Activision chce mít miliardu hráčů do 5 let
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Activision chce mít miliardu hráčů do 5 let

Activision chce mít miliardu hráčů do 5 let

David Plecháček

David Plecháček

21. 11. 2019 12:14 6
Reklama

Kam by se mohl Activision posunout? Kdo by měl jiný na tu otázku odpovědět, než ředitel společnosti Bobby Kotick. A ona opravdu přišla, položila ji Rebecca Quicková v rámci CNBC Evolve konference. A odpověď? „Nevidím důvod, proč bychom neměli mít miliardu zákazníků.“ A to i přes to, že jich má Activision v tuto chvíli 350 milionů.

Ačkoliv vypadají slova Bobbyho Koticka nabubřele, dávají smysl. Jde o to, kde se hry Activisionu prodávají. Ještě před pěti lety příliš variant nebylo, buď jste si za více než 300 dolarů pořídili Xbox nebo PlayStation nebo za tisíc dolarů postavili PC, situace se ale od té doby drasticky změnila. „Když se hry staly dostupnými na mobilech, hráčská základna se zvedla z několika stovek milionů až k miliardám potenciálních zákazníků!“

Právě to Kotick považuje za největší revoluci v herním průmyslu za poslední roky, možná za celých 30 let, kdy je součástí herního průmyslu. Activision se tomuto trendu musí přizpůsobit, jak Quickové říká, musí „vydávat své hry vydávat častěji, a musí brát své značky na nové platformy“. A to se teď děje, nebo dít bude. „Máme několik značek, které se v posledních letech neustále rozvíjí. Mnoho z nich ale ještě na mobilních telefonech nemáme,“ říká.

„Poprvé jsme nabídli Call of Duty na mobilech až letos v říjnu. A už po měsíci se nám registrovalo 100 milionů zákazníků. Po jednom jediném měsíci. A až pak si uvědomíte, co se stane, když se naše franšízi dostanou z konzolí a z počítačů na telefony – to číslo bude raketově růst.“ Touto optikou není meta miliardy zákazníků do pěti let nereálná. Prakticky to ale znamená, že se Activision zaměří i na jiný trh, než na který jsme byli dosud zvyklí.

Společnost, ačkoliv se mluví o problémech, ale příliš důvodů ke změně strategie nemá. Activision Blizzard vykázal za třetí čtvrtletí fiskálního roku obrat, který byl nad očekávání, i přes to, že je oproti loňskému roku menší. Stejně si v ziscích připsal přes jeden a čtvrt miliardy dolarů. Na druhou stranu nový trend pozorujeme delší dobu, například Diablo na mobilních telefonech od Blizzardu ale takovou vlnu nadšení nevyvolalo. Tyto pokusy ale budou čím dál častější. Ostatně kdo ví, jestli spekulace o Crashovi nesměřují tímto směrem. 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama