Google reaguje na nařčení ve věci Stadia
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Google reaguje na nařčení ve věci Stadia

Google reaguje na nařčení ve věci Stadia

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

25. 11. 2019 11:57 2
Reklama

Už minulý týden ukázal, že start služby Stadia nebyl zdaleka tak pohodový, jak si pravděpodobně společnost Google představovala. Ať už šlo o velmi stručnou nabídku titulů, technické problémy nebo rychle narůstající nespokojenost předplatitelů. Co však hráče štvalo asi nejvíc byl rozdíl mezi původními sliby společnosti a technickou realitou. Mluvíme především o slibovaném rozlišení 4K při 60 snímcích za sekundu, které ve skutečnosti hráči na své obrazovky nedostávají. Americký gigant se ale nařčením brání.

“Stadia streamuje ve 4K a 60 fps - a to platí pro všechny součásti našeho sytému od hry po obrazovku: grafická karta, enkodér a Chromecast Ultra, to vše vysílá 4K do 4K televizí, za předpokladu dostatečně rychlého internetového připojení.”

“Vývojáři pracující na hrách pro Stadia se vždy snaží dosáhnout nejlepší kvality streamovaného materiálu. Stejně jako na ostatních platformách to zahrnuje celou řadu postupů pro dosažení optimálního zážitku. Vývojářům dáváme svobodu v tom jak dosáhnout nejvyšší kvality a snímkové frekvence a jsme ohromeni tím, co se jim povedlo pro launch služby připravit.”

“Předpokládáme, že většina z nich dokáže, a většinou opravdu budou, hry na Stadii dále vylepšovat. A protože Stadia žije v našich datacentrech, studia mají možnost vylepšovat rychle, dostávat novinky přímo k hráčům, a to bez nutnosti stahování patchů nebo aktualizací,” hájí Google kvalitu služby v oficiální zprávě fanouškům.

Problém tkví v tom, že Google při odhalení služby upozorňoval právě na garanci streamování ve 4K, 60 fps, což bylo pro spoustu, na dosavadních platformách spokojených, hráčů velkým lákadlem. Server Eurogamer sice upozorňuje, že na webu služby své tvrzení Google (malými písmeny) poupravil na “Až ve 4K”, první technické testy ale ukazují, že například Destiny 2, velmi slušně optimalizovaná a nijak významně náročná hra, běží pouze v upscalovaném nativním rozlišení 1080p.

4K rozlišením pro všechny launch tituly se přitom otevřeně chlubil například produktový manažer Stadia Phil Harrison.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama