PlayStation 5 vyjde na Vánoce 2020
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka PlayStation 5 vyjde na Vánoce 2020

PlayStation 5 vyjde na Vánoce 2020

Radek Raudenský

Radek Raudenský

8. 10. 2019 13:35 34
Reklama

Základní verze konzolí od Sony nikdy neobsahovaly žádné přídavky jako „Super“ či „Max“. Vždy jsme se dočkali prostého číslování podle toho, jaká generace se právě chystala. Proto vlastně ani není překvapením, že nová konzole od Sony se bude oficiálně jmenovat PlayStation 5.

Dnes to potvrdil ředitel Sony Jim Ryan, a to jak v rámci blogu na webu PlayStation, tak pro magazín Wired, který k nové generaci PlayStationu přinesl další informace. Jako například datum vydání. Oficiálně se na pulty obchodů a k vám do pokojů PlayStation 5 dostane příští rok na Vánoce, tedy v tradiční nakupovací sezóně.

Toto jsou asi nejdůležitější zprávy, o nichž se sice všeobecně vědělo a předpokládalo se, že budou pravdivé, nyní se ale dočkáváme oficiálního potvrzení. To ale není vše, co magazín Wired přináší. Peter Rubin se totiž znovu setkává s Markem Cernym, který mu o nové konzoli sděluje další informace.

Nejdříve se dozvídáme to, že ray-tracing v PS5 není věcí softwaru, nýbrž hardwaru. „V GPU je akcelerace ray-tracingu na přímo. Myslím si, že to je to, na co mnoho lidí čekalo.“ Dále se Cerny přesouvá k SSD, které nahrazuje tradiční HDD. HDD se k dohledání informací musí nejdříve dostat k hlavě, a i když je toto záležitostí milisekund, v dnešním obrovském objemu dat se toto hledání lehce nasčítá. Často tak vývojáři duplikují určité assety do několika bloků dat, aby je disk mohl rychleji načíst- tím myslíme pouliční lampy či náhodné kolemjdoucí. Například Marvel’s Spider-Man má některé části těchto dat naduplikováno 400krát.

S SSD tato potřeba mizí. Nejenže je základní načítací rychlost dramaticky rychlejší než u HDD, ale zároveň tím šetří spoustu místa. Zatím není jasné, jak se s touto novinkou vývojáři popasují, očekávají se ale buď větší nebo detailnější světy, či menší velikost těchto her. Změní se i přístup k instalacím her. Zatímco dříve se ke hře přistupovalo jako k jednému velkému bloku s daty, nová generace by mohla dovolit nainstalovat například pouze multiplayer, přičemž singleplayer by si hráč mohl nechat na jindy, či naopak singleplayer vymazat a udělat místo pouze pro multiplayer.

Změny se dočká i UI PlayStationu. Mělo by být plynulé, a ukazovat například v jaké misi v singleplayeru se nyní nacházíte a jaké odměny na vás čekají. Rubin prý dostal do ruky i prototyp nové ovladače, který čeká také na spoustu změn a vylepšení. I přes to, že prý prozatím nemá jméno, můžeme dle Rubina očekávat název DualShock 5. Velkou změnou má být haptická odezva či adaptivní triggery. Triggery by nově mohly nabídnout různou úroveň odporu, a například střílení s lukem a šípem může opět nabídnout o něco realističtější dojem. Jak s triggery, tak haptickou odezvou si prý mohou vývojáři pohrát o něco více.

Rubin si mohl zahrát několik krátkých ukázek her, a tvrdí, že změna je opravdu cítit. Odezva ovladače je jiná v písku, blátě či na ledě, kde měly páčky prý extrémní odezvu a hráč má pocit, jako kdyby charakter na ledu skutečně klouzal. Dále měl redaktor možnost zahrát si i Gran Turismo Sport, které Sony naportovalo na PS5 devkit. Ten je prý velmi, velmi podobný uniklému obrázku z Gizmoda. Ve hře prý bylo skutečně poznat, jestli auto jelo na dráze, nebo na trávě. Když Rubin přešel na starý DualShock, celá senzace prý vymizela.

Na haptické odezvě se prý pracuje už od vývoje DualShocku 4, a tato funkce mohla být zakomponována již v PS4 Pro. Sony ale nechtělo zážitek rozdělovat podle toho, jestli hrajete na normální PS4, nebo na PS4 Pro. DualShock 5 se nabíjí přes USB-C, nabídne větší baterku a díky novým haptickým motorům je o něco těžší, než DualShock 4.

Zatím prý není jasné to, jak se vývojáři s těmito novinkami poperou. PS5 devkity mají studia k dispozici již delší dobu, nové ovladače se ale prý teprve začínají rozesílat. Na velkém titulu podporující haptickou odezvu prý pracuje studio Bluepoint Games, v poslední době stojící například za remakem Shadow of the Colossus. Marco Thrush, ředitel tohoto studia, je prý s novou konzolí velmi spokojený. „Z nového SSD jsem opravdu nadšený. Již nemusíme dělat žádné gameplay „hacky“ k tomu, abychom hráče zpomalili- zavřít je za dveře, nic takového." Své vyjádření poskytla i Laura Miele, ředitelka EA. „Mohla bych být velmi specifická co se týče technologie ambient occlusion či stínech, které tvoří ray-tracing. Obecně si ale myslíme, že GPU podpoří machine learning a nabídne spoustu zajímavých gameplay vychytávek. Příští generace konzolí bude o rychlosti všeho. Zatímco u mobilních her očekáváme to, že se stáhne během chvíle a my se budeme moct ihned pustit do hraní, nyní to bude možné i u konzolí.“

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama