Apex Legends zažívá strmý pád

23. květen 2019 12:29 / Radek Raudenský / Novinky / Diskuze (18)

Úpadek diváků Apex Legends na Twitchi se projevil i na výdělcích této free-to-play střílečky. Od svého vydání zažívá strmý pád a během dubna hra vydělala „pouhých“ 24 milionů dolarů. Dle agentury Superdata jde o značný propad, v únoru Apex přinesl EA 92 milionu dolarů, výdělky se tedy propadly o 74%.

A tak, i přes nejlepší start F2P hry vůbec, jak jej nazývá Superdata, se Apex nenachází v top 10 hrách na konzolích ani PC. V dubnu se na prvním konzolovém místě umístila bojovka Mortal Kombat 11, která se v Americe stala druhou nejprodávanější hrou roku.

Na PC i konzolích MK11 dohromady prodalo 1,8 milionu digitálních kopií. Obecně se minulý měsíc kupovaly hry více na konzole, než na PC. Celkově hráči v dubnu za digitální obsah utratili 8,86 miliardy dolarů, což je 7% nárůst oproti minulému roku.

Zdroj: GamesIndustry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20844067
Pragon23 napsal 24. 5. 2019 v 15.17

Ocelotr2.1: Pleteš se, přečti si quartalni zprávu od EA. V podstatě všechny svoje karty sází na budoucnost Apex Legends, sportovní hry, the Sims a Mobilní Hry... Apex je momentálně jejich největší úspěch

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.1 napsal 24. 5. 2019 v 12.33

No očekávám pro příští rok mohutný návrat firem jako EA či ACTIVISION k singleplayer hrám, jelikož to se tento rok neskutečně vyplácí japonským firmám jako CAPCOM či FROM, které se jako jediné drželi svého kopyta, nepodlehly MAMONU a nechtěli prodat 40 milionů kopií hry jež nahradí FORTNITE či PUBG a užívaj si svoje 2-3 miliony prodaných kopií u Residentu, Devil May Cry V a Sekiro a hráči jež kvitujou singleplayer a hra se jim v průběhu vývoje líbí si hru skutečně koupí. Multiplayer"rádoby potenciální e-sport" scéna je jeden velkej bordel, kde můžete vytvořit nejlepší hru na světě jež nikdo nekoupí, anebo umřete na prázdné lobby a nedostatek hráčů.

Tak jak se jevily singleplayer AAA hry jako nejistý byznys, tak je MP AAA hra dvakrát nejistý byznys. Buď si hru nikdo nekoupí (a koupě ji nezaplatí firma počítá s následným prodejem doplňků k hovnu) anebo ji nikdo nehraje a hra jde zu grund. Halelůjá říká singlplayer (couch multiplayer) hráč. Budou z toho opět těžit japonské (nejlepší) firmy jež už mají rozjeté singleplayer projekty pro příští rok.

Editováno: 24. 05. 2019 v 12.36

Nahlásit nevhodný obsah

20925444
bf3ls napsal 24. 5. 2019 v 10.44

TrusLiščí: Jestli se nepletu tak tam je aktuálně vývoj konstantní (žádný extrémní růst či drop, max. při vydání battle passu bude zřejmě růst v podobě zpětně příchozích hráčů) jinak stálé updaty či nějaké novinky tam oproti apexu jsou skoro "každý" týden.
Ale musím uznat že po +- 500 hodinách už to není taky ono :)

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.1 napsal 24. 5. 2019 v 10.25

Checht :). Jednoho dne začnou bejt lidi určitého žánru prostě přežraný.
Stalo se to svého času bojovkám, bylo to u japonskejch RPGček, viděli jsme to u First Person Shůtrů a že by konečně došlo na Hero Shůtry a Moby ?

Editováno: 24. 05. 2019 v 10.28

Nahlásit nevhodný obsah

20885235
TrusLiščí napsal 24. 5. 2019 v 09.49

bf3ls: a jak je na tom Fortnite, jestli se můžu zeptat, mozečku?

Nahlásit nevhodný obsah

20844067
Pragon23 napsal 24. 5. 2019 v 09.02

Editováno: 24. 05. 2019 v 09.02

Nahlásit nevhodný obsah

20844067
Pragon23 napsal 24. 5. 2019 v 08.59

Hraju Apex denně takže mám docela přehled, hlavní problémy není ani tak nový obsah ( i když to taky samozřejmě mrzí) ale naprostá neschopnost vývojářů hru podporovat i po vydání. Hra je plná vážných technických bugu které jsou tam od launche, žádná komunikace s komunitou, loot boxy a nehorázná cenovka všech skinnu. Od launche vyšli 3 (Tři!) Větší updaty, jeden z nich smazal všem hráčům progres a každý z nich přinesl hromadu dalších bugu. A ani Battle pass tonezachranil protože je z 90% plnej filleru a nic pořádnýho nepřinesl. Naprosto promarněný potenciál...

Editováno: 24. 05. 2019 v 09.03

Nahlásit nevhodný obsah

20925444
bf3ls napsal 24. 5. 2019 v 07.54

To bylo keců od rádoby expertů v oboru, kteří tvrdili jak Apex sundá do pár "měsíců" Fortnite :D … Já jako jeden z mála jsem tvrdil opak ale nikdo tomu nevěřil .. aneb klasická situace dnešní doby kdy všichni jsou zaslepení tím vlastním mozečkem s 85 IQ …. a i když se ukáže pravda tak pořád budou tvrdit to svoje. Bohužel vlastní zkušenost ze života za posledních pár let.
PS: omlouvám se za ráznější názor :)

Nahlásit nevhodný obsah

20885235
TrusLiščí napsal 24. 5. 2019 v 06.33

Apex bude mít sinusoidovej průběh řekl bych. Teď bude chvilku úpadek, pak přidají novou mapu a hra chytne druhej dech. Samozřejmě zase na chvilku, než začne upadat a tak dále a tak dále...klasika. S timhle malým úpadkem bych si tedy hlavu moc nelámal.

Nahlásit nevhodný obsah

20881737
brejn napsal 23. 5. 2019 v 21.03

Hra mě bavila do doby, kdy se mi povedlo vyhrát. Odehrál jsem cca 35 zápasů a najednou mě nelákalo hrát znova (jako bych dohrál nějakou single playerovku). U Doty 2 mám tisíce hodin a tisíce zápasů, ale nikdy mě neomrzela.

Nahlásit nevhodný obsah

20921970
mikewalker.73 napsal 23. 5. 2019 v 15.02

Holt doba je zrychlená, co bylo na vrcholu včera, zítra je uż starý.

Nahlásit nevhodný obsah

20921825
KnedlikCZ napsal 23. 5. 2019 v 14.57

celoush: Co ti prorok Pitomio udělal? Kacíři!!!

Nahlásit nevhodný obsah

8088
celoush napsal 23. 5. 2019 v 14.28

Hru spustili v únoru a to hromada natěšených hráčů, kteří nějaký ten dolar moc neřeší, nakupovali jakýkoliv nesmysl, protože hype. Battle pass vyšel v březnu, což asi taky slušně naplnilo kasu a v dubnu neměli nic. Takže žili jen z prodejů prémiové měny, která je atraktivní asi jako SPD, a pokud vybrali dvacetčtyři mega dolarů, tedy čtvrtinu toho, co na začátku, tak za mne je to až nečekaně hodně.

Editováno: 23. 05. 2019 v 14.28

Nahlásit nevhodný obsah

20878639
Jsoucno napsal 23. 5. 2019 v 13.27

Inovovat, sypat obsah. Je to super hra, problem je, ze se dost rychle preji.
Jednou za cas dam par matchu a pak to tyden dva nezapnu. Proste je to stejne jako pri launchi

Nahlásit nevhodný obsah

20925122
Maklan napsal 23. 5. 2019 v 13.13

Díky za info, tak obsah. Online bez práce neudrží i když je "zdarma". Ale možná jim to stačí a vlastně ani ten milion na ulici jen tak nenajdeš.

Nahlásit nevhodný obsah

20874995
salvator2.0 napsal 23. 5. 2019 v 12.53

Maklan: Nevím co pro ostatní, pro mě se vyčerpal obsah (jedna mapa fakt není moc), rozdíly mezi postavi jsou znatelné, ale hratelnost nijak zásadně nezmění, navíc odemknout si novou postavu trvá, nebo leze do peněz (hodně leze do peněz) – pomohla by možnost koupit si všechny odemknutelné postavy (i později přidané). Gunplay je fajn, ale tak půlka zbraní je použitelná jen na začátku (ke konci jsou vždy přestřelky na větší vzdálenost – kombinace odstřelovačka + útočná puška, všechno ostatní zabírá místo v inventáři).

Nahlásit nevhodný obsah

20925273
Radek Raudenský napsal 23. 5. 2019 v 12.47

Maklan: Problémem je zejména nedostatek nového obsahu. Od února se do hry dostala jedna nová postava a jedna nová zbraň, přičemž Respawn na tom neplánuje nic měnit. Bohužel mnoho hráčů "přepálilo" start a nyní je hra již nebaví.

Nahlásit nevhodný obsah

20925122
Maklan napsal 23. 5. 2019 v 12.43

Co pokazili? Nesleduji, ale docela mě zajímá jak si zařízli zlaté tele. Kašlou na opravy, na obsah, na cheatery nebo zavedli agresivní vydělávání peněz?

Nahlásit nevhodný obsah