Proč a jak vznikalo nové DLC do Warframe

12. červenec 2019 16:29 / David Plecháček / Novinky / Diskuze (8)

Warframe je velice zajímavým projektem. Což o to, hra jako taková si po světě našla miliony fanoušků, ale jde i o její příběh a vývoj, i o tom, kam se s přibývajícími léty posouvá. Například do vesmíru, do prostoru, kde se z ničeho nic bude bojovat, kde půjde o správu vesmírných lodí i o průzkum solárních systémů. Ale vážně jde o posun, který je tak nečekaný?

Možná, že vám následující věta nepůjde úplně dohromady s obecně známými údaji, ale myšlenka Warframu ve vesmíru je stará už přes patnáct let. Až teď, konečně, nabývá své původní vize. Ta se ve studiu Digital Extremes táhne až někam k Unreal Tournament, po němž se vývojáři pustili do vlastního MMO projektu Dark Sector – který byl v té doby na hony vzdálený výslednému Dark Sector z roku 2008. Už tehdy se šéf studia, Steve Sinclair, zakoukal do myšleny hardcore sci-fi anime, jehož součástí by byl i širý vesmír a souboje v něm.

Jak ukazuje dokument Dannyho O'Dwyera z kanálu Noclip, tehdejší myšlenka ztroskotala především na ambicích vybudovat si vlastní engine. „To je sice skvělý nápad, ale také způsob, jak zruinovat vlastní společnost,“ směje se po letech Sinclair. Buď jak buď, současná expanze Empyrean tak Warframe více než kdy jindy přibližuje původní myšlence, která se po roce 2000 v hlavě Sinclaira zrodila.

Když se v roce 2012 studio pouštělo do nové hry, bylo jasné, že se pokusí oživit původní vizi. Přesto muselo dělat určité kompromisy, viz již jednou zmíněný vesmír a souboje v něm. Jednoduše na ně nebyl čas. Studio mělo tak na spěch, že muselo dělat to, v čem je dobré – a tak co nejvíc zapracovalo na střílení a procedurálních levelech s hratelností z dobře známého Left 4 Dead.

Až teď, po letech, přišel ten pravý čas. To je důvod, proč Sinclair nerad používá termín rozšíření. Empyrean není rozšíření, není to něco navíc, je to právě naopak – je to integrální součást původní vize, na níž jen bohužel nedošlo. Ostatně i teď, když už jsme se o novince dozvěděli, víme, že ani po letech nebyla implementace jednoduchou záležitostí. Vytvořit funkční vesmír a pohyb v něm je velice obtížnou disciplínou. Jestliže vytvořit postavu v 3D prostoru není kdovíjak jednoduché, jaké to asi je, když se daná úroveň hýbe spolu s vámi v 3D vesmíru. S tímto problém se Digital Extremes potýkali před lety, a s ním se museli popasovat i teď. Výsledek ale působí šalamounsky.

Ve vesmíru můžete letět se třemi dalšími přáteli ve vesmírné lodi, bojovat proti ostatním, kdykoliv z ní vyskočit, prozkoumat okolí, nalodit se na nepřátelské plavidlo, nebo prozkoumat jeho vraky, a pak se zase vrátit zpět na vlastní palubu. Ambiciózní myšlenka by nebyla proveditelná, kdyby vývojáři neobešli složitou matematiku. Je to jednoduché – vesmírná loď se nehýbe.

Jak tedy vývojáři dosáhli iluze pohybu? Na to slouží zajímavá renderovací technika nazvaná „portal rendering“, neboli protálové renderování. To funguje... stejně jako ve hře Portal. Kdykoliv v ní vytvoříte Portal, můžete z něj pozorovat svět z jiné perspektivy. Kokpit vesmírných lodí ve Warframe je tak jedním velkým portálem na jinou separátní mapu. „Vlastně jen propojíte hráčovo ovládání s tím, kde se portál nachází,“ říká Sinclair. Empyrean nabídne 32 čtverečních kilometrů velkou mapu, v níž souboje budou probíhat, ale vedle ní se budete nacházet v relativně malém levelu, kterým je vaše loď.

Řešení je údajně tak chytré, že jím byli překvapení i někteří programátoři. A tak mnohdy hledali chyby, které ani neexistovaly. Hráči namísto toho spolknou vnadičku i s navijákem. Pokud se rozhodnou loď opustit, dostanou se do skutečného prostředí, z nějž uvidí loď, která ale nebude „tou lodí“, v níž se kamarádi nachází. Složité, ale přesto funkční. A jednoduše geniální.

Zdroj: PC Gamer

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20922717
Endys22 napsal 12. 7. 2019 v 21.54

David Plecháček: Bohužel v tom, že je to stále Beta, má pravdu...

Nahlásit nevhodný obsah

20922607
butka1998 napsal 12. 7. 2019 v 20.52

David Plecháček:Warframe je stále closed beta (možno ověřit na Steamu). Rozšíření ve Warframu je vždy update (momentálně update 25.3.1 wukong prime, před tím 25 Jovian Concord a před tím Fortuna o které jste psali... dolu dám odkaz přímo na oficiální forum Warframu kde se později oběví jako update i to čem se píše v tomto článku - to že to není jen update Sinclair uvedl aby zdůraznil mohutnost ovšem stále je to kategoricky update a ne DLC a Digital extremes to tak taky jako vždy uvedou a rozdíl by měl každý hráč znát, i na wiki je DLC definováno jako dodatečný obsah k základní hře, zatím co update jako část základní hry nebo její pozměnění).

Update jako Empyrean, Fortuna, Jovian Cocord, Plains of Eidolon a podobně je vždy označen celým číslem.

