G2A navrhuje možnost blokovat klíče
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka G2A navrhuje možnost blokovat klíče

G2A navrhuje možnost blokovat klíče

Patrik JeIínek

Patrik JeIínek

13. 7. 2019 06:20 5
Reklama

Kauza okolo prodeje pochybných klíčů přes stránku G2A v posledních dnech narostla do téměř astronomických rozměrů a ukazuje se, že i lidé z G2A začínají být, s ohledem na nárůst obecné nevole, poměrně nervózní. Jak jinak si totiž vysvětlit jejich náhlý příchod s návrhem možnosti, která by poškozeným vývojářům umožnila zablokovat klíče na základě jejich původu.

Ale poněvadž žijeme v reálném světě a není vše zlato, co se třpytí i toto na první pohled schůdné řešení má jistý háček. Vedení G2A otevřeně přiznává, že si je skutečně vědomo problémů, jež mohou jisté klíče, které jsou prodávané skrze jejich stránku, pro některé vývojáře, zejména indie her, představovat. Zároveň ale pokračují zopakováním svého dřívějšího tvrzení, že stále věří, že se jedná pouze o zanedbatelné procento z celkového množství všech prodaných klíčů. Samotné vývojáře údajně neovlivňuje tak výrazně, jak se z mnoha původních zpráv mohlo zdát. Což nás vede k podmínce, kterou si G2A pro vytvoření technologie stanovilo.

Tento zatím neexistující systém se začne vyvíjet pouze za podmínky, že dostatečné množství herních vývojářů, přesněji 100 a více, projeví do 15. srpna svoji podporu pro věc skrze registraci na stránkách G2A. Dle slov svých mluvčích se G2A chce tímto způsobem ujistit, že je o řešení skutečně zájem. Důvod je poměrně pádný. Vedení si je prý dobře vědomo značné časové a finanční investice, kterou bude uskutečnění a následná implementace zmíněného řešení představovat. Pro větší transparentnost a pravděpodobně i boj s další případnou negativní odezvou a pochybami bude list následně veřejně přístupný každému zájemci.

V situaci, kdy návrh projde, by tak měli vývojáři dostat do rukou poměrně mocný nástroj, s jehož pomocí by měli, teoreticky, být schopni rozpoznat, zda klíč pochází např. z giveaway akcí nebo byly původně určeny influencerům. Pokud vývojáři shledají jistý typ klíčů závadným, budou jej tak jednoduše schopni označit a zablokovat. Kupec bude následně při transakci upozorněn, že klíč byl zablokován, čímž bude prodeji zamezeno.

Nemožné se tak pro jednou možná stane skutečností. Vypadá to totiž, že celou záležitost se možná ještě povede vyřešit v klidu a ke spokojenosti valné většiny hráčů a zejména vývojářů. Samozřejmě, stále se zde najdou tací, kteří budou prosazovat názor, že se G2A snaží skrze podmínku o hlasování pouze přehodit část své odpovědnosti na samotné vývojáře. A i kdyby si tímto způsobem G2A chtělo nechat otevřená zadní vrátka pro případ, že by návrh neprošel, to nemění nic na věci, že jde o validní a hlavně relativně funkční řešení. Buď jak buď, my můžeme jen doufat, že se do 15. srpna podaří posbírat dostatek hlasů a my tak snad budeme schopni hodit tuto celou záležitost nadobro za hlavu.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama