Co týden dal: Ožehavá témata naplno
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Co týden dal: Ožehavá témata naplno

Co týden dal: Ožehavá témata naplno

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

11. 8. 2019 16:00
Reklama

Hry ve světě kultury postupně upevňují své postavení plnohodnotného média. Společně s tím ale stále táhnou pomyslnou kouli u nohy v podobě nepochopení veřejností. I tím jsme se zabývali v uplynulém týdnu prostřednictvím našeho zpravodajství. V tradičním týdenním souhrnu si některá kontroverzní prohlášení a spory posledních sedmi dnů připomeneme.

TRANSPARENTNĚJŠÍ LOOTBOXY

Co týden dal: Ožehavá témata naplno
i Zdroj: Hrej.cz

Moderní herní systém lootboxů před několika lety značně rozšířil propast mezi hráči a velkými studii s přehnanými finančními ambicemi. Vrcholu tato kauza dosáhla v roce 2017 s vydáním multiplayerové FPS Star Wars Battlefront II. Možnosti finančních injekcí zjednodušujících postup hrou tehdy dosáhl takové úrovně, že obsažené mechanismy někteří hráči považovali za “pay to win”, a to mluvíme o hře za plnou cenu. Po vlnách nevole a následné výrazné změně přístupu většiny velkých vydavatelů však trend polevil.

To samozřejmě neznamená, že by systémy lootboxů z her vymizely úplně. Nejaktuálnější velkou změnou v jejich fungování by mohla přinést dohoda mezi třemi největšími výrobci konzolí, Microsoftem, Sony a Nintendem. Ti se dle zprávy Entertainment Software Association zavázali, že budou po tvůrcích vyžadovat, aby u lootboxů uváděli procentuální šanci na výhru. To má vést k větší informovanosti “hazardujících” hráčů a transparentnosti jejich počínání.

PÍCHÁNÍ DO VOSÍHO HNÍZDA

Co týden dal: Ožehavá témata naplno
i Zdroj: Hrej.cz

Pokud existuje téma, které nedá obyvatelům Spojených států, a především pak rodičům žáků základních a středních škol spát, jsou to zbraně a nebezpečně se množící veřejné masakry. V poslední době otřásly zemí hned dva, v Ohijském Daytonu a jihozápadní metropoli El Paso. Dohromady bylo potvrzeno 32 obětí na životech a dalších 51 osob bylo raněno. Krušný víkend masakrů tradičně vyvolal vášnivou diskuzi o příčinách masových vražd. Jedna strana obviňuje dostupnost zbraní a obecně zbraním velmi nakloněnou kulturu Spojených států, jejich odpůrci zase argumentují logickou možností sebeobrany.

Hlavním bodem sváru bylo tentokrát tvrzení kontroverzního prezidenta Spojených států Donalda Trumpa. Částí obyvatelstva milovaný, částí nenáviděný státník připsal násilí na vrub střílečkám, respektive “příšerným videohrám, které jsou dnes normální” a “glorifikují násilí”. Na obecnou předpojatost nehráčského publika vůči násilným hrám jsme zvyklí, i v dnešní době ale dokáží podobná tvrzení průmyslu ublížit. A dané téma zároveň dokáže výrazně rozdělit téměř jakkoliv vybranou skupinu lidí, důkazem budiž diskuze pod naší novinkou, kde se “ostrými” rozhodně nešetřilo.

Další třecí plochou současnosti jsou i po letech práva žen a jejich společenské postavení v porovnání s muži. Ve světě sportu se k tomuto tématu přistupuje do určité míry unikátně, naprosto výjimečný je pak mezi nimi wrestling (samozřejmě za předpokladu, že považujete wrestling za sport v pravém slova smyslu). Ženy už dlouho platí za drsné a nesmlouvavé hrdinky a jejich výstřelky často fanoušky dopalují více než ty jejich mužských kolegů. To samozřejmě respektuje i studio 2K se svou oblíbenou sérií WWE a v letošním ročníku dává ženám větší prostor než dříve. Dokonce by šlo tvrdit, že budou tentokrát v prezentaci titulu hrát prim.

I to dokáže některé fanoušky rozladit. Každopádně oceňujeme, že Vy, čtenáři, čile diskutujete.

JAKO HOUSKY NA KRÁMĚ

Co týden dal: Ožehavá témata naplno
i Zdroj: Hrej.cz

A teď na pozitivnější notě. Tým Hazelight Studios, který pod křídly EA vydal úspěšnou nezávislou kooperativní akci A Way Out, se pochlubil prodejním úspěchem zmíněného titulu. Balada o útěku dvou drsňáku z vězení si našla už 2 miliony kupců, což je pro v zásadě malou hru veliký úspěch. A Way Out bylo navíc v mnohém specifické, především i přes nutnost kooperace (v jednom si prostě nezahrajete) stačila dvojici hráčů jediná zakoupená kopie. Teoreticky by tedy číslo mohlo či muselo být výrazně vyšší. 

 Na téměř dvojnásobnou cifru se dostal FromSoftware s úspěšným RPG Sekiro: Shadows Die Twice. V tomto případě sice nemluvíme o kusech prodaných, ale vyexpedovaných, i přes to jde o úctyhodný výsledek který dle interních zpráv potěšil i jinak velmi náročného vydavatele Activision. Japonské studio v současnosti pracuje na novém projektu Elden Ring, finanční úspěch Sekiro by ale dříve či později mohl znamenat návrat do atmosferického světa.

NEJSME EXKLUZIVNÍ

Co týden dal: Ožehavá témata naplno
i Zdroj: Hrej.cz

Death Stranding od momentu oznámení velká část hráčů považovala za PlayStation 4 exkluzivitu. Aby také ne, během ikonické showcase na E3 2016 jej doprovázela řada dalších exkluzivních pecek. Ve skutečnosti je ale zřejmě všechno jinak. Už v roce 2016 se často objevovaly spekulace, že se Death Stranding brzy podívá i na PC a fanoušci upozorňovali na to, že zmíněná exkluzivnost nikdy nebyla explicitně zmíněna. Dále na přebalu hry chybí ono důležité “Only for PS4” a nyní?

Nyní zmizela hra i ze seznamu exkluzivních titulů na oficiálním webu Sony. Potichu, bez jakékoliv upozornění, všude po světě. Upozornili na to uživatelé diskuzního fóra Resetera. To může být další indicie ke konečnému zjištění, že Death Stranding skutečně vyjde i na PC (pravděpodobnost ostatních platforem je na druhou stranu velmi nízká). Snad nám konkrétnější odpověď nabídne blížící se Gamescom, kde nebude chybět jak Sony, tak i samotný Hideo Kodžima.

A ani my. Příští týden se před Gamescomem, v neděli, uvidíme naposledy. Pak už nasedáme na letadlo a míříme směrem Kolín nad Rýnem, abychom přinesli zprávy, dojmy a zážitky přímo z místa dění. Hrejte s námi!

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama