Všem se nezavděčíte. Hideo Kodžima to moc dobře ví, jeho poslední Death Stranding je tak žánrově vyhraněné, že někteří hovoří dokonce o žánru novém. Nejde ale jen o to, komu se hra líbí a nelíbí, ale i o „kontroverzní“ obsah. Kodžima totiž do hry implementoval spoustu známých tváří, ať už jako poděkování jim, nebo jako překvapení pro samotné hráče. Některé obličeje se mu ale trochu vymstily.
Nebudeme vyjmenovávat všechny postavy, které ve hře figurují. Důležité je, že jich vedle samotného Reeduse, ale i Del Tora, Mikkelsena nebo třeba Léy Seydoux najdeme opravdu hodně. Možná vás napadne, že problematické pojítko vede od Kodžimy k Geoffovi Keghleymu, ale zatím tomu tak není. Na případné výtky zřejmě musíme počkat na The Game Awards. Problémy slavnému autorovi dělají jiní.
Jde především o postavy Hirokazy Hamamury a lišky Neckyho (Necky the Fox). Pokud nejste opravdovými znalci, zřejmě se vám s ničím a nikým neasociují, dost možná ani v Death Stranding. Začněme od Neckyho, Necky je totiž maskotem známého japonského magazínu Famitsu. I Hirokazu Hamamura s Famitsu souvisí, dříve byl jeho šéfredaktorem, dnes už je prezidentem celého vydavatelství Enterbrain, pod nějž spadá.
Vlna kontroverze se zvedla poměrně pomalu, ale v určitém smyslu se nabízí. Death Stranding totiž od Famitsu dostalo hodnocení 40/40 (čtyři recenzenti dávají známku v rozpětí 0 až 10), což není vzhledem k povaze hry možná až tak zvláštní, ale samozřejmě si svět klade otázky, jestli ještě stále mluvíme o nezávislosti, nebo už nikoliv.
Famitsu za celou svou historii od roku 1986 udělilo 26 absolutních hodnocení, naposledy předloni u Dragon Quest XI, a 49 hodnocení 39/40. Absolutního vrcholu nicméně dosáhla hned třikrát série Metal Gear Solid (The Phantom Pain, Peace Walker a Guns of the Patriots). To jen pro úplnost. Death Stranding je mimochodem první hrou vydávanou společností Sony, která se této pocty dočkala.
Kodžima samozřejmě nebude chybět ani na již zmíněném The Game Awards. Uvidíme, jak svět zareaguje, pokud mu Keighley předá herního Oscara, pravděpodobně ne jen jednou. Někteří ale známého redaktora a dnes především moderátora brání. Tvrdí, že věc je odlišná v momentě, kdy Keighley nepíše žádné recenze. Jestli s takovým argumentem souhlasíte či nikoliv, je na vás.
Zdroj: Eurogamer.net
JosefSvejk: Abych citoval jeden film: ,,Člověk je chytrý, lidé jsou hloupí.''
No, možná má Famitsu pro Kojimu trochu slabost, ale asi je je v zásadě jedno, jestli hra dostane 35/40 nebo 40/40.
Nevim jestli je Hideo Kojima schopný nějakých prvoplánových čachrů s hodnocením své hry a zaplatit si výměnou službou perfektní skóre.
Ten člověk byl odejit z Konami, sebrali mu jeho dítě a namísto aby zahořkl, vytvořil koncept akční adventury, kde hráči nezabíjejí. A teď, že by se snížil ke kupčení s hodnocením ? Viděl bych to spíše jako poděkování přátelům, byť chápu proč někomu nesedí.
Možná jen snaha o maximální propagaci netradičního konceptu.
Editováno: 13. 11. 2019 v 11.01
Me je celkem u zadele kolik kde ta hra dostala a nechapu proc se to tolik resi.
Me ta hra absolutne nadchla, nicmene souhlasim s tim, ze to asi neni vhodne pro kazdeho a ze nekomu to tempo nebude vyhovovat. Ale kdyz na ty Kojimovi pravidla pristoupite, tak vam ta hra da nezapomenutelny zazitek. Ja osobne mam nahrano zatim cca 40 hodin a je to pro me nejzajimavejsi hra tehle generace. Uplne jsem si zamiloval tu atmosferu a zeru Kojimovi i ty silenosti v pribehu, prace s postavama je tady jedna z nejlepsich ve videohrach vubec.
Mitsurugi: Máš s tím nějakou negativní zkušenost jo? :D
Editováno: 12. 11. 2019 v 19.46
Je jedno kolik cen ta hra od koho dostane. Až herní historie u hráčů ukáže jestli byla ta hra dobrá nebo špatná. A hráči si to budou mezi sebou říkat jaká ta hra je, protože je to obrovská zapálená komunita, která nezná hranic. Lidi nejsou blbý a každý má od přírody vlastnosti aby si udělal vlastní názor. K tomu nepotřebují vodítka jako recenze nebo počty cen. A pan Kojima se s tím bude muset poprat sám a uvědomit si, jestli má taková cena od kamaráda nějakou váhu či nikoliv. Je to jeho boj. Upřímně bych řekl, že pro mě by měla taková cena váhu asi jako kdybych si jí dal já sám.
Není Famitsu stejně jenom spíš takový PR katalog, než seriózní (nebo aspoň tak seriózní, jak herní médium může být) magazín?
Navíc tohle se neřeší poprvé, Hamamura byl i v Peace Walkerovi.
To je pro lidi tak naprosto typické, nepřát někomu úspěch. Jak jinak že? Obvzlast, když si mnozi hraci zakládají na MC účty jen proto, aby dali hre 0/10, a to dokonce už přímo v den vydání, kdy ani není možné hru za tak krátký čas hru a objektivne posoudit. Sasci.
A pak se dokonce najdou i tací, kterí dají novinári ala fanouskovi NHL recenzovat zrovna tuhle hru. Co si budem povídat, novinařina jako taková ztrácí objektivitu, ale Když Death stranding může dostat od jednoho recenzenta stejné hodnocení jako Crackdown 3. (3/10 !!!) To se na mě přátelé nezlobte, ale tak snad i debil pozná co jak vypadá a funguje a co ne. Spíš mě zaráží že se řeší to že má hra plnej počet a ne že dostala prave oněch 3/10. To je asi naprosto v pořádku.
Editováno: 12. 11. 2019 v 15.25
Ocelotr NN napsal 13. 11. 2019 v 12.53
A aby tady byla trochu sranda, připojím
intersonic uvádí... [music: The Survivor / Eye of the Tiger]
OCETROVU ŠÍLENOU TEORII O DEATH STRANDING III.
Název teorie: ZNOVUNALEZENÉ DÍTĚ.
Když se kouknete na první trailer, kde je Norman Reedus vyplaven na pláži s miminem které je k němu připojeno pupeční šňůrou představte si paralelu s Hideo kojimou.
Hideo Kojima je odejit z Konami, kde mu seberou jeho dítě Metal Gear Solid - vezmou/vyříznou část jeho (Norman Reedus má na břiše křížovou jizvu) a on vyplaven z videoherního průmyslu se ocitl nahý (Hideo je bez práce/nahý) na pláži.
Celou dobu ovšem snil o jiné videohře. O hře bez hráči páchajícím násilí.
To co máš v hlavě ti nikdo nevezme a tak, i když mu odchod vzal vše, JEHO VYSNĚNÉ dítě, které bylo jen jeho dítě / bylo v jeho hlavě, mu zůstalo. I po tom co se octl nahý/bez práce na pláži bylo k němu připojeno pupeční šňůrou a nemohl mu ho nikdo vzít.
Láskyplně ho přivine a za podpory SONY začne pracovat na jeho výchově / development cyklu.
P.S. připojil bych, že na konci prvního traileru kouká Kojima/Norman Reedus na pláži/bez práce do dálky/budoucnosti na pět vznášejících se "zřejmě bossů" - pět přístupů jak budou lidé na jeho videohru reagovat (ano už tenkrát to věděl). Those bound to hades (lidi co chtěj vraždy), those bound to past (lidi co chtěj Metal Gear) a teď jsem hledal ty ostatní, ale nevim v jakym traileru to bylo, páč jsem v práci nemůžu prokrastinovat celej den. kdyby někdo věděl co je to za trailer ať napíše... a já se to pokusim zformovat do další ŠÍLENÉ TEORIE.
I'M SAM BRIDGES PORTER AND MY MISSION IS RECONNECT YOU WITH YOUR FAVORITE GAME CREATOR.
Editováno: 13. 11. 2019 v 13.30