EGS začíná využívat cloudová úložiště
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka EGS začíná využívat cloudová úložiště

EGS začíná využívat cloudová úložiště

Patrik JeIínek

Patrik JeIínek

26. 7. 2019 12:08 3
Reklama

Skrze využívání nám již dobře známých launcherů jako je Steam, Uplay nebo Origin, jsme si již poměrně, a v zásadě bezproblémově, zvykli na využívání cloudového úložiště a naučili jsme se tuto možnost  brát za téměř samozřejmou. Občas tak můžeme zapomenout, že ne každá nově vzniklá služba musí nutně tuto možnost nabízet od svého samotného počátku. Z různých marketingových či technických důvodů tak může být začleněna až mnoho měsíců po oficiálním příchodu služby na trh. Právě takový případ představoval až do nynějška Epic Games Store. Ten, jak se zdá, usoudil, že již nehodlá v tomto ohledu dále za svou konkurencí zaostávat a rozhodl se začít jednat.

Po dlouhém čekání se tak konečně, i když pouze v případě opravdu omezeného množství her, cloudových úložišť dočkáme a nebudeme tak muset pouze spoléhat na svá lokální úložiště. Což je výhodné zejména v situacích, kdy se s vaším hardwarem či softwarem stane cokoli, co by vyústilo ve ztrátu dat a tím pádem i  drahocenných uložených pozic. Mezi vybrané hry, u kterých je podpora cloud savů v současnosti potvrzena, příhodně patří This War of Mine a Moonlighter. Tedy obě hry, jenž si můžete od včerejšího dne zdarma aktivovat na EGS. Nakonec dává smysl, že se Epic rozhodl právě pro tyto tituly. Vzhledem k výše zmíněné časově omezené nabídce má obě hry k dispozici velké množství uživatelů a lze tak naplno otestovat funkčnost a stabilitu celého systému.

Podle původního plánu jsme se měli cloud savů dočkat již v průběhu května a je tedy dost dobře možné, že se Epic nejspíše potýkal s jistými technickými překážkami, které lze asi v podobných situacích očekávat. Zajímavé je, že se samotnou informací nepřišel Epic sám od sebe, ale až v reakci Tima Sweeneyho na objevující se příspěvky EGS uživatelů na Twitteru. Ti si totiž u Moonlighteru a později i This War of Mine povšimli nabízené a pro většinu ostatních uživatelů přehlédnutelné možnosti využití cloudového úložiště. Podle slov Sweeneyho máme s postupujícím časem očekávat i rozšíření podpory cloudu mezi širší spektrum her. A EGS se tak dalším malým krůčkem přibližuje k podobě a kvalitě, na jakou jsme u jeho konkurence zvyklí.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama