Cage: Ray tracing je více než mít 8K
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Cage: Ray tracing je více než mít 8K

Cage: Ray tracing je více než mít 8K

David Plecháček

David Plecháček

29. 7. 2019 13:13 13
Reklama

Nemusíte být herními veterány, abyste viděli, jak se herní průmysl vyvíjí. Cožpak nevidíte rozdíl mezi Heavy Rain a Beyond, a mezi Beyond a Detroitem? Hry Davida Cage nezmiňujeme náhodou. Byl to právě on, kdo na Comic-Conu v rozhovoru hovořil o tom, kam se mohou hry posouvat. Jak dokládá, dobře tento vývoj můžeme sledovat hru po hře.

Cage stejně jako všichni ostatní chtějí s novými technologiemi dojít dál než posledně. „Roky se v průmyslu hovoří o fotorealismu, a s každou hrou jsme mu blíže.“ Detroit vypadá lépe než Beyond, Beyond než... však to znáte. Jinými slovy, přijde hra, která Detroit taktéž překoná. Otázka je, co bude tím klíčem. Cage totiž v rozhovoru hovoří především o ray tracingu jako o technologii, která sehraje další velkou roli.

Ray tracing mění způsob nasvícení scén. „A to je podle mě ohromná věc,“ říká slavný autor a zakladatel studia Quantic Dream. Ray tracing mění odrazy, světlo, stíny. „Dlouhé roky se myslelo, že klíčem k úspěchu je množství polygonů. Poté se přešlo na shadery a poté na textury. Teď si myslím, že přišla řada na světlo, čím vyváženější bude, tím lépe bude vypadat i výsledný obraz,“ dodává.

Někteří možná namítnou, že z jedné strany slýchají o ray tracingu, ze strany druhé ale neustále někdo hovoří o 4K, a čím dál častěji o 8K. „Já si ale nemyslím, že se rozhoří bitva právě na tomto poli,“ řekl Cage v referenci na stále četnější zástup těch, kteří ve vyšším rozlišení vidí cestu. „Vím, že o tom lidé mluví stále častěji, o 8K a bla, bla, bla... Ale raději bych svou pozornost vrhnul na světlo.“

Prozatím se nezdá, že by šlo obojí skloubit. Současné karty mají stále problémy s ray tracingem i při rozlišení 4K. Navíc jejich výrobci marketingově lákají spíše na něj než na možnost vyššího rozlišení, takže je možné, že se daleko dříve dočkáme obrazovek s podporou 8K, než obsahu, který by je využil. To je ale poněkud jiná kapitola.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama