Phil Spencer: Xbox se nesoustředí na VR
Virtuální realita je součástí budoucnost i přítomnosti videoherního průmyslu. I dnes sice patří k tradičnímu výčtu herních periferií, zároveň z ní ale nedostatek kvalitního obsahu a technické limity dělají vymoženost využitelnou jen v omezené míře. A liší se i přístup největších výrobců herních zařizení, zatímco japonská společnost Sony se svým PSVR dobývá trh už několik let, největší konkurent Microsoft žádné podobné zařízení nemá. A v blízké době ani mít nebude. Alespoň to tvrdí tvář divize Xbox Phil Spencer.
Na téma VR se krátce vyjádřil webu Stevivor. “Se samotným konceptem VR mám problém - je izolující, a já si myslím že hry jsou společenský, ve své podstatě spojující zážitek. Vždy reagujeme na to, co po nás žádají zákaznící a… nikdo nechce VR. Absolutní většina našich zákazníků ví, že pokud chtějí zažít VR, mají tu možnost jinde. Spoustu jich vidíme na PC a jinde,” popřel zájem vývoje vlastní virtuální reality na platformě Xbox.
Také prý dodal, že situaci nepřispívá ten jednoduchý fakt, že se “VR neprodává po milionech” (do března letošního roku Sony vykázala celkem 4,2 milionu prodaných kusů PSVR). Zároveň však přiznal, že myšlenku periferie virtuální reality úplně nezamítá. Jen je zatím otázkou budoucnosti.
"Myslím, že se k tomu dostaneme (jednou). Ale, ano, na tohle se teď nesoustředíme.”