Co týden dal: Bouři v Blizzardu

13. říjen 2019 18:00 / Jakub Štěpánek / Novinky / Diskuze (0)

I v aktuálním souhrnu si své místo vybojovala Sony. Mohlo by se zdát, že se dění kolem japonské společnosti věnujeme nadmíru, nutno však podotknout, že v poslední době šlápla na plyn a veřejnost neúprosně zavaluje informacemi. Krom toho se také objevila kontroverze kolem Blizzardu, o překvapení se pak postarala nová hra od Amanita Design. Pojďme se na to podívat.

BUDE NÁS PĚT

Sony se nejdříve podělila o další aktualizaci firmwaru PlayStation 4. S číselným označením 7.00 přišly poměrně zásadní změny, například zdvojnásobení počtu hráčů v jedné partě. Nyní se můžete spojit až s 15 kamarády, vychutnat si můžete také vylepšenou kvalitu zvuku. Ještě zajímavější je pak zpřístupnění funkce Remote Play také pro Android, stačí jen stáhnout aplikaci. Potěší také podpora Dualshocku 4 na Androidu, iPhonu, iPadu a Macu prostřednictvím Bluetooth.

Update však hráče zároveň o jednu funkci okradl. Jde o propojení PSN účtu s Facebookem. To znamená, že už se na této sociální síti nepochlubíte úlovky z rybníčku trofejí, přátele už ani nepobavíte vtipným screenshotem.

Pojďme ale k tomu hlavnímu. PlayStation 5 je skutečně oficiálním názvem připravované konzole. Sony tedy zachovává tradiční značení, žádné cool marketingové označení se tedy nekoná. O informace k nové konzoli se na PlayStation blogu podělil Jim Ryan, výkonný ředitel Sony Interactive Entertainment, podrobnější report pak přinesl magazín Wired. Co jsme se tedy dozvěděli?

Došlo například k potvrzení ray-tracingu, který je zprostředkován na úrovni hardwaru. Nejde tedy o softwarové řešení, jak se dosud spekulovalo. O SSD disku se již nějaký čas vědělo, jeho implementace by měla výrazně urychlit načítání a zároveň zamezit zbytečnému duplikování dat, čímž se ušetří místo. Zásadní novinkou příští konzole bude bezesporu ovladač. Ten totiž prošel výraznou revizí, novinkou jsou adaptivní triggery a haptická odezva. Zážitek z hraní by se tedy měl posunout zase o kousíček dál.

V Sony však překvapivě zatím neví, jakým způsobem zajistí zpětnou kompatibilitu. Možnost hrát na PlayStation 5 tituly z předcházející generace, byla v minulosti potvrzena, inženýři nicméně teprve zjišťují, zda mohou tuto funkci zajistit. Vzhledem k tomu, že má nová konzole stihnout vánoční sezónu příštího roku, mají co dělat.

Je paradox, že se někteří zaměstnanci Sony dozvěděli o specifikacích nové konzole až z druhé ruky. Jde o pracovníky spadající pod Sony Interactive Entertainment Europe. O to víc některé z nich zasáhla nepříjemná zpráva oznamující konec jejich působení ve společnosti. Jde o marketingová a PR oddělení, o práci přišly desítky zaměstnanců. Českého zastoupení se však restrukturalizace netýká.

OSVOBOĎTE HONG KONG

Vyhazovu se dočkali také dva moderátoři, kteří dělali rozhovor v rámci streamu Asia Pacific Hearthstone Grandmasters. Vítěz šampionátu Chung „blitzchung“ Ng Wai totiž pronesl následující slova: „Osvoboďte Hong Kong, revoluce naší doby!“

Reagoval tím na aktuální politickou situaci v Hong Kongu. Ten totiž dlouhodobě trpí pod tlakem Číny, což se rezidentům samozřejmě nelíbí. Blizzard nicméně pro podobná gesta nemá pochopení, všechny aktéry okamžitě vyrazil. Zřejmě ale nešlo o dobré rozhodnutí, negativní reakce ze strany veřejnosti na sebe nenechaly dlouho čekat. K situaci se vyjádřili například američtí senátoři, podle nichž by žádná americká společnost neměla cenzurovat volání po svobodě. Postoj vyjádřili také samotní zaměstnanci Blizzardu. Zakryli totiž část motta u vstupu do společnosti, konkrétně „Myslete globálně” a „Na každém hlasu záleží”. Momentálně jde totiž pouze o prázdné fráze.

Ze strany zaměstnanců dokonce následovala protestní akce. Účastníci se nechali slyšet, že jim vadí upřednostňování finančních zájmů v Číně před hodnotami, na nichž společnost stojí. Na akci si s sebou vzali deštníky, které jsou v Číně symbolem protestů.

K situaci se vyjádřil také bývalý zaměstnanec Blizzardu - Mark Kern. Ten nějaký čas v Hong Kongu žil a s čínskými společnostmi se stýkal pravidelně. Díky tomu mohl vnímat podivné praktiky, které jsou dle jeho slov v herním průmyslu běžné. Mluvil především o síle finančních injekcí do amerických firem, jejichž následkem dochází k cenzuře her (a filmů) ve prospěch Číny.

Preventivně se vyjádřil také Tim Sweeney, ředitel Epic Games. Čínská firma Tencent totiž vlastní 40 % akcií společnosti, což by mohlo vyvolat spekulace o možném vlivu na Epic. Sweeney se snažil uklidnit prohlášením, že Epic rozhodně podporuje svobodu slova v oblasti politiky a lidských práv, hráče ani tvůrce tedy za vyjádření v tomto směru nehodlá nijak postihovat.

Blizzard si citelně poškodil image, což se mu momentálně vůbec nehodí do krámu. Začátkem listopadu se totiž koná další ročník Blizzconu. I zde by společnost mohla pocítit hněv zklamaných fanoušků. Uvidíme, jak se s tím vypořádá.

BLÍŽÍ SE VÁLKA

Datum vydání Call of Duty: Modern Warfare je sice naplánováno až na konec měsíce, už nyní však máme k dispozici launch trailer. Kapitán Price se zkrátka nemůže dočkat, v záběrech odpočítává před nástupem do akce. Do ní se pouští v rytmu skladby Enter Sandman od Metallicy.

Activision s Infinity Ward trailery opravdu nešetří, dočkali jsme se totiž ještě jedné ukázky, v níž byl ukázán kooperativní režim Special Ops. Ve čtyřech dostupných operacích si mohou hráči sami zvolit, zda problém vyřeší potichu, nebo nahlas. Obě cesty mají svá pro a proti. Režim láká na vylepšování postavy, hromadu zbraní a dalších předmětů.

Activision také pustil do světa informaci ohledně hardwarové náročnosti Modern Warfare. V této souvislosti překvapila především skutečnost, že si hra na disku ukousne celých 175 GB. Zpráva vyvolala malé zděšení, což vydavatele donutilo k malému upřesnění. V den vydání zabere titul o poznání menší prostor, s dalším obsahem nicméně může rychle nabobtnat a jde tedy spíše o doporučení do budoucna.

S Modern Warfare se Activision do boje teprve chystá, jednu malou bitvu ale spustil v minulém týdnu. Vydal totiž free-to-play záležitost Call of Duty: Mobile. Za první týden zaznamenal 100 milionů stažení. Co to znamená v řeči peněz? Že se podařilo vybrat 17,7 milionu dolarů.

ZÁVAN BUDOUCNOSTI

S hmatatelnějšími obrysy chystané konzole z dílny Sony se objevily také informace o práci na titulech, s nimiž se setkáme až s nástupem další generace. Tomu nasvědčují nově otevřené pracovní pozice v Avalanche Studios. Autoři stojící za Rage 2 nebo serií Just Cause poptávají specialisty na architektury herních enginů a nové generace konzolí.

Posily shání také IO Interactive. Studio totiž uzavřelo partnerství s vydavatelem Warner Bros., s jehož pomocí se pouští do vývoje nové hry. Na ní by mělo pracovat kodaňské studio, ale také čerstvý tým sídlící v Malmö. Dá se předpokládat, že i tento titul míří až na další generaci.

Zato Ghost of Tsushima stihne vyjít ještě na PlayStation 4. O tom se sice v poslední době trochu pochybovalo, studio Sucker Punch se totiž do komunikace s fanoušky příliš nehrne. Jim Ryan však při příležitosti prezentace informací o PlayStation 5 zmínil, že se na PlayStation 4 stále chystá řada velkých her. V této souvislosti se zmínil také o Ghost of Tsushima, konkrétní datum vydání nicméně neprozradil. Zdá se, že si budeme muset ještě nějaký čas počkat.

To ostatně platí také pro Doom Eternal. Bethesda se rozhodla hru odložit až na 20. března 2020. Dle oficiálního vyjádření je důvodem k odkladu snaha o co nejvyšší kvalitu hry. Zdá se, že studio id Software nestíhá.

To Bully 2 se neobjeví na nynější, příští a pravděpodobně ani na žádné další generaci konzolí. Podle webu VideoGamesChronicle se na pokračování oblíbené jedničky nepracuje. Sice existoval hratelný build, který vytvořil tým Rockstar New England, poté se však vývojáři přesunuli k práci na jiných projektech. Vypadá to, že jsou Jimmyho neplechy definitivně u konce.

Češi mají v tomto směru o poznání výraznější tah na branku. Žádné informace o práci na neoznámených projektech, žádné spekulace, žádné zdlouhavé marketingové kampaně. Příkladem může být Amanita Design. Malé studio si v týdnu jen tak z plezíru vydalo novou hru. Pilgrims, stejně jako předchozí tituly z dílny českého týmu, lákají na unikátní vizuální styl a netradiční hratelnost. Pohádku vyzkoušel Honza Bors, jeho dojmy si můžete přečíst zde

Řada novinek z uplynulého týdne dokázala pozdvihnout obočí. Ať už šlo o důsledek radostného překvapení v případě detailů o chystané konzoli od Sony a nové hry od Amanita Design, nebo výsledek zděšení nad velikostí dalšího dílu Call of Duty a rozporuplnou reakcí Blizzardu. Hlavně, že se stále něco zajímavého děje. Hrejte s námi!

 

 

Zdroj: Vlastní

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!