Nový Stronghold předvádí herní prvky

19. červenec 2019 19:05 / Patrik Jelínek / Novinky / Diskuze (3)

Sága Strongholdů má již od svého zrození v roce 2001 své nenahraditelné místo v srdcích mnoha hráčů strategických her. O to více tedy jejich srdce zaplesala při oznámení zbrusu nového pokračování Stronghold: Warlords. Je nasnadě říci, že ne každému je nová autorská vize zrovna po chuti, což je způsobeno především odklonem, kteří někteří fanoušci, zejména tedy prvního dílu a následného Crusader, pociťují. Ale jelikož vše špatné je pro něco dobré, přicházejí lidé z Firefly Studios s novými vylepšeními, kterými chtějí fanouškům vynahradit některé chybějící detaily nebo ne každému vyhovující pestrobarevné grafické zpracování.

První změna zmíněná ve vývojářském deníčku se týká vzájemného prolínání jednotek, které sice dříve nepředstavovalo výrazný hratelnostní problém, ale je pravda, že oku to příliš nelahodilo. Malý, ale přesto příjemný detail, který pravděpodobně potěší téměř každého. Další úprava už zasahuje do herního zážitku o něco více. Zpracování průchodu terénem a obcházení budov představuje, jak se asi shodneme, poměrně zásadní aspekt, který může rozhodnout o včasném rozestavění vašich jednotek v krizových situacích. Právě tento systém dříve působil poměrně krkolomně, jelikož ve chvíli, kdy jednotka zahájila svůj pochod okolo překážky, následovalo téměř okamžité zhroucení jejich formace. Nově již tento problém nastat nemá, nebo alespoň ne do takové míry.

Stavitele jistě potěší i pozměněný budovatelský systém, kdy budou konečně jednotlivé hradby obepínat reliéf krajiny a ne se do něj nevzhledně zanořovat, jak tomu bylo u minulých dílů zvykem. Navíc jednotky, které na ně rozestavíte, nebudou již v takovém bezpečí, na jaké jste byli dříve zvyklí. Katapulty, trebuchety a další obléhací stroje budou tak nově schopny vaše válečníky nejen zranit, ale i efektivně a efektně sestřelit z bortících se hradeb dolů. Poslední důležitou informací bylo to, že se po mnoha letech dočkáme zvýraznění jednotek, které se nachází za překážkou, jež vám brání v danou chvíli ve výhledu. Možná si řeknete, že jde v jiných hrách o naprostou samozřejmost, zde tomu tak dosud nebylo.

I přes zmíněná vylepšení se stále ale úplně nedokážeme zbavit pocitu, že noví Strongholdi působí poměrně rozporuplně. Na jednu stranu se snaží jít cestou změn a držet krok se současnou dobou, aby zaujali nové publikum, na tu druhou se z obav případné negativní odezvy letitých fanoušků skálopevně drží předešlých zvyklostí série. Výsledek pak působí spíše jako takový kočkopes, kdy si vlastně nikdo úplně není jistý, co si má o nových Warlords myslet.

Zdroj: PC Gamer

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20851060
Legoldos napsal 21. 7. 2019 v 10.57

Trix: no je to pre alpha, ale stejně to vypadá divně....

Nahlásit nevhodný obsah

20922663
Banána Joe napsal 21. 7. 2019 v 09.15

Teraz už môžme zabudnúť na malé vežičky na ktorých boli 50 jednotiek :D teraz tam budú len 4

Nahlásit nevhodný obsah

20896559
Trix napsal 20. 7. 2019 v 16.37

Proč to vypadá jako free to play hra + vtírání asijskému publiku. kk. RIP Firefly

Nahlásit nevhodný obsah