Zkrášlete postavy legendárního KOTORu

8. červenec 2019 12:25 / Patrik Jelínek / Novinky / Diskuze (6)

Mezi hráči se pravděpodobně najde málokdo, kdo by alespoň jednou za svůj život neslyšel o Star Wars: Knights of the Old Republic. Toto kultovní RPG od Bioware, které se zasloužilo o změnu žánru RPG do podoby, kterou dnes známe, si stále i po mnoha letech drží status jedné z nejlepších herních adaptací Hvězdných válek. Avšak i když jde o mnohými opěvovanou klasiku, mladší hráči, jejichž standardy jsou ovlivněné moderními tituly, mohou čelit značnému problému proniknout do této dnes již graficky zastaralé hry. Díky nové modifikaci se to však může změnit.

Vytvořená předělávka od uživatele Red11BY nabízí značně vylepšené textury všech dostupných herních postav a to až do rozlišení 2048x2048. Hra tak znovu dokáže obstojněji vzdorovat zubu času. Nejvýrazněji se navýšení rozlišení projeví na kvalitě zbrojí a uniforem jednotlivých charakterů. Změny ale zaznamenaly i obličejové rysy, které prokoukly a jejich detaily jsou nyní více patrné. Samozřejmě, stále poznáte, že se jedná o více jak 16 let starou hru. Celý zážitek je ale daleko uhlazenější a dle našeho názoru i mnohem stravitelnější pro dnešního hráče, který by zatoužil zaskočit do světa Hvězdných válek.

Možná byste si řekli, že podobných modů jste viděli už spoustu. Ostatně, grafické předělávky představují jeden z nejčastějších typů modifikací, na které můžeme u her narazit. Tato předělávka se však od většiny odlišuje technickým řešením. O celý proces se stará nástroj ESRGAN (Enhanced Super Resolution Generative Adversarial Networks). I přes krkolomný název je princip poměrně prostý. Ve zkratce se jedná o nástroj využívající pomoc umělé inteligence k upscalování textur do daleko vyššího rozlišení, než v jakém byly původně pořízeny. Podobné úpravy byly v minulosti s různou mírou úspěchu použity i pro hry, jako je například The Elder Scrolls: Morrowind nebo Final Fantasy 7. V případě dalšího rozvoje této technologie tedy existuje šance, že bychom se v budoucnu mohli dočkat neoficiálních předělávek i mnoha jiných herních velikánů.

Zdroj: PC Gamer

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20875576
Smaug. napsal 8. 7. 2019 v 15.24

Myslel jsem si, že špatně vidím, ale podle diskuze to opravdu vypadá, že jsou rozdíly minimální. Čekal jsem něco jako System Shock 2 s modem Rebirth - tedy přemodelované s vyšším počtem polygonů. I když i ten mod je letitý, rozdíly mezi ním a původní verzí jsou výrazné.
KotOR jsem hrál nedávno a hratelnostně je pořád výborný. Jasně, má nějaké mouchy především s ovládáním více postav najednou, ale ve spoustě věcí by se od něj mohly a měly učit i moderní hry. Koho grafika odradí, tak má prostě smůlu.

Editováno: 8. 07. 2019 v 15.25

Nahlásit nevhodný obsah

20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 8. 7. 2019 v 15.13

Detailnější textury nezachrání ten low-poly reliéf všech modelů. Pro mne zbytečnost a ti vzývaní mladí hráči nejspíš hážou bobka na cokoliv co není MP a kde nemůžou natrhávat anusy v kompetetivním střílení sobě podobných.

Nahlásit nevhodný obsah

20878639
Jsoucno napsal 8. 7. 2019 v 15.08

hmmm...no, jako uprimne, skoro nulovy rozdil teda

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.1 napsal 8. 7. 2019 v 14.37

V podstatě kdyby použili BICUBIC zvětšení ve PHOTOSHOPU je to stejný efekt.
Jediný rozdíl je v tom, že púvodní textura zabírala (příklad) 24 kb teď zabírá 512 a zvyšuje tak "krát 1000 textur na scéně" nároky na RAM. BICUBIC zvětšení považuji za největší sprostotu, to radši původní pixlovaný originál jelikož ten se dá TRACEovat do vektorů zatímco ze zvětšeného BICUBIC (se superantialias rozmazáním) vyTRACEujete velký kulový, čim vyšší nahoněné rozlišení "ze zmenšeného" tim horší výsledek.

ESRGAN jsem nezkoušel, jsem sám ESRGAN a mám postupy jak udělat z nízkého rozlišení vysoké. ESRGAN je dobrý v dobrých rukou.

Obecný postup je. Nízké rozlišení - udělat z něj vektor (ten se dá neomezeně zvětšovat), zvětšit, vyexportovat jako bitmapu (jpg, png, bmp)

Editováno: 8. 07. 2019 v 14.41

Nahlásit nevhodný obsah

20862477
IDKFA napsal 8. 7. 2019 v 14.13

Tak jsem si proklikal galerii na stránce modu a rozdíl je skoro neznatelný.Odmazat popisky před/po, chvíli by mi trvalo určit, který je který...

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.1 napsal 8. 7. 2019 v 14.08

No nevim jestli ta práce stála za to. Já se timhle živim, dělat z mizernýho rozlišení superskvělý (princip signmakingu pro lidi z ulice co ví o rozlišení velký kulový) a ten "3GB overhaul" ňák nevidim. To by si žádalo textury překreslit do vektorů a následně exportovat do bitmapy.

http://www.pcgamer.com/see-knights-of-t…

To ta FFIX (jednalo se pouze o "možnou" úpravu rozlišení pozadí do hry, ale pokud vim nikdo to do ní zatim úspěšně neimplementoval), vypadá líp.

Jako ESRGAn je dobrej, no na poctivý ruční překreslení (přerenderování původních materiálů) nemá.

Editováno: 8. 07. 2019 v 14.18

Nahlásit nevhodný obsah