Design světa Days Gone vytvořilo šest lidí

24. květen 2019 13:02 / Jakub Štěpánek / Novinky / Diskuze (4)

Obecně panuje shoda, že exkluzivní tituly patří mezi to nejlepší, co se může majitelům konzole PlayStation dostat do ruky. Novinka od Bend Studios bohužel tento předpoklad nenaplnila, což ostatně potvrdil i Pavel ve své recenzi. Jedním z důvodů mohou být omezené prostředky, s nimiž vývojáři museli operovat.

Tým pracující na Days Gone měl na počátku vývoje 40 až 50 lidí, postupně přivítal další a další vývojáře, ve finále narostl až na 130 lidí. I to je však na dnešní poměry v produkci AAA her malé číslo. Z toho zákonitě plynou jistá omezení. Třeba design otevřeného světa vznikl jako výsledek práce pouhých šesti lidí.

Svět Days Gone nepatří mezi ty největší a sem tam se v něm najde i nějaká ta chyba. I přesto v recenzích zaznělo, že se zrovna v tomto ohledu nemají vývojáři za co stydět. Povedlo se jim vytvořit samostatné systémy, které spolu vcelku dobře interagují, což ze světa dělá zajímavé místo. Na skutečnost, že se ho podařilo navrhnout v malém šestičlenném týmu, jsou ve studiu evidentně náležitě hrdí. Informací se totiž pochlubili na Redditu.

„Věc, na kterou jsem skutečně pyšný, je fakt, že se nám podařilo vytvořit rozmanitý a dynamický svět v tak malém týmu (5-6 lidí),” napsal open-world designér Eric Jensen. „Museli jsme být chytří a efektivní během všech našich designových rozhodnutí vzhledem k limitacím ohledně lidských zdrojů,” napsal, načež dodal, že tým potěšila všechna videa od hráčů, v nichž Deacon čelí nástrahám otevřeného světa.

Vývojáři se ostatně nemusí na nic vymlouvat. Z finančního hlediska se Days Gone daří. V dubnu hra dominovala PS Storu, v Japonsku v prodejích za první týden dokonce překonala God of War. Co vy? Už máte dohráno? Dejte nám vědět v komentářích.

Zdroj: Reddit, DualShockers, Gaming Bolt

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20809076
red-icius napsal 24. 5. 2019 v 22.11

Webmasser: on četl očividně jen první větu, protože už v druhé to je :D
Pavlovi se DG nelíbílo, ale rozhodně bych neřekl, že u hráčů to je průser. Já mám rád stealthový mise a nekonečný open worldy s vyzobáváním nesmyslů na mapě, takže mě to teda rozhodně neuráží ;)

Nahlásit nevhodný obsah

20921897
Webmasser napsal 24. 5. 2019 v 19.00

RuThaN: nezlob se ale cetl jsi ten clanek vubec? Na zacatku mas jasne napsano ze obecne jde o nejlepsi tituly ALE ze zrovna Days gone toto nenaplňuje?

Nahlásit nevhodný obsah

20921836
oleg.rusov napsal 24. 5. 2019 v 16.13

Tak delat obri open world hru ve 130 lidech je dnes celkem ulet, treba na takovem Far Cry 5 delalo az 600 lidi a pritom ta hra neni o mnoho lepsi nez tohle. V dnesni dobe i tunely vytvari tymy o stovkach vyvojaru, takze Bend studio si muze gratulovat a Sony taky, protoze rozpocet te hry asi nebyl moc velky.

Nahlásit nevhodný obsah

20853654
RuThaN napsal 24. 5. 2019 v 15.27

Jsem linej to hledat, nejlepsi tituly.. nedostalo to 3/5?
Jinak to jsou dnesni hry - 130 lidi - 6 designeru, 65 grafiku a animatoru, 30 koderu a 20 testeru a 10 manageru.
Pak neni divu, ze driv ty hry byly lepsi, protoze to bylo hlavne o designu a par spritech.

Editováno: 24. 05. 2019 v 15.28

Nahlásit nevhodný obsah