Co týden dal: Rozbitou Ameriku
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Co týden dal: Rozbitou Ameriku

Co týden dal: Rozbitou Ameriku

Jakub Štěpánek

Jakub Štěpánek

10. 11. 2019 16:00 3
Reklama

Týden ve jménu objevování Ameriky. Ne každý ale našel stejný kus země. Někteří ji zastihli v letech 1899 a potkali se třeba s Arthurem Morganem, jehož první výstřel z brokovnice návštěvu rychle ukončil. Jiní natrefili na Sama Bridgese a zpustošené Spojené státy, které už vlastně spojené vůbec nejsou.  

POTÍŽE S RED DEAD REDEMPTION 2

Co týden dal: Rozbitou Ameriku
i Zdroj: Hrej.cz

Očekávání PC verze Red Dead Redemption 2 kulminovalo začátkem týdne. Milovníkům westernů Rockstar potvrdil, že se do hry dostanou v úterý po obědě. Všichni byli zvědavi, co kovbojka předvede na nadupaných strojích. Sice byl přislíben také bonusový obsah, například v podobě nových misí v singleplayerové kampani, důležité však bylo, jak se hra posune po grafické stránce.

Zde se mnozí setkali s prvním překvapením. Nvidia totiž zveřejnila článek, v němž prozradila, v jakém rozlišení lze hru spustit na konkrétních grafických kartách. Full HD rozlišení při 60 snímcích za sekundu zvládne RTX 2060, 60 FPS ve 4K pak RTX 2080 Ti. Zde je však potřeba počítat s jistými kompromisy v nastavení konkrétních detailů, některé posuvníky je zkrátka potřeba zastavit na střední úrovni.

Pro mnohé jsou zmíněné nároky důvodem k dalšímu odkladu na časy, kdy bude hardware zase o něco levnější. Další příčinu možná zavdal nepříliš povedený launch. První návštěvníky divokého západu totiž potkalo zvláštní přivítání. První výstřel z brokovnice neohrozil žádného padoucha, do mrákot poslal samotnou hru, která okamžitě spadla. Jak se vypořádat s problémem? Co třeba vypnout antivirus? Metoda některým hráčům skutečně pomohla, pravděpodobně se však cítili, jako kdyby si hru pořídili nelegálně a pak se jí snažili všemožnými způsoby rozchodit. A to měli ještě štěstí, mnozí se do hry nedostali vůbec.

Problémů bylo daleko víc, špatný technický stav byl pro všechny zúčastněné nemilým překvapením. V Rockstaru se již usilovně pracuje na nápravě, první záplaty již do hry dorazily.

90 MINUT

Co týden dal: Rozbitou Ameriku
i Zdroj: Hrej.cz

V Německu v sobotu oslavili 30. výročí pádu Berlínské zdi. Událost, která ukončila studenou válku a vnesla svobodu do života celého Německa. V Číně je situace opačná. V nejlidnatější zemi světa se stále drží komunismus, o svobodě se moc mluvit nedá. Vláda si nyní usmyslela, že je potřeba regulovat čas strávený u videoher. Sice byl uznán jejich pozitivní přínos, obavy z negativního dopadu na fyzické i psychické zdraví jsou však větší.

V praxi to znamená, že mohou nezletilí jedinci během pracovního týdne trávit čas hraním online her maximálně 90 minut denně, o víkendu si pak mohou dopřát celé tři hodiny. Zmíněn byl také strop pro útraty, ve hře nesmí mládež utratit více než 57 dolarů za měsíc. Dohlížet na dodržování pravidel budou samotní vývojáři, do her by totiž měli implementovat kontrolní mechanismy.

Vypadá to, že se kariéra mladých internetových sportovců trochu komplikuje. Bez poctivého tréninku jednoduše nelze konkurovat dalším hráčům, čas strávený přípravou je bezesporu zásadním faktorem, který mnohdy rozhoduje o vítězi. A začít v osmnácti? To už je docela pozdě. V této branži se navíc odchází do důchodu velmi brzy, ztracené roky mohou zamrzet.

Podobné regulace se v minulosti objevily také v Jižní Koreji. V zemi, kde nezřídka docházelo k úmrtí mladých hráčů, jejichž příčinou bylo celkové vyčerpání organismu kvůli nepřetržitému hraní. Takzvané „shutdown law” znemožňovalo hráčům, kteří ještě nedosáhli šestnácti let, aby se věnovali online hrám od půlnoci do šesté hodiny ranní. Ve snaze podpořit herní byznys byl však zákon v roce 2016 zrušen, odpovědnost byla svěřena do rukou rodičů.

Herní byznys je důležitý také pro Čínu, přísné regulace by eventuelně mohly mít negativní ekonomický dopad. Momentálně je ale důležitější chuť občanů učit se nové věci. Kvůli hraní o ni totiž podle všeho přicházejí.

DALŠÍ ROK S PLEŠATÝM VRAHEM

Co týden dal: Rozbitou Ameriku
i Zdroj: Hrej.cz

Už je tomu rok, co vyšel Hitman 2. V IO Interactive se rozhodli, že malé výročí řádně oslaví. Při té příležitosti si pro hráče připravili nějaký ten obsah navíc. Ve hře se objeví nové scénáře pro několik lokací, odměnou za jejich splnění budou například nové outfity, nebo třeba lepší páčidlo. To se vždycky hodí.

Tou podstatnější informací je potvrzení vývoje další hry. Agent 47 se zkrátka odmítá s vývojáři z kodaňského studia rozloučit. Nebo spíš oni s ním. Po roce podpory dvojky je potřeba zapracovat na produkci dalšího dílu. Plešatý zabiják je bezesporu silnou značkou, pro dánské vývojáře zároveň chlebodárcem. Další díl je tedy sázkou na jistotu.

Otázkou zůstává, jestli se jim ždímání značky vyplatí. Hitman 2 oproti rebootovanému dílu z roku 2016 nepřinesl nic moc nového. Budou i v případě chystaného pokračování stačit k prodejnímu úspěchu nové lokace a pár bláznivých oblečků? Nebo se tentokrát vytasí s čerstvými nápady?

Možná je trochu škoda, že IO Interactive chybí odvaha pustit se do nového projektu. Talentovaní vývojáři mají dostatek zkušeností, aby se jim podařilo uspět také v rámci jiné značky a třeba i jiného žánru. Místo toho se zuby nehty drží jediné jistoty.

PARTIZÁNI V AKCI

Co týden dal: Rozbitou Ameriku
i Zdroj: Hrej.cz

Hideo Kodžima si plnými doušky vychutnává pozitivní ohlasy k Death Stranding, slova recenzentů v pátek přispěchali ověřit také samotní hráči, jimž se také otevřely brány zdevastované Ameriky. Hra stojí na enginu Decima, který týmu Kojima Productions zapůjčilo studio Guerilla Games. Krom jedniček a nul ale získal Kodžima daleko víc.

V Kojima Productions na hře pracovalo zhruba 100 lidí. Závěrečné titulky nicméně prozradily, že se jim při vývoji dostávalo podpory právě z Guerilla Games. Nešlo ale jen o pár jednotlivců, s jejichž pomocí se lidé od Kodžimy s enginem naučili pracovat. Na hře se totiž podílelo hned 70 lidí z holandského studia.

Za účelem spolupráce byl v Amsterodamu dokonce zřízen speciální tým. Nepůsobil však pouze jako technická podpora. Partyzáni z Holandska se podíleli také na tvorbě animací, vizuálních efektů, cutscén, audia a dalších prvků hry. Přispěli také hlavní programátoři Horizon Zero Dawn - Tommy De Roos a Frank Compagner, dále pak Arjen Beij, programátor umělé inteligence, technický ředitel Michiel van der Leeuw, umělecký ředitel Jan-Bart Van Beek, quest designér James Kneuper a mnoho dalších. Jak je vidět, pomoc ze strany Guerilla Games byla mnohem významnější, než se myslelo.

Holandské studio je zkrátka s Death Stranding neodmyslitelně spjato a může se chlubit tím, že by bez něj hit od Kodžimy nikdy nemohl vzniknout. O Guerilla Games se ale v uplynulém týdnu mluvilo především v souvislosti s povýšením Hermena Hulsta. Dosavadní šéf holandského studia usedne v křesle šéfa Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios. Pozici doposud zastával Shawn Layden, po jeho nedávném odchodu bylo nutné místo obsadit někým jiným. Sice se spekulovalo, že by se místa mohl chopit Šúhei Jošida, ten však bude na jiné speciální pozici dohlížet na vývoj menších her.  

Zatímco v Death Stranding se momentálně usilovně maká na propojování Ameriky, v Číně se pracuje na odpojování nezletilců z online her. Doufáme, že vy se od nás odpojit nehodláte. Zachovejte nám přízeň i v příštím týdnu a hrejte s námi!

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama