Léta očekávaný návrat oblíbené značky Shenmue zřejmě nebude příliš oslavovaný. Shenmue III se totiž ve svém prvním týdnu na trhu prodává bídně nejen na západě (uvádíme tradičně dobře zmapovaný trh Spojených království), ale i ve svém domovském Japonsku. Prodalo se jej tam dvacetkrát méně než nových Pokémonů, kteří žebříčku vládnou.
18 000 kusů v Japonsku, až 17. místo v žebříčku fyzických prodejů v UK. Pro vydavatele rozhodně zklamání. Pro ilustraci, za Lamanšským průlivem se na 16. místě umístil Football Manager 2020, který se již tradičně prodává téměř výhradně digitálně a fyzické kopie jsou spíše výjimkou. V Japonsku zase kralují Pokémoni, kterých se za uplynulý týden mezi místní hráče dostalo téměř 400 tisíc kusů.
Naděje na případné pokračování tím pádem velmi rychle hasnou.
Titulu na druhou stranu hraje do karet to, že původně vznikla jako Kickstarterový projekt, čili zhruba 70 tisíc backerů dostalo svou slíbenou kopii hry automaticky. Navíc mezi platformami chybí Xbox One (ačkoliv lze jen těžko předpokládat, že by zrovna Xbox One výrazně ovlivnil prodeje Shenmue). Trojce se nevede vyloženě špatně ani v recenzích, server Metacritic v současnosti na PS4 eviduje hodnocení 70 od kritiků a 8.2 od hráčů.
Zdroj: VG247
h4nsasjks: Tak pokud jsi to hrál nebo viděl nějaké gameplay tak musíš usoudit sám, že je to na dnešní dobu zastaralé, i bez toho aniž by jsi koukal na nějakou konkurenci.
V době, kdy vyšly první díly se jednalo o něco ''neuvěřitelného''. Dneska jak toto chceš nabídnout hráčům, kteří o předchozích dílech nemají ani páru. Ta hra je prostě, stejně jako Death Strandinng, ještě ve větší míře cílena na fanoušky, kteří doufali, že ''snad'' třetí díl jednou vyjde.
Dokud nezahraješ, nepochopíš.
Drew7878: Moc mluvíš a nic neříkáš...
Masarkavtrenyrkach: Srovnávat s pokemony je nesmysl, ale se sérií Yakuza by se srovnávat dalo. Koukl jsem na Yakuza 0 a ta v Asii prodala cca 500 tis kusů... Koukl jsem na recenzi u konkurence a je to prostě příliš zastaralé na dnešní dobu, tak se není co divit, že už to tak netáhne...
Masarkavtrenyrkach: To nejsou motivační bláboly, ale holý fakt. Herní byznys je dost tvrdý a divil by ses, co všechno je v něm považováno za neúspěch. Kdyby potkal takový "neúspěch" tebe, asi by sis klepal na čelo a byl spokojený.
Drew7878: Ale jdi k šípku s těmi motivačními bláboly.
Masarkavtrenyrkach: Vždycky se musíš srovnávat s nejlepšími a mít vysoký cíl, jinak to nemá cenu. Shenmue za ten podraz na hráče s exkluzivitou Epicu nízké prodeje přeju.
Nikdo rozumný přece nemohl čekat statisícové prodeje. Třetí díl příběhu, jehož vrcholné období bylo v roce 2001. Tohle byla hra pro fanoušky a dobře posloužila Sony, protože při oznámení vyvolala obrovskou vlnu pozitivních emocí.
P.S.: Srovnávat prodeje s Pokémony? Vážně?
Editováno: 28. 11. 2019 v 15.14
Každá taková hra je cenná. Myslím, že za pár let bude např. pro sběratele velmi ceněnou (a vzhledem k prodejům) i velmi vzácnou hrou
Ocelotr NN napsal 29. 11. 2019 v 08.53
Masarkavtrenyrkach: +1
Siebenburgen: +1. Je to tak, je to fan service a tak je na to třeba hledět.
Drew7878: I vynikající hry propadly v prodejích (ICO, SoTC) a i totální hovadiny se stali trhákem (Goat Simulator).
Srovnání s Yakuzou je zrovna tak mimo mísu jak Pokemoni, obé jsou AAA frančízy s rozpočty nad 50 mega a stovkami autorů. Shenmue III se dostalo tak na 10 mega, i když není jisté kolik investovalo YS NET. Těch 10 je, ale vlastně už zisk (backeři, exkluzivita pro EPIC).
effa: Pochybuju, že YU SUZUKI je schopný s někým záměrně vyjebávat, je to dříč a dobrotu má vytesanou v obličeji. Nevim jestli backerům nedodal nějaké slíbené produkty, nebo jestli seš naštvaný kvůli EPICu, ale určitě to udělal proto, aby byl schopný Shenmue III dodat na pulty.
Ani jedna Shenmue si na sebe nikdy nevidělala, takže překvapení není na místě, je to jako u každého dílu, Shenmue III má výhodu, že už byla částečně zaplacena při vývoji a nemá zdaleka tak vysoký "dluh".
Navíc hra není žádný odpad, jak píše Tadeáš Pepř hodnocení 70 potažmo 8.2 neni nejhorší.
Editováno: 29. 11. 2019 v 09.01