Tim Sweeney brání exkluzivní tituly

26. červen 2019 16:30 / Radek Raudenský / Novinky / Diskuze (25)

Zakladatel a ředitel Epic Games Tim Sweeney se na Twitteru opět pustil do diskuze na Twitteru, tentokrát na obranu exkluzivních titulů a politiky Epic Store. Dle jeho slov je to pro hráče velmi důležité a je to jediný způsob, jak změnit "status" herního průmyslu.

Sweeney tvrdí, že se Steam a jeho podíly změní pouze v tom případě, kdy jeho dominanci na trhu někdo ohrozí nebo dokonce převezme. Zatím se nikomu nepodařilo dosáhnout ani 5% velikosti Steamu. „To pak vede ke strategii exkluzivních titulů, která je sice nepopulární u uživatelů Steamu, ale funguje".

Třetinová „daň“ prý často spotřebuje veškeré výdělky dané hry a je to katastrofální situace jak pro vývojáře, tak pro vydavatele. „Myslím si, že tato strategie exkluzivních titulů je přiměřená tomu, jak velký je to problém“. Menší poplatky budou prý vést k tomu, že se peníze vrátí zpět do vývoje her a sníží se jejich cena. Souhlasíte se slovy hlavy Epic Games?

Zdroj: PCGamer

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20847380
Mitsurugi napsal 28. 6. 2019 v 09.10

salvator2.0: Jasně, že se jim to vyplatilo, retail si bral a pořád bere mnohem víc. Navíc Steam operuje se značnými náklady a existenčně si myslím nemůže dovolit dorovnat Epic. Ne se zachováním stávajících služeb jako je generování klíčů zdarma.

Nahlásit nevhodný obsah

20836789
Mipe napsal 27. 6. 2019 v 21.47

Nenávidím obě platformy a to že si Sweeney může dovolit rozfofrovávat firemní peníze díky zaslouženému hitu Battle Royal ve Fortnite na přeplácení ostatních, je jeho věc. Jenže když se nad tím zamyslím a pokusím se najít alespoň jediné pozitivum na celé kauze, tak, když by Steam měl opravdu "slušné" podmínky pro zmíněné vydavatele a vývojáře, potom by k takovému štěpení herních klientů zřejmě nedocházelo jako je tomu dnes. EpicStore se vůbec nechová konkurence schopně a kdyby klientu přidávali featury a opravovali chyby tak rychle, jako tomu dělají ve Fortnite, potom nic proti ničemu - jenomže se to neděje a ani dít nebude. Protože to co se právě odehrává není žádná konkurenční válka Epic vs Steam, kdy si každý obchod chce ukousnout podíl trhu pro sebe, nýbrž agresivní kroky pomatence který má očividně osobní problém.

Nahlásit nevhodný obsah

20917754
catmeows napsal 27. 6. 2019 v 21.01

Miluju když se multimilionáři hádají o peníze na další jachtu :)

Nahlásit nevhodný obsah

20846175
Terepin napsal 27. 6. 2019 v 19.57

salvator2.0: Predplatné služby nemajú fixný zoznam hier. A pokiaľ chceš hrať hry pravidelne celé nasledujúce roky, tak v konečnom dôsledku to vyjde drahšie.

Nahlásit nevhodný obsah

20898847
Juzzy napsal 27. 6. 2019 v 19.37

Nikdykde: s tím GOG to taky není žádná sláva myslí to sice dobře ale je to k ničemu stejně ty klienty musíš mít nainstalovaný všechny tak že jak spustíš hru tak se ti zároveň spustí klient no a další problém je že klienty budeš muset ručně ukončovat jinak ti nebude stačit 16 Gb RAM jelikož si něco sežere systém pak klienti a nakonec i hra tak že minimálně 32 Gb RAM.

Nahlásit nevhodný obsah

20875607
A.A. napsal 27. 6. 2019 v 17.42

reirost:
1. Epic zčásti vlastní Číňani. Já osobně nechci dávat prachy Číňanům.

2. Epic vede agresivní politiku exkluzivit, kterou nepodporuju. Exkluzivní hry nemám rád. Mám rád hry, co si můžu zahrát skoro kdekoli.

3. Epic údaje uživatelů posílá někam dál. Kam asi, že? Je to možná maličkost, ale podporovat to nechci.

4. Nemám rád Sweeneyho. Nechci mu dát vydělat. Osobní důvod samozřejmě.

5. Epic nevypadá nicmoc, nelíbí se mi ui. To se jistě zlepší. Steam taky žádná sláva.

6. A pak ty obvyklé řeči kolem jedné knihovny, seznamu přátel na steamu atd.

Nahlásit nevhodný obsah

20875607
A.A. napsal 27. 6. 2019 v 17.36

salvator2.0: proč je potřeba konkurence pro Steam, když to ani konkurence není? Exkluzivní hry nejsou konkurence, když mezi sebou nemůžou bojovat cenově. Třeba origin nebo uplay taky není konkurence steamu. Prostě je tu další klient, který jede agresivní politiku, která skončí a co pak?

Nahlásit nevhodný obsah

20872214
Malekith napsal 27. 6. 2019 v 10.20

Když Epic se storem přišel, bránil jsem to, nevedí mi další ikonka na ploše. Nicméně tohle jejich agresivní jednání mi je naprosto znechutilo.

Nahlásit nevhodný obsah

20925422
Nikdykde napsal 27. 6. 2019 v 09.38

salvator2.0: +1


K těm nedokonalostem Valve a jejich produktu Steam bych jen doplnil, že dost negativní věc je že navíc daní v daňových rájích a nikoliv v zemích, kde brutálně vydělávají.

Na PC podobně jako Mr. Sugar čekám na novou verzi GOG, kde by mělo dojít ke sjednocení knihoven.

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 27. 6. 2019 v 09.17

salvator2.0: Hráčům se není co divit. Nedostanou nic navíc (hry zdarma nejsou navíc, ty si můžu vyzobat bez zakoupení exkluzivit) naopak jim možnosti ubydou a komplikace přibydou. Kdyby slevu na marži rozdělili mezi tvůrce a hráče, rozhodně by byli hráči shovívavější. Steam má dost problémů, ale hráčům poskytuje mnohem lepší servis.

Nahlásit nevhodný obsah

20874995
salvator2.0 napsal 26. 6. 2019 v 20.58

Tak a teď si pojďme shrnout pro změnu pozici Valve.
a) Velcí vydavatelé Steam opustili (EA, do jisté míry Activision), Částečně opustili (Ubisoft, Microsoft), nebo se o to pokusili (Bethesda, CD Projekt)
b) Epic masivně skupuje exkluzivity
c) Přichází předplatné služby (tady Valve vyloženě zaspalo, pokud někdo naskočí na konkurenci, což je obzvlášť u Gamepassu pravděpodobné, nebude snadno přestupovat, nový zákazník se získá snáz)
d) Epic má marže pořád nižší, Valve má 25/20 %, Epic 12

Jestli je reakce ze strany Valve vydání Artifactu, redesign karty hry a mírné snížení marží tak:
a) Je to málo
b) Kromě těch marží jsou to blbosti

Neříkám že miluji Epic store (nemiluji), ale konkurence pro Steam byla potřeba. Agresivní obchodní strategie je jediný způsob, jak získat relevantní podíl na trhu (zeptejte se v gogu). Bohužel Valve má lepší obránce v hráčích než samo v sobě.

P.S. Sweeneyho mesiášké kecy mě taky štvou, čekám až někdo nafér konečně řekne že chce prostě vydělat a proto nabízí XY a bude rád když mu za to zaplatíme.
Marže není zločin, má ji každý obchodník (jinak by chcípl hlady), to že vývojáři dávali Valve 30 % znamená, že se jim to vyplatilo – jinak by využili vlastních distribučních kanálů.

Editováno: 26. 06. 2019 v 21.03

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 26. 6. 2019 v 19.56

Mr.sugar: Ano, proto říkám, že je to kretén.

Nahlásit nevhodný obsah

14880585
Mr.sugar napsal 26. 6. 2019 v 19.55

Mitsurugi: To souhlasím. Prostě Sweeney zvolil agresivnější taktiku.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 26. 6. 2019 v 19.46

Mr.sugar: Samozřejmě, že Valve nejsou žádní svatoušci, dokonce jsem jim tady kolikrát nadával, ale nepamatuju si, že by Gaben naférovku lhal s úmyslem poškodit konkurenci jako to tady Sweeney dělá pravidelně.

Jinak aféra s Metrem je nefér vůči hráčům i vůči Steamu.

Nahlásit nevhodný obsah

14880585
Mr.sugar napsal 26. 6. 2019 v 19.34

Mitsurugi: Podobné žvásty má každý. Včetně Valve. Vždycky ti budou tvrdit, jak chtějí tohle a tamto, protože to je super pro hráče. Valve tuhle rétoriku a postup volili vždy. Udělat to tak , aby to vypadalo, že se div hráčům nerozdávají (updaty zdarma do her jim ve skutečnosti přinášely neskutečný zisk). Ve skutečnosti je to ale firma jako každá jiná s určitým přístupem a jejich jediný zájem je zisk. Což se u Valve stalo poslední dobou mnohem viditělnější, protože je vidět, že třeba u Artefactu už opravdu s obchodním modelem přestřelili. Ale samozřejmě jak, řekli, mysleli si, že to takhle bude pro nás nejlepší možná hra :). EGS těžko v současném stavu vzbudí nadšení, ale dávám mu šanci. Ať vypracují klienta a pak se uvidí. Stejně tak zapneš telku a zjistíš, že to co vlastně chceš a je pro tebe to nej je se zadlužit s nějakou flexibilní půjčkou :D Epic ti řiká, že nejlepší je EGS a Valve tvrdí, že aféra s Metrem je nefér vůči hráčům (přeloženo z reklamštiny - "vytočilo nás, že nás takhle podrazili a my přijdeme o prodeje).

Editováno: 26. 06. 2019 v 19.37

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 26. 6. 2019 v 19.25

Mr.sugar: Jasně, že může, ale ať Sweeney přestane lhát a nechá si ty žvásty o tom, jaký je samaritán.

reirost: Pro mě je problém jejich strategie, která je vlastně založena agresivním nakupování exkluzivit (čímž vydírá hráče, aby nakupovali u nich a omezuje jejich volbu) aniž by nabízeli lepší službu než konkurence. Ve srovnání s konzolovými exkluzivitami je tam rozdíl, že nakupují hotové hry, narozdíl třeba od Sony, která platí vývoj.

Jejich obchod je zdaleka nejhorší na trhu a ve srovnání se Steamem nenabízí ani desetinu srovnatelných služeb. Pak tu jsou samozřejmě jejich problémy s bezpečím dat a problematický spoluvlastník ve formě Tencentu (masivní čínská korporace, proti které je EA andílek).

Editováno: 26. 06. 2019 v 19.33

Nahlásit nevhodný obsah

14880585
Mr.sugar napsal 26. 6. 2019 v 19.23

july85: Naštěstí je tu GOG 2.0. Jakmile vyjde a bude to trochu vyladěné, stane se automaticky defaultním klientem. (mluvím tedy o sobě)

Editováno: 26. 06. 2019 v 19.23

Nahlásit nevhodný obsah

20907524
july85 napsal 26. 6. 2019 v 19.16

Tass.dychov: Za me je to predevsim tristenim knihovny, odehranych titulu a hodin, achievmentu, kamaradu, svyho profilu, ktery si na steamu buduju uz 11 let. Proste nebudu instalovat dalsiho klienta a zacinat od znova.. to je jako nikdo kdo hraje exkluzivne na PS a honi se tam za vsim moznym, by najednou presel na xbox.. treba kvuli gears nebo forze. Proste za me ne, nastesti mam backlog na steamu tak na 10 let:D Ale nektery tituly jako Anno zamrzi:( ale co uz, aspon jsem usetril;)

Nahlásit nevhodný obsah

14880585
Mr.sugar napsal 26. 6. 2019 v 19.14

RomanK47: "Jo a poučuje člověk, co bere krvavý prachy ze země, v níž neexistuje nic jako lidská práva. Jak ironický."

Tohle tvrdit je dost pokrytecké. Je třeba si uvědomit, že dnešní Čínu jsme stvořili hlavně my. Všichni tam cpeme svoje peníze a všichni od nich něco bereme zpět. Když se nad tím člověk zamyslí, bylo by zajímavé vidět, jak by kapitalismus fungoval, kdyby nebylo Číny (respektive levné pracovní síly a podobně) na čemž parazitujeme a i díky tomu se máme jako prasata v žitě.

Mitsurugi: Mno, historie. Steam (Valve) tohle opravdu dokázal. To neznamená, že nemůže přijít Epic a zas změnit historii a stanovit standart nějakých 12% tak, jako to v minulosti udělal Steam a nastavil 30%. Svět se mění. To, jak to bude, ukáže každopádně čas a nemá smysl se nad tím nijak rozčilovat. Možná to na konečnou cenu pro nás vliv mít nebude, ale jinde se to určitě projevit může...

Editováno: 26. 06. 2019 v 19.18

Nahlásit nevhodný obsah

20925241
Tass.dychov napsal 26. 6. 2019 v 19.00

reirost: Souhlas, také tomu nerozumím. Když jsem ještě hrával na pc (tak 10 let zpátky), bylo mi fuk, co musím spustit.. steam, blizz launcher, ggc, jako kdyby na tom záleželo.

Nahlásit nevhodný obsah