Schreier tentokrát řeší poměry v Treyarchu
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Schreier tentokrát řeší poměry v Treyarchu

Schreier tentokrát řeší poměry v Treyarchu

David Plecháček

David Plecháček

27. 6. 2019 11:44 1
Reklama

Když vám řeknu, že uznávaný herní novinář Jason Schreier v magazínu Kotaku odhalil další herní kauzu, asi vás nepřekvapím. Je to právě velice často Schreier, který se díky svým kontaktům dostává k zákulisním informacím a tu a tam odhalí mnohdy až děsivé svědectví o tom, jak herní průmysl funguje. Poslední články jsou ale v určitém ohledu monotematické, hovoří se v nich totiž o fenoménu jménem crunch. Přesčasy výrazně ovlivnily atmosféru v Rockstaru u Red Dead Redemption 2, ale také v BioWare u vývoje Anthem, aj. Že crunch stojí i za problémy v Activisionu, vlastně už není takovým překvapením.

Možná nemusíme narážet na pracovní vypětí, jako spíše obecně na podmínky při práci. Aktuálně je v hledáčku Kotaku studio Treyarch, které loni vydalo Black Ops 4 a zdá se, že příští rok je také tím jejich. Množství práce, které je potřeba udělat, je ohromné a ohromné musí být nasazení i celého týmu, ať už interních vývojářů, nebo například testerů, kteří jsou u projektu pouze dočasně. Témat je mnoho. Celý příběh, který je rozebrán opět na několika normostranách textu, si ale rozebereme jindy (mimo jiné v podcastu), teď z něj pojďme vyzobnout jednu zajímavou informaci týkající se loňského dílu.

Ten, pokud si vzpomenete, neměl příběhovou kampaň. Ale měl mít kampaň. Schreier píše, že hra byla zasazená do událostí, které navazovaly na BO3. Původní koncept byl takový, že si k sobě měl každý vybrat partnera a bojovat proti jinému páru lidských oponentů. Každý by si vybral svou frakci a bojoval by proti druhým za účelem splnit určité úkoly, které by hra oběma týmům kladla. Tak například, jeden tým měl zničit konvoj, druhý jej měl bránit. Mechanismus, který všichni asi chápeme.

Jednotlivé kapitolky by na sebe zřejmě navazovaly a vyprávěly tak relativně ucelený příběh. Pokud byste nesouhlasili s rozhodnutími frakce, jejíž jste dosud byli členy, v průběhu hry by jí bylo možno změnit. Zdá se, že tento jednoduchý mechanismus nicméně nefungoval, a tak byla místo toho celá tato pasáž vyškrtnuta. A jak správně tušíte, v tu chvíli zbyl jen klasický multiplayer, a režim se zombie. A to je pochopitelně málo.

Treyarch se snažil vymyslet, jak zalepit díru po chybějícím obsahu, a tak přišel s battle royale, s jehož implementací původně vůbec nepočítal. Právě za těchto okolností vznikl Blackout, slepenec různých map ze světa Call of Duty, na jehož celku měli bojovat jednotlivci o to, kdo přežije jako poslední. Podle všeho k tomuto rozhodnutí došlo zkraje roku 2018, takže na samotné dokončení mělo studio přibližně půl roku. Můžeme tak částečně hovořit o zázraku, ale o zázraku, který s sebou nese lidské oběti.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama