Za Black Friday hráči utratili 4 mld. dolarů

3. prosinec 2019 09:39 / Radek Raudenský / Novinky / Diskuze (4)

U nás na Black Friday upozorňuje největší obchod s elektronikou snad každý týden, a tak už možná někomu leze na nervy a celý tento nakupovací „svátek“ může považovat za podvod. Zejména v USA ale má Black Friday velkou tradici, a běžně se za tento víkend, tedy od Black Friday do Cyber Monday, protočí spousta peněz.

My jsme tu ale kvůli hrám, a tak se soustředíme na to, kolik peněz se protočilo ve hrách. Dle společnosti SuperData hráči za těchto pár dní utratili celkem 4,36 miliardy dolarů, což je 9% nárůst od minulého roku. I když by se mohlo zdát, že za to mohou takové pecky, jako CoD: MW nebo Death Stranding, není tomu tak.

Za naprostou většinou dolarů totiž stojí F2P hry, a to celkově za 3,3 miliardy dolarů. Prémiový segment přinesl „pouze“ 300 milionů dolarů. Zbytek pak tvoří hardware nebo služby. Jak ale GamesIndustry dodává, kupování in-game předmětů nebo předplatitelských služeb má stoupající tendenci. Dohromady tyto dvě věci stojí za 79% celkových výdajů/příjmů herního průmyslu v USA za minulý rok. S příchodem Stadie se očekává nárůst až o 47%.

Zdroj: GamesIndustry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20847380
Mitsurugi napsal 4. 12. 2019 v 09.09

Mipe: To už se většinou nedělá, většinou se vezmou prostě ceny, za které to obchod měl k nějakému datu, třeba 1. listopad a z toho se to vypočítá, taky to není úplně nějaká sleva, ale zase je to o něco reálnější. Na druhou stranu, v prodeji elektroniky je tak mizerná marže, že u většiny produktů není moc kam zlevňovat.

Editováno: 4. 12. 2019 v 09.54

Nahlásit nevhodný obsah

20917754
catmeows napsal 4. 12. 2019 v 08.18

In-game předměty jsou fakt zlatej důl. Nicméně to moc nechápu.

Nahlásit nevhodný obsah

20922459
Siebenburgen napsal 3. 12. 2019 v 22.04

No, třeba co se týče elektroniky u nás tak je asi nejvtipnější Okay . . .Ty jejich slevy na black friday jsou opravdu k smíchu.

Nahlásit nevhodný obsah

20836789
Mipe napsal 3. 12. 2019 v 19.09

Dávat nálepku "sleva ušetříte -47%" skoro na každý produkt mi přijde zvláštní pakliže ten rozdíl dopočítávají z dne uvedení do prodeje do dnešního dne jenž se cena řídí doporučenou prodejní cenou takže se logicky o žádnou slevu nejedná. Těch obchodů co tento způsob klamu využívají je mnoho. Takže asi takto to mám se slevou v naší zemi.. Jen nevím jakou to má spojitost s tímto článkem, měl jsem potřebu se vypsat tak se omlouvám za off-topic komentář a přeji hezký den všem.

Nahlásit nevhodný obsah