Co týden dal: Změny a rošády
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Co týden dal: Změny a rošády

Co týden dal: Změny a rošády

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

7. 7. 2019 16:00
Reklama

Týden plný velkých změn tradičně uzavíráme nedělním souhrnem. Tentokrát hráčům vyhověli v Sony, CD Projekt odhaluje další detaily Cyberpunk 2077 a vášnivou diskuzi vyvolal vývojář, který mezi svými fanoušky propagoval pirátství. Co konkrétně tedy přinesl začátek července?

SONY OBRÁTILO

Co týden dal: Změny a rošády
i Zdroj: Hrej.cz

S herní nabídkou služby PlayStation Plus společnost Sony příliš neúřaduje, téměř každý měsíc si předplatitelé opakovaně stěžují, že nabízené hry nepatří k těm nejzajímavějším. Nejinak tomu bylo i v případě červencové nabídky, jejíž součástí byla fotbalová simulace Pro Evolution Soccer 2019 a závodní arkáda Horizon Turbo Chase. Později ale došlo k zajímavému obratu, aktuální fotbalový kousek vystřídala ještě zajímavější akční adventura Detroit: Become Human zkušeného designéra Davida Cage.

Hráče i novináře samozřejmě zajímal důvod nečekané změny, jednou z nejčastěji zmiňovaných spekulací byly strategické kroky Konami v souvislosti s brzkým vydáním nového ročníku PES, případně právní tahanice. Konami ale posléze rezolutně prohlásilo, že rozhodnutí přišlo přímo ze Sony a japonský vydavatel na něj neměl žádný vliv. Skutečný důvod kroku se tedy zřejmě nikdy nedozvíme. 

A zda je relativně čerstvý hit zajímavější nabídkou než poslední PES zůstává otázkou pro každého předplatitele.

SPOLEČNOST VŘE

Co týden dal: Změny a rošády
i Zdroj: Hrej.cz

Že EA nepatří mezi nejpopulárnější společnosti průmyslu ví zřejmě každý. Americký vydavatelský obr sice patří k nejstarším, největším a nejsilnějším hráčům na trhu, svými nešťastnými vyjádřeními a lehce arogantním jednáním ale leží v žaludku spoustě hráčů. Obrazu studia jistě nenapomáhá ani to, že veřejnost tradičně nevyjadřuje náklonnost velkým byrokratickým tělesům 

I když by se mohlo zdát, že vedení podobné stížnosti nezajímají, opak je pravdou. Trpělivost došla některým vrcholným manažerům a na kameru se konkrétně rozpovídal Matt Bilbey, viceprezident marketingu EA Sports a člen výkonné rady společnosti. Opakovaná nařčení z arogance a finanční nenasytnosti EA považuje za nespravedlivá. Jediný zásadní rozdíl mezi EA a ostatními firmami prý vidí v rozměrech, čímž naráží právě na zmíněné antipatie k velkým firmám.

Na opačné straně barikády stojí vývojářský veterán Mike Rose se svým studiem No More Robots. Tvůrce, jehož posledním výtvorem je cyklistický simulátor Descenders, se ostře obul do herního obchodu G2A. Stěžoval si především na to, že vyhledávač Google zájemcům hru nabízí primárně skrze zmíněný překupnický server, největší poprask ale vyvolala jeho následující apel. Hráčům doporučil, aby si jeho hry místo koupě na G2A raději stáhli. Tvůrci tím prý ublíží úplně stejně, zároveň ale nepodpoří zlodějský šedý trh.

CYBERPUNK VE FILMU?

Co týden dal: Změny a rošády
i Zdroj: Hrej.cz

Připravované akční RPG Cyberpunk 2077 se těší veliké popularitě, posledním velmi povedeným marketingovým krokem polských autorů CD Projekt bylo angažování oblíbeného herce Keanu Reevese. Zdá se ale, že Reeves nebude jen jednou z ikonických tváří hry, jako významný herec by mohl přispět i k potenciálnímu vzniku filmové adaptace hry. V rozhovoru pro VGC to nevyloučil Mike Pondsmith, spolupracovník CD Projektu. Zároveň však upozornil na to, že studio žádné konkrétní plány nemá a že by případný film nemusel stavět na hollywoodských hvězdách. Naopak se prý ve filmovém průmyslu stále více projevuje vliv her samotných.

I z herního hlediska zní novinky více než zajímavě. Podobně jako v kultovním RPG Dragon Age: Origins mohou individuální hráči začínat různým způsobem. Hlavní postava má k dispozici tři různé původy, které ovlivní nejen začátek příběhu, ale i průběh jeho pozdějších fází. Cílem je samozřejmě vyšší znovuhratelnost a unikátní zážitek každého jednoho hráče.

WAKE ME UP INSIDE

Co týden dal: Změny a rošády
i Zdroj: Hrej.cz

Alan Wake nepatřil k titulům s nejhladším vývojem, v roce 2010 ale zdárně vyšel na Xbox 360 a rychle se stal jedním z kultovních titulů konzole Microsoftu. Po letech spekulací vyšel i na PC, dočkal se menšího pokračování, úspěšná hororová akce se ale plnohodnotného druhého dílu nikdy nedočkala. 

Časy se však mění. Nejenom že by se Alan Wake mohl po letech objevit i na dalších platformách (především PlayStation 4, vyloučit ale nelze ani port pro Switch), zásadní novinkou je přechod autorských práv značky zpět do rukou původních tvůrců, studia Remedy. Společně s nimi finští autoři získali slušnou finanční injekci, například značka Quantum Break však zůstává majetkem Microsoftu. V současné době studio pracuje na inovativní sci-fi akci Control.

A na čem v současné době pracujeme my? Na spoustě novinek. Do příštích týdnů ale hodláme pokračovat v naší tradiční práci a připravovat se na blížící se Gamescom. Tak již tradičně Hrejte s námi!



Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama