Battlefield V čekají razantní změny

18. listopad 2019 10:39 / Marek Selinger / Novinky / Diskuze (7)

Byť v prosinci vládne ve Švédsku pevnou rukou tuhá zima, tamější studio DICE evidentně touží po tom, aby právě poslední měsíc každého roku byl pořádně horkým. Jinak si totiž nedokážeme vysvětlit změny, které vývojáři dělají s Battlefieldem V. Již minulý rok, jen pár týdnů od vydání hry, tým změnil jednu z nejdůležitějších hodnot ve hře, TTK (time to kill). Po lavině negativních reakcích fanoušků se vše vrátilo ke starému, avšak pro letošní prosincový update s označením 5.2 se DICE k tomuto kroku částečně vrací.

A nejen k němu, krom TTK mění vývojáři v rámci druhoválečného titulu další spoustu funkcí a vlastně tak razantně hýbají s elementárními základy hratelnosti. A jak se dalo tušit, komunita hráčů je opět proti. Ono se není čemu divit, s příchodem Pacifiku před třemi týdny a vychytáním většiny bugů se hra konečně dostala do stavu, který si fanoušci pochvalují. Švédi však dělají vše pro to, aby celý multiplayer předělali. A co konkrétně by tedy měla kritizovaná aktualizace 5.2 přinést?

Tak předně se jedná o již zmíněnou hodnotu TTK, jež je klíčová v každém souboji. Určuje totiž, za jak dlouho a na jaký počet kulek nepřítel zemře. V Battlefieldu V je o něco kratší než v předchozích dílech, což se však změní. Pomocí dílčích změn u většiny zbraní, respektive jejich účinnosti, tak dojde k tomu, že hráčům bude trvat déle, než nepřítele zabije. Bolt-action rifles, sniper rifles a anti-material rifles budou jedinými typy zbraní, kterých se tyto novinky nedotknou. DICE si od tohoto kroku slibují, že dojde k celkové proměně myšlení hráčů s ohledem na situaci, ve které se hráč nachází. Tedy jinými slovy, že bude do situací, které už zná z dřívějšího hraní, nucen používat jiné zbraně než doteď. Nemáme však za to, že by něco takového bylo za potřebí, ale nezbývá nic jiného než týmu a jeho datům věřit.

Patch však přinese další a další novinky. Částečně se vrací 3D spotting, kdy do vzdálenosti do 15 metrů se nad nepřítel objeví malá ikonka, která signalizuje, že se jedná o nepřítele, a ne o parťáka ve zbrani. Tato značka se naštěstí zobrazí pouze vám, nikoliv i ostatním hráčům. Pokud soupeře s touto ikonou zasáhneme, objeví se ještě lišta s množstvím jeho zdravím. Opět se budeme opakovat a byť uznáváme, že Battlefield V má problémy s viditelností ostatních vojáků na bojišti, úplně si nemyslíme, že zrovna tento systém je něco, k čemu by se titul měl vracet.

Nově taktéž přibyde k minimapě informace, jakýsi žlutý rámeček, jenž nás bude informovat, že jsme byli „spotnuti“ jiným hráčem, například pomocí jeho světlice. Ty mimochodem v prosincovém updatu budou oslabeny, což kvitujeme, jelikož s příchodem Pacifiku se staly až příliš silné. Také dojde k oslabení hlavní gagdetu vůči letadlům, Fliegerfaustu, který piloti v posledních týdnech proklínali.

Novinku však zakončíme na pozitivní notě. S aktualizací 5.2 dorazí funkce pronajímání serveru, konečně si tak fanoušci budou moci vytvářet hry dle svého gusta. A pravděpodobně jen týden po uveřejnění patche DICE uvolní třetí tichomořskou mapu, Wake Island.

Jak vidno, Battlefield V čekají výrazné změny a novinky, otázkou zůstává, jak citelný bude jejich zásah do hratelnosti. Na odpověď nebudeme muset čekat dlouho, tipujeme, že update dorazí v prvním prosincovém týdnu.

Zdroj: YouTube

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20880283
Twice napsal 20. 11. 2019 v 06.21

Jsoucno: jediný real batlle feel, je ten bordel, hluk a chaos .. co se týče taktiky, nebo bojových liních to v BF nikdy nefungovalo..

Nahlásit nevhodný obsah

20876673
rohaac napsal 19. 11. 2019 v 20.46

K těm změnám... ale jo proč to nezkusit. TTK je na můj vkus krátkej. Ani ty další změny mojí "levé" pravé ruce neublíží, ani nepomohou. Recon klasa mě umí taky nadzvednout, ale když si to za ni zkusím vidím, že to opravdu není sranda něco uhrát. Ale nehraju ji protože mi nesedí. Ale myslím si že v téhle hře toho člověk fakt moc nenakempí. Kolik já už jich umlátil lopatkou :)

Nahlásit nevhodný obsah

20905464
Sneaky Bitch napsal 19. 11. 2019 v 13.40

Jsoucno: No vidíš, tak to musíš vzít do vlastních rukou a být ten hrdinný bojovník, který bude zabírat jeden bod za druhým, když na těch bodech nikdo není... To, co píšeš je kravina. Ještě nikdy se mi nestalo, že by půlka týmu byla recon class. A i kdyby tak to nemění nic na tom, co jsem psal. Pokud člověk umí recon hrát, tak to opravdu neznamená, že je zalezlý někde za kopcem.

A promiň, ale jestli hraješ BFV kvůli "real battle feel", tak asi hraješ špatnou hru. Doporučuji přesedlat na Verdun, Tannenberg případně Hell Let Loose.

Nahlásit nevhodný obsah

20878639
Jsoucno napsal 19. 11. 2019 v 08.22

Sneaky Bitch: vice nez pulka zapasu vypada, ze je tam reconu tak 15 za kazdy dym. Je to akorat pak sniping house, nic vic a nikam se to nehyba. Utocnici zabkopcem, obranci za kopcem, tri medici a jeden support se snazi zabrat bod. Hmmm...real batlle feel :)

Nahlásit nevhodný obsah

20925405
Papajoey napsal 19. 11. 2019 v 07.16

Ocenil bych i hardcore mód. Prostě ať má člověk tak trochu na výběr toho TTK. DICE jsou jak blázni s těma updatama. Taky jsem větší fanoušek bolt action - větší skill a satisfaj headshot. Ale spíše mě kaká ten spot systém, kolikrát jde hrá zvrátit flankingem třeba breakthrought. Nevím no za mě je ten update zbytečný. (jinak v článku je bolt-action rifles a sniper rifles-to je to samé dle mě?)

Editováno: 19. 11. 2019 v 07.18

Nahlásit nevhodný obsah

20905464
Sneaky Bitch napsal 19. 11. 2019 v 03.17

Jsoucno: Tobě Recon class leží hodně v žaludku, že? Představ si, že jsou tu tací, kteří tuhle změnu ocení, jelikož hrají recon rádi, jde jim to a navíc jsou prospěšní týmu. A ne, opravdu to nehraji stylem zalezlý někde v křoví na druhém konci mapy (ve většině případů hry za reacon se bodově pohybuji v horní čtvrtině a to to hraji opravdu sporadicky). Takže za mě je tahle změna super, konečně bude mít větší smysl hrát BA bez optiky na bližší vzdálenost, což mě prostě baví 100x více než pobíhat po mapě s full auto zbraní...

Nahlásit nevhodný obsah

20878639
Jsoucno napsal 18. 11. 2019 v 16.24

hmm, okej, takze vlastne vsichni dostanou mensi damage, krom odstrelovacich pusek, takze z toho bude zase vice BF1.

Spise bych sel opacnou cestou - sniperkam dat poradny drop, idealne omezit max tri recons na mapu, stejne jako je to s tanky. A byla by to hra jak remen

Nahlásit nevhodný obsah