Výrobci konzolí přijali dohodu o loot boxech
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Výrobci konzolí přijali dohodu o loot boxech

Výrobci konzolí přijali dohodu o loot boxech

Jakub Štěpánek

Jakub Štěpánek

9. 8. 2019 11:57 12
Reklama

Všichni tři velcí výrobci konzolí, tedy Microsoft, Sony a Nintendo, se zavázali, že budou v titulech, v nichž se vyskytuje placený náhodný obsah (loot boxy), vyžadovat informaci o procentuální šanci na získání tohoto obsahu. Skutečnost oznámila Entertainment Software Asociation (dále jen ESA).

V tiskové zprávě je zmíněno, že je ESA otevřena spolupráci se zákonodárci, rodiči i samotnými hráči, jimž se bude snažit zajistit všechny potřebné informace, aby byl zaručen pozitivní herní zážitek. V této souvislosti je zmíněna činnost organizace Entertainment Software Rating Board (dále jen ESRB), jež se stará o rating videoher v USA a Kanadě. Ta do svého portfolia zařadila upozornění na možnost zakoupit ve hře další obsah. ESA také upozornila na možnost nastavit si rodičovský zámek, což je dnes možné prakticky na každém zařízení.

Ve snaze více ochránit před negativními dopady utrácení za herní předměty se však rozhodli udělat další krok. Cílem nové iniciativy je poskytnout hráčům dostatek informací ohledně nákupu herních předmětů, včetně loot boxů. Výše zmínění výrobci konzolí se zavázali přijmout klauzuli, na jejímž základě bude u her s možností zakoupit loot boxy a další náhodný obsah uvedena procentuální šance na jeho získání. Toto opatření se týká všech nových titulů, vztahuje se ale i na všechny již vyšlé, které by chtěly například loot boxy v budoucnu nabídnout. Klauzule by měla vstoupit v platnost do konce roku 2020.

Tisková zpráva zmiňuje vydavatele, kteří s opatřením souhlasili a rozhodli se mu nejpozději do konce roku 2020 přizpůsobit. Konkrétně jde o Activision Blizzard, BANDAI NAMCO Entertainment, Bethesdu, Bungie, Electronic Arts, Take-Two Interactive, Ubisoft, Warner Bros. Interactive Entertainment a Wizards of the Coast. Mnoho dalších momentálně zvažuje, že iniciativu také podpoří.

Rozhodnutí lze považovat za vstřícný krok směrem k lepší informovanosti hráčů o konkrétních nákupech. Otázkou však zůstává, jaký bude mít takové opatření efekt. Co na to říkáte? Podělte se o názor v komentářích.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama