Spencer: "xCloud má potenciál v Africe"
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Spencer: "xCloud má potenciál v Africe"

Spencer: "xCloud má potenciál v Africe"

Pavel Makal

Pavel Makal

20. 6. 2019 14:12 3
Reklama

Když se hovoří o cloudovém hraní, často si klademe otázku, jak podobný nápor zvládne stávající infrastruktura a jakou šanci mají třeba i čeští hráči, kteří nemají to štěstí na rychlé a stabilní připojení. Phil Spencer ovšem v chystaném projektu xCloud jde ve svých představách ještě dál a věří, že zásadní smysl bude mít třeba pro Afriku a Indii.

Právě v těchto teritoriích se totiž dle jeho slov konzolím příliš nedaří, ale telefon má skoro každý. V rozhovoru pro magazín GameIndustry se Spencer podělil s nedávnou zkušeností při návštěvě Afriky. Tam mnoho Xboxů, nebo herních konzolí obecně, podle něj není. Je tam ale zhruba 1,2 miliardy lidí s průměrným věkem 19 let.

Spencer říká, že místní hráči znají Fortnite, Halo nebo Gears, jen nemají zařízení, kde by si tyto hry mohli zahrát. Sledují E3, ale od jejího obsahu jsou samozřejmě do značné míry odtrženi. Právě xCloud by tento problém podle něj mohl vyřešit. Spencer dále podotýká, že počet hráčů, kterých je nyní na světě zhruba dvě miliardy, samozřejmě motivuje herní společnosti k tomu, aby přemýšlely o tom, jaké služby dál nabízet. Jsou tu ale také místa s dosud nezasaženým potenciálem. 

Jako další příklad zmiňuje Indii a vzpomíná na to, jak se díval na počty stažení PUBG Mobile, které překonávaly sto milionů. Podle Spencera je tu dostatečný prostor na to, aby se počet hráčů ještě zdvojnásobil, ostatně, jak uzavírá, na světě je sedm miliard lidí, a co se jeho týká, všichni by měli hrát hry.

O tom, jak bude xCloud nebo konkurenční Stadia od Googlu fungovat v ostrém provozu, se teprve budeme muset přesvědčit, první testy by měly proběhnout do konce roku. My jsme si mohli hraní Resident Evilu 7 nebo Halo Wars 2 vyzkoušet na E3 a v laboratorních podmínkách se tyto hry na telefonu hrály velmi slušně. Jak ale sám Spencer v minulosti uvedl, konzole a PC budou ještě nějaký čas ústředním bodem herní zábavy.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama