McCauley a jeho názor na samostatné VR
Spoluzakladatel Oculus VR Jack McCauley si nemyslí, že samostatná virtuální realita je budoucností herního průmyslu. McCauley nevidí cestu v samostatném VR, a jeho názoru prý nasvědčují i prodeje headsetů. Oculus Quest se prodalo přibližně 1,1 milionu kusů, Oculus Go o 900 tisíc kusů více. Pro srovnání – Sony prodalo během roku 2018 17,8 milionu PlayStation 4.
„Hry se nepředělali do 3D zážitku kvůli několika důvodům. Neznám důvod, kdy si by hráči nasadili VR na 6 hodin, a stejně jako u konzolí takovou dobu hráli. Nasadíte si to, řeknete si WOW!, ale co potom s tím?“ To si myslí McCauley. Další výzvou může být taktéž nedostatek exkluzivního obsahu. Spousta VR her jsou pouze předělané tituly z „normální“ verze pro PC jako SuperHot či Skyrim.
A hry jako Beat Saber nedokážou přesvědčit zákazníky k tomu, aby si zaplatily právě VR a ne konzoli či PC. Spekulace hovoří o spojení Facebooku s Ubisoftem na exkluzivních hrách ze série Assassin’s Creed a Splinter Cell pro VR, nic ale není oficiální. "Možná si to myslím špatně, ale dělám tohle už dlouhou dobu. Už sem udělal hodně chyb, a mám ten pocit, který vám říká, jestli je to dobré nebo špatné. A tentokrát si myslím, že mám pravdu, když říkám, že to nemá budoucnost". Jak vy vnímáte trend samostatných VR headsetů?