Microsoft se z chyb Xboxu One poučil
Co rozhodlo o drtivém náskoku PlayStationu 4 oproti Xboxu One? Těžko to mohly být hry, o kterých se mluví nejčastěji, ty rozhodovaly až ve chvíli, kdy byla konzole na trhu. Microsoft si zavařil na problém už při launchi, kdy si byl tak jistý svou pozicí, že nabízel dražší, přesto méně výkonnou konzoli, a to ještě ne na všech trzích současně. Phil Spencer byl u toho, a ví, že se situace nesmí opakovat.
Příští podzim ale začne závod nanovo. Microsoft už není tam, kde byl s Xboxem 360, a ví, že musí udělat leccos jinak. „Řekl bych, že ponaučení z generace Xboxu One je takové, že nebudeme mimo ani s cenou, ani s výkonem,“ řekl Spencer magazínu Verge v rámci X019. „Pokud si vzpomenete na začátek generace, byli jsme o sto dolarů dražší a navíc jsme neměli takový výkon. Project Scarlett jsme začali s jasnou vidinou, že na trhu tentokrát uspějeme.“
Specner tak nepřímo říká, že ani v jednom z aspektů zaostávat Microsoft nebude. Navíc díky práci, kterou odvedl na Xboxu One, vstupuje na trh jako společnost, která má funkční zpětnou kompatibilitu, o níž nikdo nemusí pochybovat, a k tomu služby jako Game Pass, v nichž všechny first-party hry rovnou i vychází.
„Leta zpátky jsme se skutečně bavili o tom, jestli opravdu chceme dělat i další generaci. A shodli jsme se, že ano. Je jich před námi ještě několik? Myslíme, že ano. Právě proto jedeme all-in. Už se Scarlett vsázíme all-in, chci od začátku konkurovat, a chci konkurovat správnými způsoby. To proto se soustředíme na cross-play a zpětnou kompatibilitu,“ řekl Spencer. Čeká nás zajímavý rok...