PC bylo díky Anno pro Ubi nejvýnosnější
Ubisoft dnes odhalil finanční výsledky za první kvartál fiskálního roku 2020, tedy za období od 1. dubna až do posledního června. Ačkoliv se na první pohled nejedná o zajímavé období – vždyť nevyšla žádná z velkých sérií společnosti – opak je pravdou. Po dlouhé době se pro společnost stal primární platformou osobní počítač.
Ubisoft vydal v únoru Far Cry New Dawn a Trials Rising, o měsíc později The Division 2. Ačkoliv všechny tyto hry jistě zasáhly i do prodejů v prvním fiskálním kvartálu (ve druhé čtvrtině roku), nejvíce se do nich promítla jediná hra, která v tomto období vyšla. Anno 1800 si vedlo nad očekávání dobře a tato strategie tak kromě dominance PC přispěla i k výborným finančním výsledkům Ubisoftu.
Ubisoft za tři měsíce vygeneroval přes 300 milionů dolarů, přičemž více než třetina připadla právě na zisky z PC. PC tak po dlouhé době vystřídalo PlayStation 4 v roli nejdůležitějšího trhu. Situace je ale vyrovnaná, neboť na PlayStation 4 připadá 31 % a na Xbox One slušných 18 %. Pokud porovnáme situaci se stejným obdobím loňského roku, počítače si polepšily o celých 10 procent.
Kromě prodejů her Ubisoft specificky vyzdvihuje zisky z Rainbow Six Siege a z Assassin's Creed Odyssey. Největší roli však v tomto poměru sehrálo již zmíněné Anno. A i když bude podzim nabitý a Ubisoft v něm má Ghost Recon Breakpoint, situace se může opakovat. Vždyť vydavatel má ve svém rukávu i nový díl série Settlers.
A nejde jen o něj. Velkou roli by v ziscích mohl sehrát i Uplay. Jednak si Ubisoft pochvaluje, jak si tato platforma vede, což může být následkem toho, že jak Anno, tak předchozí Division chybělo na Steamu a bylo k dispozici na Epic Game Store, což hráče přimělo hru pořídit přímo u vydavatele, ale zároveň plánuje rozjet vlastní předplatitelskou službu, která též do příštích výsledků výrazně zasáhne. Stane se tak PC trh ještě důležitějším?