Co týden dal: Válku s šedými trhy
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Co týden dal: Válku s šedými trhy

Co týden dal: Válku s šedými trhy

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

14. 7. 2019 16:00
Reklama

Letní prázdniny jsou v plném proudu, školou povinní hráči tudíž mají dostatek času dohánět předchozí resty. Ostatní hráči zase mohou těžit z uvolněnějšího letního života. Uplynulý týden se však v kdovíjak uvolněném duchu nenesl, herní veřejnost se totiž zabývá různými třenicemi, především bobtnající kauzou kolem rozporuplného eshopu G2A. Jak situace  v současnosti vypadá a jaké zvraty v posledních sedmi dnech nastaly?

LID VERSUS G2A

Co týden dal: Válku s šedými trhy
i Zdroj: Hrej.cz

Minulý týden rozpoutal velmi vášnivou diskuzi nad přeprodejními eshopy Mike Rose, zakladatel nezávislého týmu No More Robots. Velmi otevřeně vystoupil proti podnikatelskému systému webu G2A a vyzval své fanoušky, aby distribuci s “kradenými” klíči bojkotovali. K problematice se postupně vyjádřila celá řada vývojářů, novinářů i hráčů na obou stranách barikády. Jedni argumentují zlodějskými praktikami a nefér podmínkami, které především malé, nezávislé autory odsuzují k záhubě, jejich oponenti zase často zmiňují prostý fakt, že zákazníci přirozeně vyhledávají nejnižší ceny a původ produktu je zajímat nemusí.

Kdo by si ale myslel, že kauza rychle odezní? Společnost G2A naopak (neplánovaně) píchla do vosího hnízda. Webu Indie Games Plus navrhla vydání předem zpracovaného článku za úplatu, který by přímo popíral tvrzení o kradených klíčích. Problém byl mimo jiné v tom, že vydaný článek neměl být označovaný jako reklama a v zásadě tedy mělo jít o neoznačenou propagaci.

Příjemce nabídky a redaktor webu Thomas Faust naneštěstí korespondenci zveřejnil a G2A se veřejně vysmál. Obchod v rychlé reakci obvinil jednoho ze svých zaměstnanců, který prý podobnou nabídku rozeslal deseti různým serverům bez jejich vědomí. 

Dané počínání lze označit za minimálně podivné.

Po dalších a dalších vlnách kritiky obchod přispěchal s alternativním řešením. Vývojářům chce dát možnost blokovat klíče s neprokazatelným původem, naneštěstí je ale ke schválení nové funkce nutné shromáždit dostatečnou masu autorů. Zájem jich musí konkrétně projevit alespoň sto.

LID VERSUS UBISOFT

Co týden dal: Válku s šedými trhy
i Zdroj: Hrej.cz

Problémy řeší i francouzský vydavatel. Ten obohatil nejnovější díl série Assassin’s Creed s podtitulem Odyssey o nový režim tvorby vlastních úkolů. Jak to tak ale s hráči bývá, brzy se našli jedinci, kteří v tvorbě úkolů spatřili možnost obcházet některé herní systémy. Především se jedná o grindovací úkoly, které hráče za téměř nulovou snahu odmění pořádnou porcí zkušeností. V singleplayerové hře by to samozřejmě nemělo být až tak palčivým problémem, je záležitostí hráčů, jestli chtějí hrát fér nebo si svůj vlastní příběh trochu zohýbat. 

Problém je však dost možná v tom, že podobnou berličku za poplatek nabízí i sám Ubisoft. Ve své zprávě tuto souvislost nepotvrdil, přislíbil ale vymazání podobných úkolů a trestání hráčů, kteří budou v jejich tvorbě pokračovat.

SWIČUJEME

Co týden dal: Válku s šedými trhy
i Zdroj: Hrej.cz

Po měsících spekulací konečně Nintendo přichází s oznámením nové verze populární hybridní konzole Nintendo Switch. Nintendo Switch Lite ale z této větičky vymaže ono kouzelné slovo “hybridní”, ochudí totiž Switch o většinu jeho charakteristických prvků. Pryč je možnost připojit konzoli k televizi, ovladače jsou nově napevno zabudované do těla konzole, mizí i pohybové senzory. Celá konzole je navíc menší a lehčí, čímž prý dochází k až třetinovému nárůstu výdrže baterie.

Kromě vyšší mobility je pochopitelně cílem stlačit na minimum prodejní cenu. Současná cena je nastavena na 199 dolarů, v přepočtu zhruba 4 a půl tisíce českých korun. Lze nicméně předpokládat, že v našich obchodech mírně vzroste.

 NÁVRAT KRÁLE

Co týden dal: Válku s šedými trhy
i Zdroj: Hrej.cz

Call of Duty: Modern Warfare má pro letitou a (ne)oblíbenou značku znamenat skutečnou revoluci. Kromě restartu populární podsérie a většího důrazu na singleplayer se novinek dočká i stěžejní multiplayerová složka hry. Tím přímo nenarážím na nový režim Gunfight, ale na aktualizovaný gunplay, který z videí působí o něco méně arkádověji. Virtuální hrdinové toho navíc vydrží ještě méně než kdy dříve, boje se tedy stanou vypjatějšími a náročnějšími.

Při starém ale vše zůstává v otázce designu map. Herní kolbiště jsou stále velmi komorní a nahrávají svižné, intenzivní hratelnosti. Zmíněný režim Gunfight není kdovíjakou inovací, spíše se jedná o atraktivní slepenec starších systémů. Dva páry hráčů se utkají v řadě soubojů s předem danými sety zbraní, za každých okolností tedy oponenti vstupují do boje s totožnými podmínkami. Právě Gunfightem se zabývá úplně první oficiální gameplay video ze hry, další by měly následovat v blízké době.

Pomalu ale jistě se rýsují plány naší cesty na Gamescom. S jistotou už víme, jak se do Kolína nad Rýnem dostaneme i kde budeme trávit noci. Zbývá tedy jen patřičně naplnit itineráře a zařídit bezchybný servis z Prahy. Ještě předtím ale zbývá jedno velké jubileum. V příštím týdnu vznikne hPod s těžko uvěřitelným číslem 700. Stvořte ho s námi, a to nejdůležitější, Hrejte s námi!

 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama