Jestliže je nějaká hra z minulosti populární co se týče nejrůznějších předělávek, je to jednoznačně Doom. Doom je absolutním miláčkem moderské komunity, která v jeho souvislosti vytváří první poslední. Nad kreativitou některých hráčů zůstává mnohdy rozum stát, což se ukazuje v následujících dvou případech.
Oba jsou odlišné a oba poukazují na to, jakým způsobem lze vlastně k původní klasice přistoupit. Začněme moderním pojetím. JP LeBreton, jeden z designérů Bioshocku, má Dooma evidentně v oblibě. Zároveň ale hraje No Man's Sky, a tak ho napadlo obě značky spojit. Z assetů NMS, především díky poslednímu updatu Synthesis, byl LeBreton schopný zreprodukovat populární mapu E1M1 z původní hry.
Samozřejmě se nejedná o předělávku jedna ku jedné, na druhou stranu si designér vystačil s tím, co mu Sean Murray nabídl v rámci hry a ničím jiným navíc. Na výsledek se můžete podívat na YouTube, ale můžete zároveň se můžete přesvědčit osobně. Lokace Doom E1M1 je totiž dostupná i všem ostatním, pokud hrajete na počítačích, a to na koordinacích 0DDC:0085:0469:0017. Pokud se nudíte, můžete nastavit kurz a letět vstříc novým zážitkům.
Už to nám samo o sobě přijde impozantní, na druhou stranu, JP LeBreton v porovnání s dalším projektem vypadá jako chudý příbuzný. Druhý směr, jak s Doomem naložit, totiž spočívá v předělávání původní hry. YouTube kanál LGR ale nezasahuje do hry jako takové, ale snaží se jí předělat v pozadí a spustit jí na úplně jiném zařízení. Na fotoaparátu.
Vlastně taková konverze není ani tak překvapivá, usoudíme-li, že Doom už běžel na bankomatech nebo třeba tiskárnách. Přesto si myslíme, že spustit hru na digitálním fotoaparátu z roku 1998 zaslouží uznání. To, co uvidíte v následujícím videu, je Kodak DC260 Zoom. Tehdy stála tisíc dolarů, a i když dnes vypadá spíše úsměvně, své uplatnění nalezla u šikulů, kteří z ní udělali herní přenosnou konzoli. Jak se hra ovládá? Příšerně. Co na tom, i tak mají autoři náš respekt.
Zdroj: YouTube
Ocelotr NN: Skvělá optimalizace stála za úspěchem prvního Doomu (a ostatně i jeho předchůdce Wolfensteina 3D). I když v té době existovaly pokročilejší enginy (třeba ten, na kterém běžela Ultima Underworld a System Shock), průměrný stroj tehdejší doby utavily a tak si na to většina potenciálních kupců musela nechat zajít chuť. Svým způsobem můžeme být vděční konzolím, že se to dnes neděje v takovém rozsahu.
Jaká náhoda, zrovna o víkendu mi YT doporučilo toto video, tak jsem ho samozřejmě zkoukl. Dokonce lze posílat obraz i na televizi, v podstatě předchůdce Nintendo Switch, navíc s integrovaným foťákem, takže vlastně ještě lepší. =)
V tom NMS. Jde o automatické převedení mapy na objekty NMS (stavění základny), anebo je prostě někdo postavil E1M1 z objektů v NMS ? Ačkoliv to druhé je "pracnější" toho prvního bych si cenil víc.
Svědčí to jen o skvělém kódování a optimalizaci původní hry DOOM.
O DOOM3 (o tom co hráči nemají rádi), vedou dnes programátoři her nových sáhodlouhé debaty. Poukazují šipkami na jednotlivé části kódu a ukazují na chytrá řešení. Defacto každý kód hry, sebevíc složitý, se dá zjednodušovat na minimum, tak aby hra co nejefektivněji pracovala. A DOOM3 je něco jako svatý grál programování, dodnes je brán jako jeden z "nejeefektivnějších" programů všech dob, co nejvíc optimalizovaný pro jakékoliv PC.
Viz. The Exceptional Beauty Of Doom 3 Source Code http://kotaku.com/the-exceptional-beaut… hodně dlouhý, hodně odborný, hodně krásný.
Editováno: 2. 12. 2019 v 15.56
Mr.sugar napsal 3. 12. 2019 v 15.27
Ocelotr NN: DooM 3 je skvělý po technologické stráce a výborná hra (ať si každý říká co chce). Doom 3 a HL2, prostě geniální.