worldem.

Ubi jde směrem, kde chce mít ty hry živé - proto sice Divize 2 i Breakpoint sice mají prodeje dobré (a jsou v nejprodávanjších hrách roku/měsíce), ale pro ně naprosto nedostatečné, páč oni ve svým obchodním i kreativním cíli nechtějí prodat tři miliony kusů a čaune, ale jejich cílem je mít tam komunitu několika milionů hráčů, co se tam zdržují trvale a furt jsou aktivní. Nechtěj vytvářet vyloženě MMO, ale ani koridory a snaží se najít vlastní cestu – někdy se jim to daří víc, někdy vůbec, někomu se to líbí, jinýmu to nesedne, ale podle mne je spíš dobře že jdou vlastní cestou. Tenhle rok se v tom zamotali, přiznali to doknce před investory, rouhodli se všechno předělat, novým hrám dát víc času (a využít to k vydání na nové konzole, tam je to asi i jasné ten obchodní cíl).

Nahlásit nevhodný obsah

20925422
Nikdykde napsal 9. 12. 2019 v 11.00

U Wildlands si dokonce pamatuju po vydání eventu s Predátorem, že tam bylo "a chcete i další takové eventy?" a odpovědi byly často jo, to je dobrej nápad, tohle dělejte a jedním z nejčastějších filmů, kterej by se tam mohl objevit byl psanej Terminátor.

No a v Breakpointu je Terminátor.

Redaktoři se v podcastu smáli vtipu, že Ubi bude dělat dotazníky u každé hry. Vtip má ve skutečnosti pointu - už se tak děje roky. A Ubi se tím skutečně řídí.
Dokonce tímhle způsobem vyvíjí podstatnou část jedné jejich připravované hry – Beyond Good & Evil 2. Tam je část vývoje komunitní.

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr NN napsal 9. 12. 2019 v 10.58

Nikdykde: Dělá-li někdo videohru s takovým rozpočtem, měl by mít o ZÁKLADNÍCH herních mechanikách jasno, a né je na přání překopávat. Neříkám, že to hře neprospěje, ale na co vyrábim hru, když nevim, co od ní chci ? (kromě toho, že od ní chci kupu prachů)

Nahlásit nevhodný obsah

20925422
Nikdykde napsal 9. 12. 2019 v 10.53

Ocelotr NN: U WIdlands i Divize jedničky byly a podle nich se hry dost upravovaly a byly mnohem větší, než ta u Breakpointu.

U Divize dokonce některým hráčům nabídli letenky do švédska a řešili to tam s nima osobně.
Pak podle výsledků radikálně překopaly základní herní mechanismy základní hry v případě Divize (zejména loot systém, temnou zonu a výbavu) a Wildlands byl opraven, přidány i jiné způsoby řízení vozidel a podobně.
Obojí s ejim vyplatilo, hráči se jim vrátili.

Lidi si to akorát prostě nepamatují.

Nahlásit nevhodný obsah

20876282
Lucka napsal 9. 12. 2019 v 10.48

RE 3 už byl proti 1 a 2 pro mě trochu opruz. Přivítala bych 3D remake RE 1.

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr NN napsal 9. 12. 2019 v 10.31

Nikdykde: No dotazníky o opravě již vydané hry asi nevydává každý den, jinak by to zůstalo bez povšimnutí jako vždy. A někdo (troufám si říct většina) bety nehraje.

Nahlásit nevhodný obsah

20925422
Nikdykde napsal 9. 12. 2019 v 10.07

Ubisoft rozesílá dotazníky u každé hry a po každé betě už docela dlouhou dobu, několik let.

Že řada lidí toto ignoruje a je to pro ně novinka neznamená, že něco neexistovalo i před tím, než si toho všimli.

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr NN napsal 9. 12. 2019 v 07.24

AD dotazník zlomu - Co UBISOFT vedlo k vytvoření dotazníku ? Nedostatek lidí s jasnou vizí. To je bolest dnešního AAA průmyslu. Prostě plácáme dohromady videohru za miliony dolarů a nevíme, jak má vypadat, jak se bude hrát, jak spolu budou hráči komunikovat. Nechceme nikoho urazit , nechceme moc novátorské a nevyzkoušené herní mechanismy, a tak z toho vyleze středoproudý paskvil, asi jako Tomáš Klus nebo libovolný účastník Česko hledá Superstar. Hlavně nám, ale nestačí HRA, chceme rejžovací SLUŽBU.

Mnohem lépe je na tom INDIE scéna, kde díky omezenému týmu lidí při výrobě videohry, ten člověk s JASNOU VIZÍ, je skoro vždy. Logicky - vzdáte-li se současné práce, a vložíte vše do videohry, která vyjde někdy za dva roky, musíte mít naplánováno minimálně, jak má fungovat.

Poslední kapkou je zeptat se hráčů, jak má videohra fungovat. Hráči vyplní dotazník, simsalabim, a za půl roku to máme středoproudý paskvil, jelikož se vše zprůměruje a vyleze ani kočka, ani pes, dle hráčů, kteří ještě Ghost Recon hrají. Když někdo po půl roce hraje Wildlands, špatnou videohru, může někomu radit ?

Může být hra postavená na základě dotazníků hráčů, něčím překvapivá, novátorská, takříkajíc "SVÁ" ?

Editováno: 9. 12. 2019 v 08.11

Nahlásit nevhodný obsah