Za Black Friday hráči utratili 4 mld. dolarů
U nás na Black Friday upozorňuje největší obchod s elektronikou snad každý týden, a tak už možná někomu leze na nervy a celý tento nakupovací „svátek“ může považovat za podvod. Zejména v USA ale má Black Friday velkou tradici, a běžně se za tento víkend, tedy od Black Friday do Cyber Monday, protočí spousta peněz.
My jsme tu ale kvůli hrám, a tak se soustředíme na to, kolik peněz se protočilo ve hrách. Dle společnosti SuperData hráči za těchto pár dní utratili celkem 4,36 miliardy dolarů, což je 9% nárůst od minulého roku. I když by se mohlo zdát, že za to mohou takové pecky, jako CoD: MW nebo Death Stranding, není tomu tak.
Za naprostou většinou dolarů totiž stojí F2P hry, a to celkově za 3,3 miliardy dolarů. Prémiový segment přinesl „pouze“ 300 milionů dolarů. Zbytek pak tvoří hardware nebo služby. Jak ale GamesIndustry dodává, kupování in-game předmětů nebo předplatitelských služeb má stoupající tendenci. Dohromady tyto dvě věci stojí za 79% celkových výdajů/příjmů herního průmyslu v USA za minulý rok. S příchodem Stadie se očekává nárůst až o 47%.