Takže ano muže se to jevit jako banalita, ale také to může méně zkušené mást (mohou například Warframe považovat za již kompletní hru což není).

https://forums.warframe.com/forum/3-pc-update-notes /

Editováno: 12. 07. 2019 v 20.59

Nahlásit nevhodný obsah

20875595
David Plecháček napsal 12. 7. 2019 v 20.33

butka1998: DLC je jednoduše stažitelný obsah, něco, co do hry přibude později, ať už za peníze, nebo ne. Je to zkrátka něco, co ve staré hře dosud nebylo. Jak Sinclair sám říká, lidé Empyrean nazývají rozšířením, nikoliv (snad ještě mylněji) updatem. Slovo update nepadlo nikde ani jednou. A navíc se už tuplem v žádném z ohledů nebavíme o betě. Ta tři magická písmena, DLC, pod která se schová leccos, jsem použil jenom v titulku, kam se (bohužel) slovo rozšíření nevejde. To sdělení je ale myslím naprosto jasné - proč do hry přibylo něco nového, proč právě to, a jakým způsobem se tak stalo. Vůbec proto nechápu, proč řešíme takovou banalitu.

Omlouvám se, ale ten zbytek příspěvku je čirá snůška zbytečných slov, která nemají co dělat s tím, co se v novince píše nebo co píšu v komentáři níže, ani s tím, jak v redakci pracujeme. To gró zprávy řekl sám Sinclair v rozhovoru pro PC Gamer, zbytek v dokumentu od Noclip nebo přímo na pódiu TennoLive, když docházelo k odhalení novinky. Každý, kdo si otevře původní zdroj, zjistí, že se v našem případě (nikdy) nejedná o překlad, ale právě o tvůj zmíněný výtah z několika zdrojů. Já jen řekl, že zcela logicky a zákonitě je ten základ převzatý odjinud (přeložený co se týče vlastní přímé řeči), a že asi horko těžko s něčím takovým můžeme přijít z vlastní iniciativy vlastním pátráním, jak by si zřejmě Endys přál a myslel.

Nahlásit nevhodný obsah

20922717
Endys22 napsal 12. 7. 2019 v 20.30

David Plecháček: Jelikož jsem celý stream Tennoconu viděl, tak si myslím, že číst netřeba. Jen mě zarazil hned nadpis článku. Nečtu z jednoho prostého důvodu, že by se opakovalo to, co loni. Je tomu rok, co uplynulo od doby předešlého tennoconu a co si pamatuji, docela jsme se zde s butkou rozbouřili nad vaším článkem, až byl nakonec následně odstraněn. Nemám co k tomuto dodat. Warframe je vcelku složitá hra na pochopení. Nezabere to pouhé desítky hodin. Proto vidíme každou malou chybičku. Je to obrovská hra, která se stále vyvýjí...

Nahlásit nevhodný obsah

20922607
butka1998 napsal 12. 7. 2019 v 19.57

David Plecháček: Tady musím podpořit endyse. Je velký rozdíl mezi DLC a updatem do hry v betě. Dlc je obsah navíc update je součást základní hry (rozdíl je viditelný třeba v TESO)... Čekal bych, že toto budete vědět. A ano je jedno zda je DLC zdarma, ale update je vždy zdarma. A o Warframu se můžete informovat také hraním hry samotné nebo přečtením takzvaných "patch notes" A NEBO na Devstreamech. Jinak nemyslím si, že jen ctrl+c a ctrl+v a překlad je nejlepší styl informování. Takový výcuc nebo výtah by stál za uváženou.

Editováno: 12. 07. 2019 v 20.00

Nahlásit nevhodný obsah

20875595
David Plecháček napsal 12. 7. 2019 v 18.12

Endys22: Asi tě nepotěším, ale máš pravdu - jelikož jde o rozhovor a vyjádření ředitele Digital Extremes Steva Sinclaira, spousta textu je opravdu jen přeložená. Moc nevím, jak jinak bychom o této zprávě měli referovat, pokud bys nechtěl, abychom si jí vymysleli.

Ad DLC. DLC je prostě nový stažitelný obsah pro libovolnou hru, nejde o to, zda se za něj platí, nebo nikoliv. Úplně stejně bych klidně označil Fortunu nebo Plains of Eidolon. Rád bych sice napsal rozšíření, ale to se do titulku, tak jak stojí, nevejde. Možná bych právě naopak - být tebou - ten článek přečetl, abys vůbec věděl, co komentuješ, a co se vůbec v textu píše.

Nahlásit nevhodný obsah

20922717
Endys22 napsal 12. 7. 2019 v 17.37

Pro Krista pána... jaký dlc... xD
je to prostě jen update, který mega moc rozšiřuje hru o nový herní režim. Omlouvám se, nebudu to ani radši číst, jelikož jsem zvyklí, že zde u vás v redakci Warframe vůbec asi ani neznáte a jedete pouze přes překládání z jiných stránek. Ale proboha.. tohle strašně bije do očí. Jediná Věc, která je ve Warframe podobná dlc jsou starter packy, které se v této podobě dají najít v shopu na steamu. Tohle je plnohodnotné rozšíření pro každého hráče. Jak tohle vůbec může někdo napsat a ještě do nádpisu článku. Abych to prostě byl nucen napsat.

Editováno: 12. 07. 2019 v 17.38

Nahlásit nevhodný obsah

20919665
Zerosekai napsal 12. 7. 2019 v 16.55

už do minulýho roku, kdy byl railjack oznámen sem moc zvědavej jak to udělaj aby si mohly zahrát i víc solo hráči nebo random lidi, když má člověk 4 lidi na teamspeaku tak to musí bejt zážitek ale když se ti sejde parta co si jen chce casual zahrát nový rozšíření nevím jak se jim to povede.

Nahlásit nevhodný obsah