Co týden dal: Pohled do budoucnosti
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Co týden dal: Pohled do budoucnosti

Co týden dal: Pohled do budoucnosti

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

26. 5. 2019 16:00
Reklama

Vývoj her má svá specifika. Oproti tvorbě filmů, skládání hudby nebo psaní knih bývá tvůrčí proces mnohem komplikovanější a podílí se na něm větší množství lidí, často se tedy projekty zacyklí v sérii problémů, který rádi nazýváme “development hell”. Uplynulý týden ale ukázal, že sebevětší potíže často studia překonají a práce stále pokračují. Vítejte u posledního květnového souhrnu týdne, pojďme se podívat, na co vše se můžeme do budoucna těšit.

VE VÝSTAVBĚ

Co týden dal: Pohled do budoucnosti
i Zdroj: Hrej.cz

Pokud nějaká hra skutečně vystihuje situaci popsanou v perexu, je to Dead Island 2. Pokračování překvapivě úspěšného zombie survivalu (který se také nerodil zrovna hladce), odhalili tvůrci už před pěti lety, většině hráčů se do paměti nesmazatelně zapsal velmi povedený trailer a od té doby se jen tu a tam objeví informace o tom, jaké potíže projekt provází. Dlouho se také šuškalo o tom, že nakonec vydavatel Deep Silver vývoj hry definitivně zařízl, zveřejněný projektový plán pro příští roky ale vypovídá o opaku. Dead Island 2 skutečně žije!

Bližší informace jsme se však nedozvěděli. Pro našince zajímavou zprávou nicméně může být to, že v repertoáru her a zatím neodhalených projektů najdeme i logo pražských Warhorse Studios. Ti vedle posledních prací na Kingdom Come: Deliverance připravují i utajenou novinku.

Na novince zřejmě pracuje i studio Riot Games, zodpovědné za léty ověřený MOBA megahit League of Legends. Po odkupu většinového podílu čínskou společností Tencent bylo jasné, že se nový majitel pokusí značku pošťouchnout k lepším zítřkům. Ostatně na západě zájem o hru výrazně opadl, z klíčového zájmu diváků streamů žánr MOBA vytlačily modernější battle royale, v Číně se ale LoL stále těší obří popularitě. Možná právě proto konečně Riot přistoupil na vývoj mobilní verze hry, po kterém trhu znalý majitel dlouho toužil. Vždyť mobilní hraní je v Číně extrémně lukrativním segmentem trhu.

Snahy o návrat na výsluní projevuje i studio Ready at Dawn, známé především filmovou akcí The Order: 1886. Ta z kraje života současné generace konzolí ukázala, jak můžou hry díky modernímu hardwaru vypadat, kromě fantastického audiovizuálního zpracování ale hráče příliš nezaujala. Tým se později zabýval vývojem her pro virtuální realitu, výkonný ředitel Ru Weerasuriya však zahlásil návrat na pole AAA her. Titul je prý zatím ve fázi prototypu, tvůrci ale hodlají zužitkovat nabyté zkušenosti a máme se na co těšit.

Také Ukrajinští 4A Games, zodpovědní za úspěšnou sérii Metro, prý pracují na dosud neoznámeném projektu, který se řadí mezi těžko uvěřitelných 80 titulů vyvíjených pod hlavičkou THQ Nordic. Masivní švédský holding tak navazuje na dlouhodobě úspěšnou spolupráci s podřízenými studii Deep Silver.

HANDHELDY NEVYMŘELY

Co týden dal: Pohled do budoucnosti
i Zdroj: Hrej.cz

Společnost Panic se proslavila především jako vydavatel úspěšné umělecké adventury Firewatch, její nejnovější oznámení ale patří k těm překvapivým. Oregonský vydavatel specializující se na mobilní hry přišel se svou vlastní kapesní konzolí Playdate. Vzhledem k omezenému rozpočtu ale rozhodně nehodlá soupeřit s největšími hráči na trhu, designově vychytaná konzole do dlaně má být retro alternativou k hraní na mobilech. Malé rozměry, titěrný černobílý displej, relativně nízká cena a stále se aktualizující line-up  nezávislých titulů. Playdate jednoduše řečeno není úplně klasickou herní platformou, své místo v srdcích fajnšmekrů si ale jistě najde.

MÝDLO A CENA

Co týden dal: Pohled do budoucnosti
i Zdroj: Hrej.cz

Značku Call of Duty už obklopuje takový mrak předpokladů, že se nad novými podtituly spekuluje roky dopředu. Na Twitteru kolují zprávy o tom, že by díl připravený na rok 2020 měl nést insignii Black Ops. Společně s tím hráči předpovídali, že se i letošní epizoda vrátí do zlaté éry značky a zdá se, že měli pravdu. Letošní Call of Duty ponese název Modern Warfare, to ale zároveň znamená restart podsérie a vzhledem k zažitému číslování značky bude ve hrách s daným podtitulem slušný chaos. Čtvrtý díl Call of Duty s tímto názvem přišel, později vznikl jeho remaster a čtvrtý díl podsérie se čísla pro jistotu zbavuje?

Oficiální odhalení má přijít během několika nadcházejících týdnů a nám nezbývá než doufat, že se podobné divočiny vyhnou zmíněnému dílu o rok později.

NA ROŠTU

Co týden dal: Pohled do budoucnosti
i Zdroj: Hrej.cz

Britští mistři závodních her Codemasters se po letech útlumu, zdá se, dostali do té správné motorové fazony. S pokračováním rallye simulace DiRT Rally opět dobyli svět vraceček a erzet a zároveň úspěšně drží monopol na virtuální zpracování královny motorsportu, Formule 1. Právě současný ročník stále populárnější série F1 už klepe na dveře, do jeho vydání zbývá zhruba měsíc. Rok 2019 chce opět být lepším, větším a především hezčím, kromě vylepšené grafiky navíc poutá implementací nižší divize F2, která hru později obohatí ve formě dodatečného balíčku.

Kromě monopostů a kvílících offroad monster ale Codies nezanevřeli ani na okruhy. Cesťáková značka GRiD, původně vázaná na odkaz legendární závodní série TOCA, po velmi povedeném prvním díle spíše hrabala v kačírku. Arkádovější a osekanější druhý díl štval hráče mimojiné absencí pohledu z kokpitu (odsud legendární tvrzení, že s kamerou za volantem hraje jen naprostý zlomek hráčů). Trojka s podtitulem Autosport jej sice navrátila, ale ve velmi bizarní a odfláknuté formě. Navíc ve světě, kde vládla Forza Motorsport a Gran Turismo působila spíše jako chudý příbuzný, který nemá co nabídnout.

Překvapivě oznámený nový Grid chce značku navrátit na vrchol a přináší to, co si hráči oblíbili na prvním dílu. Akční, efektní hratelnost a spektakulární bouračky na mixu skutečných a smyšlených městských okruhů. První gameplay záběry sice nebezpečně připomínají předchůdce, tvůrci ale tvrdí, že zatím nevidíme hotový produkt. Jak se bude restartovaný Grid hrát ve skutečnosti uvidíme už 13. září letošního roku.

Máme se tedy na co těšit. S E3 za dveřmi a obrovským množstvím oznámených i zatím utajených projektů na obzoru se začíná rok 2019 rýsovat jako další zajímavá kapitola herních dějin. My budeme u toho. A Vy? Hrejte s námi!

 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama