FIFA 20 vylepší bránění i střelbu
Pokud bychom měli jmenovat jednu sérii, která každý rok dělá velmi malé krůčky, díky kterým je těžké, odlišit ji od svých předchůdců, bude jí právě fotbalový gigant od Electronic Arts. Ty stejné krůčky ale zároveň způsobují, že se po zahrání nových dílů jen s velkou nechutí vracíme k ročníkům starším, a FIFA 20 v tomto ohledu pravděpodobně nebude výjimkou.
Vývojáři se o víkendu pochlubili, jaké pokroky v mezích zákona můžeme tento rok očekávat, přičemž hlavní důraz bude kladen na systém bránění. FIFA 19 byla často kritizována za systém A.I. defending, jehož výhody budou nově sníženy ve prospěch hráčů, kteří brání manuálně. Z obranného skluzu také bude možné přihrát spoluhráči, nikoli jen bezcílně vypíchnout míč do náhodného směru. Na své si přijdou i útočně ladění hráči, poněvadž bychom se měli dočkat méně situací, kdy má brankář v situaci jeden na jednoho evidentní převahu nad „šutérem“.
Mezi třemi tyčemi tedy nemá nadále stát superhrdina, nýbrž opravdový fotbalový brankář. To samé ale platí i pro útočící hráče, kteří budou po vzoru svých reálných předobrazů z volejů častěji ohrožovat fanoušky v ochozech než soupeřovu branku.
Veškeré herní změny v tomto ročníku tedy mají přinést další příklon k realistickému pojetí sportu. První obrázek o tom, zdali se tak opravdu stane, si budeme moci udělat již na konci týdne na akci EA PLAY, vydání na všechny myslitelné platformy pak očekáváme v září.