Nadcházející PlayStation 5 má být revolucí v konzolovém hraní. Nová konzole od Sony má podporovat ray tracing, 8K a obsahovat SSD disk. Čím má ale PlayStation 5 nadchnout je skoro naprostá absence načítání hry a obecně větší plynulost.
Sony se dokonce pokusí o absolutní absenci loadingu přímo v herním světě. Alespoň to ukazuje nový patent, jenž Sony schválil americký patentový a známkový úřad. Ten zobrazuje, jak by se herní svět měl rozdělit na různorodé segmenty. Hráčův charakter je poté monitorován a systém reaguje na to, kam se postava pohybuje. Segmenty se poté budou načítat různě podle potřeby.
Samozřejmě něco podobného se objevuje i dnes, velkým průkopníkem je například Red Dead Redemption 2, Sony ale bude pomáhat jak optimalizace, tak již zmíněný SSD disk nebo GDDR6 RAM. Rychlost načítání a renderování by se tak měl nejméně zdvojnásobit. Ale stále máme před sebou dlouho cestu, PS5 se totiž očekává až na podzim 2020. Snad se již brzy dozvíme více přímo od Sony.
Zdroj: Inverse
A loadingy už zničilo Nintendo na NES, SNES, 3DS, N64, GAMEBOYi atd., potažmo ATARI s ATARI 2600 a cartridge byly i na C64 či ZX SPECTRUM.
SSD je v podstatě větší cartridge umožňující krom čtení i zápis, ale bez loadingu už jsme byli v roce 1985.
Nehledě na to, že CARTRIDGE byly (ve své době) naprosto neprůstřelnou anti-pirátskou ochranou.
Editováno: 26. 06. 2019 v 15.42
Mitsurugi: No jde o to, že se má jednat o "ulrarychlý" Mark Cerny pouzil slov "state of the art" disk a je pro funkčnost PS5 klíčový. Takže ho Sony/někdo pro SONY musí vyrábět a nejsou-li to reklamní kecy není to jen tak nějaký SSD disk. Pokud jde o takovou technologii, že "zničí" loadingy, tak výměnou disku za jiný, byť se stejným rozhraním, přijdeš o výhodu nulových loadingů a minimálně v případě multiplayeru i funkčnost her zřejmě, protože se tvé data nebudou načítat rychle jako spoluhráčům. Pokud je to THE SSD DISK OF HEAVEN, SONY nemůže povolit jeho snadnou výměnu za pomalejší, jelikož by tím rozbila dejme tomu openworld ve stylu BORDERLANDS. Tři spoluhráči by museli čekat na čtvrtého, který laguje díky pomalejšímu/byť třeba 6TB SSD. Samozřejmě je to v rámci vteřin, ale u některých her může být se superrychlým SSD počítáno by default.
Editováno: 26. 06. 2019 v 15.24
Ocelotr2.1: QLC SSD už moc drahá nejsou, 500GB stojí zhruba jako 1TB HDD.
A kde jsi zjistil, že nebudou měnitelná? Pokud tam bude SATA SSD, tak jeho výměna je úplně stejná jako u pevného disku, u M.2 SSD už je to horší, takže tam bych pochopil, kdyby se nedalo snadno vyměnit, ale že by to bylo úplně systémově zakázané? Proč? Vždyť Sony SSDčka ani nevyrábí...
No jednu nevýhodu tenhle "state of the art" SSD disk v PS5 má.
Doteď se dali HDDčka v Playstationech svobodně měnit, nyní budou hráči muset kupovat originál od SONY, a oni si to nechaj zaplatit. Pokud bude mít hned na začátku originál HDD alespoň 1TB asi je tohle bezpředmětné, jenže SSDčka jsou pořád drahá a kdybych měl sázet, tak bych řekl, že PS5 bude startovat s 256GB HDD ne-li 128GB HDD, aby se nenavýšila launch cena PS5 a časem přibudou lepší modely, ale za cenu dle rovnice:
Standartní cena state of the art SSD disku (čti superdrahý) X 2 (logo SONY).
Editováno: 26. 06. 2019 v 07.32
podobny princip co treba u prvnich 3 dilu crashe bandicoota delali v naughty dog - presne cilili kam umistit fyzicky na disk data tak, aby laser nemusel prejizdet sem a tam - diky tomu se level nacital jen asi 8 sekund.
Tvl, jeden by rekl, ze takhle funguji hry uz davno...
A jo, pri hrani RDR2 bylo asi vsem bystrejsim jasny, ze ta pomala chuze v tabore neni jen tak atd...
God of war tsk tsky muselo fungovat, dneska schvali patent opravdu na kazdou "blbost"
TrusLiščí: SSD i RAM na to samozřejmě mají zásadní vliv. Funguje to podle rovnice:
Různorodost prostředí = velikost (rezervované) RAM * rychlost RAM * rychlost úložiště (SSD) * vhodnost výběru, co se bude načítat.
Jelikož u nových her se rapidně zvětší množství dat, která je třeba načítat (detailnější modely, textury) bude i na rychlém SSD třeba chytře volit, co mít připravené v té troše vyhrazené RAM pro případ, že bude hráči potřeba ukázat něco dalšího.
Takže...red dead už takhle funguje na současnej generaci?
Čili ssd ani nová RAM tomu vlastně tolik nepomůže, jako už "zajetej" systém pokud chápu dobře, když s tim nemá problém ani ps4 slim :D
Jay7485 napsal 27. 6. 2019 v 13.56
Ocelotr2.1: No to víš, že jo... 128GB... Už vidim, jak budou prodávat konzoli, na kterou se vejdou s těží dvě hry.