Phil Spencer o streamování her

14. srpen 2019 15:28 / Radek Raudenský / Novinky / Diskuze (7)

Google se svým projektem Stadia znovu otevřel diskuzi nad tím, jestli je streamování her v dnešní době již konkurence pro zavedené služby a běžné počítače, nebo ne. Před několika lety se o něco podobného pokoušela NVIDIA a moc se jí to nepovedlo. Google ale zase disponuje obrovskou infrastrukturou, prostředky a také jménem.

Ředitel divize Xboxu Phil Spencer si ale myslí, že „Netflix pro hry“ je ještě daleko. I přes vývoj své vlastní streamovací platformy xCloud nevěří v to, že hraní her přes internet bude za chvíli jedinou cestou, jak hry hrát obecně. „Myslím si, že jsme roky od toho, než se toto stane mainstreamem. A když říkám roky, myslím tím mnoho let“.

I když si Spencer uvědomuje, že streamování je momentálně velmi populární na televizi, upozorňuje na to, že Netflix je zde skoro 20 let. A i když se změna v technologii jeví ze dne na den, ve skutečnosti jde o spoustu práce. „Myslím si, že streamování her zde bude dříve než za 20 let, ale rozhodně to nebudou dva roky. Je to technologická změna a jakkoliv se to může zdát, nestane se to přes noc“. Spencer tím možná taktéž naráží také na mentalitu hráčů, kteří nechtějí opouštět své drahé a cenné stroje jen tak. Je možné, že za několik let hardware hráčů zestárne natolik, že se do něj už nebude tolik investovat a naopak si hráči budou kupovat hry na Stadii či podobných technologiích. Co si o streamování her a Stadii myslíte vy?

Zdroj: VG24/7

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
13767209
leco77 napsal 15. 8. 2019 v 13.01

Jsoucno: hmm výpadek hrej mi smazal zprávu :-D

Ok, tak jestli správně chápu, latence se sčítá, máš latenci konzole + ovladač + TV + internet a podobně.

U konzolí je u her běžně latence kolem 100 ms na samotné hře, viz: https://displaylag.com/console-latency-exploring-video-game- input-lag/

Teď pokud se podaří dostat se streamem na cca 100 ms, jsi vlastně na stejné hodnotě, jako bys hrál doma na konzoli.

Jenže (a to si myslím) u on-line hraní máš k HW navíc latenci internetu (řekněmě 50ms je celkem běžné) a jsi na hodnotě kolem 150 ms při "offline" hraní on-line hry.

U Streamu podle mě odpadá jaksi latence internetu v on-line hře, protože ta latence jezahrnutá právě v tom stream. Jenže výhoda u serverů je, že ty mezi sebou komunikují v řádech pár ms a tam teda odpadá další latence on-line hraní ke streamu. Pokud bude hra běžet na serveru, který je v té samé budově, jsi prakticky na 0 ms odezvy navíc.

Nahlásit nevhodný obsah

20878639
Jsoucno napsal 15. 8. 2019 v 12.24

leco77: pletes hrusky s jabkem.

Stream po localni siti je fakt neco jineho, nez stream z datacentra 600 km od tebe ;) trust me

Moc nechapu, co myslis tim “ klasickeho online” protoze trasa je uplne stejna.

Tj. Tvuj input -> domac router -> isp provider -> datacentrum a cela cesta zpet. Vynechej jakykoliv bod a nehrajes. A “klasicky” online je ten, ze veskere zabery a akce zpracuje tvuj hardware doma, at uz konzole nebo pc, vcetne obrazu. Co se posila, jsou akorat packety s tvym inputem a nasledne se zpet posilaji packety s vysledkem. To je v radech kilobajtu. Moc nevim, kde jsi vzal ze konzole maji ping vyssi jak 100ms. Bud mas debilne nastavenou sit, nebo xboxem :)

Ja mam ping 33ms uplne stabilne, 100ms kdyz to zenu pres VPN ale to jsme jinde.

Naproti tomu stream obrazu ve 4k to nejsou v radech kilo bajtu, ale mega. A to zas jinde jsme, v jinem kralovstvi.

Nectes, neznas :)

Editováno: 15. 08. 2019 v 12.32

Nahlásit nevhodný obsah

13767209
leco77 napsal 15. 8. 2019 v 10.16

OnlyCORE: osobně streamuji XOX na PC přes sít a herně nepoznám rozdíl (kromě kvality obrazu).

Ono si je třeba uvědomit, že konzolové hraní má běžně odezvu kolem 100 ms + další odezvu vytváří on-line, kde máte běžně 50 ms a nikomu to nevadí.

Můj odhad je, že streamovaná hra v on-line bude mít lepší odezvu, než co máte aktuálně (protože tam odpadá odezva klasického on-linu). V SP budou dost podobné čísla mezi stream - offline.

Samozřejmě beru v potaz porovnání s konzolemi. PC z částí, které cílí na co nejnižší odezvu (za což si dost připlatíte) bude na tom lépe

Editováno: 15. 08. 2019 v 10.17

Nahlásit nevhodný obsah

20904101
Přerostlá čivava napsal 15. 8. 2019 v 09.20

Myslím, že to má mnohem víc negativ než kvalit. Ať už se technických problémů týče, tak těch majetkových, spojených s vypínámím (nedostupností) her na serverech.

Nahlásit nevhodný obsah

20878639
Jsoucno napsal 14. 8. 2019 v 18.20

OnlyCORE: obecne nejblizsi datacentrum, ktere okolo byvaji, jsou obvykle nekde ve Frankfurtu. Coz zpusobuje, lag je skoro u kazde hry cca 30-50ms uz z principu.

Hlavne tedy treba i hardware pro hrani - co treba zvuk ? Mam doma zvukovku, ktera umi plno veci, ale pochybuji ze sound bude v te same kvalite, ktera potexe z data centra. A co dalsi periferie ? Vysoce citlive mysi budou celkem k nicemu tim padem.

Editováno: 14. 08. 2019 v 18.23

Nahlásit nevhodný obsah

20877968
OnlyCORE napsal 14. 8. 2019 v 17.26

Hry streamuju z počítače na televizi přes Steam link a i když to jede přes kabel tak ten input lag je nepříjemnej. Nedokážu si představit streamovat něco z datacentra támhle stovky kiláků daleko.

Nahlásit nevhodný obsah

20921836
oleg.rusov napsal 14. 8. 2019 v 16.11

Ma pravdu v tom, ze masove se takhle hrat jeste roky nebude.

Nahlásit nevhodný obsah