Data ukazují meziroční pokles zájmu o Fortnite
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Data ukazují meziroční pokles zájmu o Fortnite

Data ukazují meziroční pokles zájmu o Fortnite

David Plecháček

David Plecháček

24. 6. 2019 15:17
Reklama

Cenné údaje a žádná nuda. Tak bychom mohli definovat nová statistická data společnosti SuperData, která monitoruje herní trh a pravidelně přichází se zajímavými čísly vypovídajícími o trendech mezi hráči. Jedním takovým trendem je, že Fortnite čím dál více přichází o hráče, potažmo jejich peníze, druhým trendem naopak je, že bychom PUBG neměli odepisovat.

Začněme obecně. SuperData zveřejnila květnové údaje, z nichž vyplývá, že hráči napříč konzolemi, PC a mobilními zařízeními za hry (a ve hrách) utratili přes 8,7 miliardy dolarů. Oproti loňskému roku se jedná o srovnatelnou sumu, přesněji řečeno jde ale o mírný čtyřprocentní pokles.

Pokud tato čísla přeneseme i na hry jako takové, nejviditelnějším případem je právě situace okolo Fortnite. Nejde ani tak o to, kolik hráčů hru hraje, jako o to, kolik z nich Epic má. Meziročně v tomto bodě společnost zaznamenala osmatřicetiprocentní pokles. Znamená to tedy, že jsou hráči čím dál méně ochotní utrácet. Ani tak ale tato situace nemusí Epic vyloženě tížit, společnost si stále přichází na velice slušné peníze – jen za květen to bylo přes 200 milionů dolarů.

Ne snad řečí absolutních čísel, jako spíše řečí trendů, ale výrazně lépe je na tom PlayerUnknown's Battlegrounds, neboli PUBG. Ačkoliv vývojáři nezveřejňují přesná data, hře se evidentně daří. Podle odhadů společnosti SuperData se jen tento rok prodalo necelých 5 milionů kopií. Je třeba vzít v potaz, že PUBG je oproti svým konkurentům (Fortnite, Apex) placenou hrou, takže hovoříme-li o ziscích, velká část z nich jde už ze samotného prodeje.

Když už jsme zmínili Apex, můžeme se na moment zastavit i u něj. I když je hra taktéž velice úspěšná, mezi desítku nejúspěšnějších/nejvýdělečnějších současných her se zdaleka neřadí. Analytici ze SuperData ale uvádí, že situace by se mohla změnit s novou sezonou, která začne v červenci. Podobný boost má za sebou i Fortnite, když započala sezona s číslem devět.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama