Co týden dal: Návrat Alyx Vance
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Co týden dal: Návrat Alyx Vance

Co týden dal: Návrat Alyx Vance

Jakub Štěpánek

Jakub Štěpánek

24. 11. 2019 16:00
Reklama

V březnu vyjde nový Half-Life! Senzace? Jak pro koho. Informace by možná měla šanci zbořit internet, pokud by ovšem nešlo o VR hru. Příliš velké nadšení nepanuje ani ohledně streamovací služby Stadia, jejíž premiéru některá média označila za katastrofu. 

RAGNAROK

Co týden dal: Návrat Alyx Vance
i Zdroj: Hrej.cz

Už je to více než rok, co vyšel Assassin's Creed: Odyssey. Po obsahové stránce šlo opět o natřískaný díl, řada z nás se starověkým Řeckem ještě nestihla probít k závěrečným titulkům. To však neznamená, že by nás podrobnosti ohledně následujícího dílu nezajímaly. V týdnu se dostavila další vlna spekulací. Podle nich bychom se oficiálního odhalení měli dočkat v únoru příštího roku. Představení nového dílu by navíc mělo být spojeno s akcí primárně zaměřenou na PlayStation.

Do té doby si tedy musíme vystačit s nepodloženými informacemi, jimiž se to na Redditu jen hemží. Stále se mluví o podtitulu Ragnarok, stále se počítá s Vikingy a severskou mytologií. Informace se nicméně v některých zásadních ohledech rozchází. Například ohledně doby, v níž se hra odehrává. Jeden z uživatelů fóra mluví o době 800 let před naším letopočtem, další zase tvrdí, že půjde o konec prvního tisíciletí našeho letopočtu. Úsvit éry Vikingů je spojován s rokem 793, kdy seveřané vyplenili klášter na ostrově Lindisfarne v severovýchodní Anglii. Ve hře by navíc měl být zpracován motiv konverze pohanů na křesťanství. Proces christianizace začal ve Skandinávii v 5. či 6. století našeho letopočtu. Zdroje se také rozcházejí v otázce ohledně hlavní postavy. Půjde skutečně o dánského bojovníka a jeden daný příběh, nebo bude zachována možnost vybrat si mezi mužem a ženou a s tím spojené větvení?

Velký důraz na severskou mytologii nikoho nepřekvapí. Vývojáři by dle informací měli pokračovat v žánru RPG, což se jim ostatně u předchozích dílů osvědčilo. Zajímavý je návrat mechanismu z Brotherhood, kde bylo možné verbovat NPC postavy do vlastních řad. Zpracována bude Skandinávie, ale také část Anglie. Hra by měla vyjít na stávající konzole, zároveň zamíří rovnou na novou generaci.

VR HALF-LIFE

Co týden dal: Návrat Alyx Vance
i Zdroj: Hrej.cz

I na začátku další novinky stály pouhé spekulace. A byly hodně divoké. Slibovaly totiž nový Half-Life. Podle známého leakera však nemělo jít o klasické pokračování, nýbrž o VR hru. I tak určitě brala část fanoušků zprávu s rezervou. Ohledně pokračování kultovní série si ostatně dělal srandu i samotný Gabe Newell.

Brzy se však ukázalo, že nejde o žádný vtip. Half-Life: Alyx byl oficiálně potvrzen ze strany Valve. V příspěvku na Twitteru byla novinka navíc označena za vlajkovou loď VR her. Virtuální realitu tedy bere slavné studio vážně.

Alyx je prequel druhého dílu, zároveň jde o jméno hlavní protagonistky. City 17 opět zastihneme v nepříznivé politické situaci. Na dcerku dohlíží tatík Eli Vance, který bohužel padne do spárů nepřítele. Alyx si naštěstí dobře rozumí s palnými zbraněmi, s pomocí přátel se tátu pokusí zachránit.

K oznámení má co říct také Geoff Keighley. Po Death Stranding se přesouvá k další hře, díky níž se může realizovat. K Half-Life už ostatně tak nějak patří, k prvním dvěma dílům totiž sepsal speciální články. Nenechal si tedy ujít ani VR odbočku.

Half-Life: Alyx vlastně dává smysl a nutno uznat, že vypadá skvěle. Pro mnohé jde však v první řadě o bolestivou připomínku skutečnosti, že regulérní pokračování druhého dílu už pravděpodobně nikdy nevznikne. Příznivci tradičního hraní mohou tedy jen doufat, že se někdo odhodlá přetvořit hru do „non-VR” verze.

PRÁZDNÝ STADION

Co týden dal: Návrat Alyx Vance
i Zdroj: Hrej.cz

Google si v úterý odbyl premiéru se streamovací službou Stadia. Sám šéf projektu Phil Harrison si na poslední chvíli uvědomil, že vlastně zákazníkům nemají moc co nabídnout, den před spuštěním tedy slavnostně oznámil, že do nabídky zařadili dalších 10 her. Celkem tedy knihovna obsahuje 22 her, které si uživatelé po zaplacení předplatného mohou koupit.

Obchodní model je ostatně také součástí kritiky ze strany novinářů, kteří službu v prvních dnech otestovali. Renomé nevylepšil ani technický stav. Forbes neváhal označit spuštění služby jako naprostou katastrofu. Během dne pak vyšlo najevo, že je obraz renderován do 1080p a poté upscalován do 4K. Takové Destiny 2 navíc běží pouze ve středních detailech, obraz se tedy nemůže rovnat například Xbox One X.

Pro Google je to velká rána. Většina médií doporučila do služby zatím neinvestovat a počkat, co se s ní stane. Google zřejmě bude muset zabrat, odstranit potíže a udělat produkt trochu zajímavější, než je nyní. Něco takového naznačuje také Jason Schreier. Dle jeho zdrojů se Stadii nedaří ani po obchodní stránce, předobjednávek totiž není tolik, v kolik jich gigant doufal. Sám Schreier vidí situaci jasně. Google v budoucnu vypustí nutnost platit za konkrétní tituly a ze Stadie skutečně udělá „herní Netflix”, nebo ji nechá zemřít.

LOUČENÍ S LEGENDOU

Co týden dal: Návrat Alyx Vance
i Zdroj: Hrej.cz

V pondělí zemřel Brad McQuaid, legenda herního průmyslu. Do historie se zapsal především díky MMORPG EverQuest, žánr však obohatil i dalšími tituly.

Kariéru odstartoval společně se Stevem Cloverem. V roce 1989 spolu ve volném čase tvořili shareware RPG WarWizard. Hru se jim podařilo dokončit v roce 1993. Úspěch se dostavil s WarWizard 2, demoverze se totiž dostala do rukou Johna Smedleyho ze Sony Interactive Studios America. Oba talentované programátory přivedl k práci na online RPG, které bylo později pojmenováno EverQuest. Netřeba dodávat, jaký mělo úspěch. Na přelomu tisíciletí byl McQuaid časopisem PC Gamer označen jako jeden z nových herních bohů.

McQuaid následně šel vlastní cestou. Spolu s kolegou Jeffem Butlerem založil Sigil Games Online, i zde se věnoval tvorbě MMORPG. V roce 2007 vypustili do světa Vanguard: Saga of Heroes. Hra byla vydána předčasně kvůli finančním problémům, dlouho trpěla na špatný technický stav. V roce 2012 pak přesedlala na free-to-play model. Posledním projektem, na němž se podílel, bylo další MMORPG – Pantheon: Rise of the Fallen. Na něm pracoval ve studiu Visionary Realms.

Vášeň pro žánr MMORPG se nedá přehlédnout. McQuaid v roce 2017 v rozhovoru pro Games Industry prohlásil, že vývoj MMO se od tvorby jiných her liší, protože se stále musí počítat s lidmi, se sociálním aspektem. I v pokročilém věku se MMO hrám stále věnoval, znamenaly pro něj víc, než sledování dobrého filmu.

I v dalším týdnu se možná dozvíme něco dalšího z chystaného Assassin's Creed: Ragnarok, třeba se také posune kauza Stadia. Jestli dobrým, nebo špatným směrem, to už záleží na Googlu. Ať už hrajete přes streamovací služby, na konzolích, nebo na PC, Hrejte s námi!

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama